اطلس خودرو پاسخ قانع کننده ای نمی دهد

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت دنیا در سال ۲۰۱۷
چند روز پیش تعدادی از مشتریان شاکی شرکت اطلس خودرو تجمعی در جلو درب شرکت داشته اند و در خصوص نحوه رفتار این شرکت برای تحویل کیا اسپورتیج گلایه هایی داشته اند. مشتریان شاکی این شرکت، طی این چند روز تصاویری از اعتراضات خود را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی به صحبت های مشتریان گوش می کنید، می توان حق زیادی را به آن ها داد که امروز رفتار اطلس خودرو با این افراد غیر منصفانه است. اطلس خودرو در نمایشگاه خودرو تهران سال ۹۵، کیا اسپورتیج نسل جدید را رونمایی کرد و چند روز بعد، پیش فروش این خودرو با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و تحویل ۹۰ روز کاری انجام داد. اما با گذشت زمان مشخص شد که هنوز فرایند دریافت استانداردها و اخذ مجوزهای لازم براس اسپورتیج ۲۰۱۷ انجام نشده است و نمی توان این خودرو را به کشور آورد. حال که حدود یکسال از ثبت نام مشتریان می گذرد، شرکت اطلس خودرو می خواهد که خودروهای مدل ۲۰۱۷ را با حدود ۸ ماه تاخیر به قیمت روز به خریداران بدهد.
اتفاق جالب اینجاست که در مرداد ماه سال جاری مشتریان به شرکت فراخوانده می شوند تا تکمیل وجه خودرو را بر مبنا قیمت ۱۹۹ میلیون تومان انجام دهند و قرار بوده که در هفته های بعد خودرو به دستشان برسد. اما از مرداد تا اواخر دی ما خبری از اسپورتیج نبوده و حال شرکت با اینکه تمام وجه خودرو را تا اواسط تابستان سال جاری از مشتریان گرفته است، امروز می گوید که قیمت خودرو ۲۸۰ میلیون تومان شده و باید برای تحویل خودرو، اختلاف قیمتی گذشته و حال را به حساب شرکت واریز کنند.
درست است که در این مدت، بسته بودن ثبت سفارش و از طرفی افزایش تعرفه ها مشکلاتی را برای شرکت ها به وجود آورده است، اما طبق کدام قانون پس از تکمیل وجه در مرداد ماه، امروز در حین تحویل شرکت می تواند که دوباره درخواست وجه بیشتر از مشتری بکند؟ با اینکه همیشه در تمام قراردادهای خودرویی ذکر شده که هزینه های خودرو در صورت تغییر قوانین، نیز دوباره محاسبه می شود و این روند به صورت قانونی در بحث های تجاری ما ثبت شده است، اما این اتفاق آن هم پس از تکمیل وجه تا حد زیادی بی سابقه به حساب می آید.
تا به امروز مدیران اطلس خودرو هیچ وجه جواب قانع کننده ای به مشتریان و رسانه ها نداده اند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.