معرفی Super Duke R Evo مدل 2024

موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل 2024
موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل ۲۰۲۴

اخبار مربوط به سری موتورسیکلت های ۱۳۹۰ شرکت KTM در ابتدای سال ۲۰۲۳ منتشر شد، و به تازگی، اولین موتورسیکلت در مجموعه ۱۳۹۰ این کمپانی با نام Super Duke R Evo مدل ۲۰۲۴ معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

موتورسیکلت‌ها نیکد (Naked) در بازار جهانی اهمیت ویژه‌ای دارند و از جنبه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند. از یک سو، این موتورها از پیشرانه‌های قوی و قدرتمندی مانند موتورهای مدل‌های اسپرت و سوپربایک استفاده می‌کنند؛ از سوی دیگر، وزن کم آن ها تأثیر شگفت‌انگیزی بر قابلیت‌های حرکتی و مانورپذیری آن ها دارد. علاوه بر این، معمولاً نمی‌توان از موتورهای مسابقه‌ای برای استفاده روزانه و برای مدت طولانی استفاده کرد، اما موتورسیکلت‌های نیکد مناسب برای تردد در شهر و رانندگی روزمره هستند.

طراحی ظاهری کی تی ام Super Duke R Evo

طراحی موتورسیکلت کی تی ام ۱۳۹۰ Super Duke از ظاهر تند و تیز که مدل Super Duke R 1290 داشت، الهام گرفته شده و اتفاقاً در این مدل طراحی خشن تر و تیزتر هم شده است، به ویژه نمای جلوی جدید موتورسیکلت با چراغ و دی لایت های کاملاً جدید، که آخرین زبان طراحی کمپانی KTM را نشان می‌دهد.

تغییرات ظریف‌تری در سراسر بدنه وجود دارد، از جمله یک مخزن سوخت جدید و بزرگ تر، که ظرفیت آن از ۱۵ لیتر به ۱۷ لیتر افزایش یافته است. همچنین فلاپ های چسبیده به باک ظاهر جدیدتری نسبت به نسخه قبلی دارند که طراحی آن ها هم تهاجمی تر شده است. چراغ عقب که در نسل قبلی بر روی جای پلاک قرار داشت، در این نسل به صورت یک نوار LED بر روی بدنه جانمایی شده، که این سبک طراحی در دنیای امروز موتورسیکلت ها بسیار به‌روز و جدید است.

موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل 2024

همانند قبل، یک صفحه نمایش دیجیتال TFT با اندازه ۵ اینچ در این مدل هم وجود دارد، اما با گرافیک‌ جدید و ساختار منوی بازبینی‌شده برای سال ۲۰۲۴، همچنین آپشن نمایش میزان باد تایرها به این مدل اضافه شده است.

مشخصات فنی ۱۳۹۰ Super Duke R Evo KTM

موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل 2024
موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل ۲۰۲۴

عدد ۱۳۹۰ در نام این موتورسیکلت نشانگر حجم پیشرانه آن نیست، بلکه سنت کمپانی کی تی ام در نام گذاری موتورسیکلت های خود است، در واقع، موتورسیکلت جدید این برند یک پیشرانه ۱۳۵۰ سی سی دارد. البته هنوز برای این که برند KTM در کلاس موتورسیکلت های نیکد بخواهد از نظر سرعت با برندهایی مانند Ducati ،BMW و MV Agusta رقابت کند همچنان زود است، زیرا پیشرانه های تولیدی این برندها قدرتی بیش از ۲۰۰ اسب بخار تولید می کنند. پیشرانه موتورسیکلت ۱۳۹۰ با توان ۱۸۸ اسب بخار در ۱۰،۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱ اسب بخار نسبت به نسل قبلی خود توان بیش تری دارد.

موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل 2024
موتورسیکلت Super Duke R Evo مدل ۲۰۲۴

تغییرات دیگر موتور شامل ورودی های هوای جدید با فلاپ های کوچک تر است، که همین موضوع باعث بهبود در مصرف سوخت موتورسیکلت، که حدود ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر است، می شود. این تغییرات از سوی کی تی ام  نشان‌دهنده اولویت این برند در افزایش قدرت و سرعت نسبت به گشتاور است، همچنین گشتاور این موتورسیکلت حدود ۱۴۵ نیوتن متر است.

با این که موتورسیکلت کی تی ام ۱۳۹۰ Super Duke برای سال ۲۰۲۴ معرفی شده است، اما از شاسی فولادی Super Duke R 1290 در این مدل استفاده شده، که تغییراتی در سیستم تعلیق آن به وجود آمده است تا موتورسیکلت رانندگی اسپرت تری داشته باشد. ۱۳۹۰ Super Duke R Evo از سیستم تعلیق WP با تکنولوژی نیمه‌فعال (SAT) در جلو و عقب استفاده می‌کند. همین موضوع شامل تعلیق قابل تنظیم است، که توسط یک کامپیوتر اختصاصی کنترل می‌شود و از طریق سوپاپ‌های مغناطیسی تنظیم می‌شود تا به سرعت به سبک رانندگی یا سطح جاده واکنش نشان دهد. این تنظیمات، در مجموع، هفت حالت دارد؛ پنج حالت استاندارد (اتوماتیک، نرم، بارانی، شهری و اسپرت) در حالی که، دو حالت دیگر (Track و Pro) با اضافه کردن بسته تنظیمات تعلیق Pro قابل دسترسی است. برند Brembo همچنان برند محبوب کمپانی کی تی ام است و در این مدل هم از این برند ترمز استفاده شده است، قطر دیسک های جلو ۳۲۰ میلی متر و قطر دیسک عقب ۲۴۰ میلی متر به همراه یک سیلندر دو پیستونه است.

موتورسیلکت ۱۳۹۰ Super Duke R Evo قرار است در بازارهای جهانی با قیمت ۲۱,۴۹۹ دلار عرضه شود.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.