آیا رولزرویس قصد تولید یک سوپراسپرت موتور وسط را دارد؟

رولزرویس

«رولزرویس» در طول تاریخ صنعت خودروسازی به ساخت سدان های اشرافی و تجملاتی مشهور شده است. شاید تنها خلاقیت رولزرویس در تمام مدت زمان حیاتش، طراحی و تولید SUV کالینان بود!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما مدت هاست که شایعه تولید یک خودروی متفاوت دیگر از سوی رولزرویس به گوش می رسد. احتمالاً محصول متفاوت بعدی این کمپانی، یک سوپرکار لوکس و اسپرت خواهد بود! این خودرو از تمام محصولات قبلی رولزرویس سریع تر است و حتا ممکن است به هدف رقابت با «بوگاتی» ساخته شود!

به تازگی، رندر جدیدی برای سوپرکار احتمالی رولزرویس توسط هنرمند خلاق، «رین پریسک» (Rain Prisk)، طراحی شده است. او در این رندر تلاش کرده تا چهره احتمالی سوپرکار رولزرویس را، که حلقه گمشده محصولات این کمپانی است، به تصویر بکشد. چالش اصلی پریسک در طراحی این رندر، تطبیق دادن زبان طراحی رولزرویس با الگوهای استاندارد یک سوپراسپرت بوده است. این کار، به خصوص، زمانی سخت تر می شود که قرار است اتومبیل مورد نظر، موتور وسط باشد! به گونه ای که خود شخص پریسک، در پستی در فیس بوک، به این موضوع اشاره کرده است که اصلاً ساخت یک رولزرویس اسپرت موتور وسط صرفه اقتصادی ندارد!

اما نتیجه کار، آن قدرها هم بد از آب درنیامده است. با سوپراسپرتی کشیده و عضلانی مواجه ایم که به واسطه آرایش موتور وسط، تا حدودی جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد. به خصوص که المان های طراحی کلاسیک یک رولزرویس را هم دارد. جلوپنجره باریک، چراغ های ظریف و مجسمه فرشته بالدار رولزرویس بر پیشانی اتومبیل خودنمایی می کنند. درهای خودرو با زاویه ای جالب طراحی شده اند و فاصله درها تا چرخ های عقب نسبتاً زیاد است تا موتور V12 احتمالی در این قسمت جای گیرد!

در حال حاضر، هیچ علامت و نشانه ای از سوی رولزرویس، مبنی بر تأیید تولید سوپرکار موتور وسط، داده نشده است. در این زمینه، رولزرویس تنها در سال ۲۰۱۶ به معرفی کانسپت ۱۰۳EX پرداخت؛ خودرویی که یک سوپراسپرت لوکس الکتریکی با قابلیت خودران بود و گمانه زنی ها پیرامون تولید یک محصول متفاوت از سوی لوکس ساز بریتانیایی را پررنگ تر کرد. البته کانسپت نام برده، به هیچ وجه یک اتومبیل موتور وسط نبود!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.