اسکوتر وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن معرفی شد

وسپا موناکو ادیشن منصوری
وسپا موناکو ادیشن منصوری

اسکوتر وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن با پیشرانه کاملاً الکتریکی و تزیینات خارجی از جنس فیبرکربن به تازگی معرفی شده است. این اسکوتر وسپا قرار است همراه با یک طرح رنگی الهام‌گرفته از پرچم موناکو تولید شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی شما عبارت «منصوری» و «نسخه موناکو» را در یک جمله می‌شنویم، احتمالاً تصور می‌کنیم یک خودروی هایپرکار شگفت‌انگیز با بدنه ای از فیبرکربن و گزینه‌های رنگی شگفت انگیز قرار است تولید شود، اما این‌بار داستان متفاوت است؛ کمپانی منصوری یک نوع متفاوت از وسیله نقلیه یعنی اسکوتر Vespa Elettrica را برای تیونینگ و سفارشی سازی انتخاب کرده است.

اسکوتر Vespa Elettrica نام خود را از نسخه منصوری فراری ۴۵۸ اسپایدر نسخه موناکو الهام می‌گیرد، که در سال ۲۰۱۲ با نمای جلویی الهام‌گرفته از انزو معرفی شد. همان طور که از نامش پیداست، این اسکوتر ایتالیایی کاملاً الکتریکی است و اولویت اصلی آن برای استفاده شهری است نه توان و عملکرد بالا.

با وجود ظاهر کلاسیک و نوستالژی اسکوتر وسپا، نسخه تیونینگ شده توسط برند منصوری از آن چه وسپا Elettrica به صورت پیش فرض یا استاندارد تولید شده است، بسیار زیباتر و با جزییات طراحی خاص تر است. مواد فیبرکربن روی لوازم جانبی جلویی، پنل‌های کناری مشخص با ورودی های هوای مجازی، آینه‌ها، حاشیه نازل و جزییات اطراف چراغ های این اسکوتر به طور ویژه و فراوان استفاده شده اند.

نشیمن یا زین اسکوتر وسپا با روکش چرم اصلی و دوخت لوزی باکیفیت، شبیه صندلی‌های کابین خودروهای تیونینگ شده توسط منصوری است. طرح رنگی نیز الهام گرفته شده از موناکو است و طرح گرافیکی قرمز و سفید این اسکوتر شکل آن را در عین سادگی، اسپرت تر و جذاب تر کرده است. به علاوه، لوگوهای سنتی و پیش فرض پیاجو و وسپا با لوگوی منصوری جایگزین شده‌اند.

کمپانی منصوری، قطعات مکانیکی و مشخصات فنی اسکوتر Vespa Elettrica را بدون تغییر باقی گذاشته است. بنابراین این اسکوتر برقی با یک موتور الکتریکی با توان ۵ اسب بخار به طور استاندارد عرضه می شود، که توانایی دست یابی به حداکثر سرعت تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت (۴۵ مایل بر ساعت) را دارد. با گزینه‌های حالت‌های رانندگی Eco و Power، این اسکوتر الکتریکی، که توسط برند منصوری تیونینگ شده است، می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را طی کند. خوشبختانه باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴.۲ کیلووات ساعت می‌تواند با استفاده از یک پریز ۲۲۰ ولت در ۴ ساعت به طور کامل باتری این وسپای الکتریکی را شارژ کند.

نسخه منصوری Vespa Elettrica موناکو به صورت محدود تولید خواهد شد و از این اسکوتر کلاسیک و جذاب در مجموع ۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد و هنوز قیمت آن اعلام نشده است. با توجه به قیمت اعلام شده توسط منصوری برای یک صندلی با برند و روکش چرم به قیمت ۱,۱۹۰ یورو (۱,۲۶۸ دلار)، می‌توان حدس زد اسکوتر موناکو با قیمتی بالا عرضه خواهد شد. به عنوان مقایسه، Vespa Elettrica استاندارد، که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در بازار آمریکا با قیمت ۷,۹۹۹ دلار به فروش می‌رسید.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.