ویرایش بیستمین سالگرد تویوتا پریوس معرفی می شود

تویوتا پریوس 2021

یک ویرایش خاص با تولید محدود، که ۲۰ سالگی «پریوس» را جشن می گیرد. نخستین بار، در سال ۲۰۰۱ اولین محصول هیبریدی «تویوتا»، که همان نسل اول پریوس بود، به بازار آمریکا معرفی شد.

آریزو 8 آریزو 8

اکنون برای سال ۲۰۲۱، تویوتا بیستمین سالگرد عرضه پریوس به بازارهای جهانی را با «ویرایش ۲۰ سالگی پریوس» جشن گرفته است. اگرچه این خودرو نام ۲۰۲۱ را بر روی خود دارد، اما در سال ۲۰۲۰ به فروش می رسد!

تویوتا پریوس 2021

در حقیقت، این ویرایش، همان تویوتا پریوس XLE FWD است که به رنگ قرمز خاصی درآمده است که در اصطلاح آن را «قرمز مافوق صوت» می نامند! تویوتا افزون بر استفاده از رنگ جدید، قطعات تزیینی جدیدی هم در بیرون بدنه به کار برده است. این قطعات، که به رنگ مشکی مات هستند، از روکش ستون B تا آینه های کناری را شامل می شوند و با رینگ های خودرو نیز در تناسب اند. در عقب هم یک اسپویلر همرنگ با بدنه به چشم می خورد. رینگ های استفاده شده در این ویرایش از نوع ۱۷٫۰ اینچی مشکی مات هستند که نسبت به رینگ های فابریک پریوس جلوه اسپرت تری دارند.

تویوتا پریوس 2021

درون کابین هم قطعات مشکی رنگ را می توان دید. شیفتر دنده و برخی دیگر از قطعات به این رنگ درآمده اند. حتا دریچه های تهویه نیز به رنگ دودی دیزاین شده اند. پس‌زمینه کلیدهای کنسول و موکت های کف کابین نیز به رنگ مات هستند. تریم XLE از پریوس، با امکاناتی همچون صندلی های گرم شونده جلو، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و گرم کن فرمان، به دست مشتریان می رسند. در مدل های ۲۰۲۰، سیستم Android Auto هم به فهرست آپشن های پریوس XLE اضافه شده است. حال آن که سیستم Apple Car Play قبلاً در این خودرو وجود داشت.

تویوتا پریوس 2021

همچنین پریوس ویرایش ۲۰۲۱ از سیستم کمک یار راننده تویوتا (خودران سطح ۲) نیز بهره می برد. ترمز اضطراری برای پیشگیری از برخورد و رادار تشخیص عابر پیاده، از جمله ویژگی های این سیستم هستند. کروزکنترل هوشمند تطبیقی با رادار داینامیک، رادار تشخیص نقاط کور، رادار هشدار ترافیک از عقب، دستیار پارک خودرو، رادار تشخیص دوچرخه، رادار تشخیص حرکت بین خطوط، نور بالای اتوماتیک و رادار تشخیص تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی را نیز به مجموعه ویژگی های سیستم کمک یار راننده تویوتا اضافه کنید.

تویوتا پریوس 2021

تویوتا در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۰، رأس ساعت ۱۱ صبح، پریوس ویرایش ۲۰۲۱ را رونمایی می کند. همچنین قرار است در این رویداد، دو خودروی هیبریدی جدید از تویوتا نیز معرفی شوند. پریوس نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به بازار ژاپن آمد. فروش آن در ایالات متحد آمریکا هم از سال ۲۰۰۱ آغاز خواهد شد. نسل دوم پریوس در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و مقدمات فروش بیش تر و توسعه محصولات هیبریدی در صنعت خودرو را فراهم کرد. نسل سوم پریوس نیز اکنون درحال عرضه است و تویوتا از سال ۲۰۱۹ امکان سفارش نسخه چهار چرخ محرک آن را فراهم کرده است.

تویوتا پریوس 2021

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.