معرفی موتورسیکلت S2 مال هالند ؛ از زیرمجموعه های کمپانی هارلی دیویدسون

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

آخرین محصول برند لایو وایر (LiveWire)، یک موتورسیکلت برقی بسیار شیک با الهام از سبک کروزر است، که اتفاقاً این برند از زیرمجموعه های کمپانی هارلی دیویدسون است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لایو وایر یک برند پیشرو در زمینه موتورسیکلت‌های برقی، به تازگی موتورسیکلت الکتریکی S2 مال هالند (S2 Mulholland) را معرفی کرده است که نشانگر یک تکامل قابل توجه در رویکرد طراحی و استفاده از حداکثر توان پیشرانه های برقی در موتورسیکلت های الکتریکی است. این مدل در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا و کانادا قابل تهیه است و از مواد پایدار در ساختار خود استفاده می‌کند و طراحی سنتی موتورسیکلت های سبک کروزر را با جدیدترین روش‌ها بازتعریف می‌کند و از طراحی معمول لوله‌های کرومی و تریم های چرمی محصولات مرسوم فاصله گرفته است. با قیمتی حدود ۱۵,۹۹۹ دلار آمریکا و ۲۱,۹۹۹ دلار کانادا، موتورسیکلت S2 Mulholland برای طرف‌دارانی که به دنبال نوآوری در بخش موتورسیکلت برقی هستند جذاب خواهد بود.

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

این موتورسیکلت بر پایه پلتفرم موتورسیکلت الکتریکی S2 از LiveWire ساخته شده است. در این مدل جدید، از فریم سنتی استفاده نشده و به جای آن از پلتفرم آرو استفاده شده است، که قبلاً در مدل S2 مشاهده شده بود. این پلتفرم در واقع با تمرکز بر ساختار باتری شکل گرفته است و به لایو وایر اجازه می‌دهد تا موتورسیکلت‌های متنوعی را با ساختار مشابهی تولید کند. این پلتفرم شامل یک باتری با ظرفیت ۱۰.۵ کیلووات‌ساعت است که ۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد و این موتورسیکلت در زمان ۳.۳ ثانیه، از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر شتاب می گیرد. موتورسیکلت S2 Mulholland با رینگ‌های ۱۹ و ۱۷ اینچ در جلو و عقب تجهیز شده است.

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

برد این موتورسیکلت الکتریکی بسته به نوع سواری آن متفاوت است؛ اگر در شهر و به صورت نرمال از آن استفاده شود، امکان آن وجود دارد تا با یک‌بار شارژ مسافتی حدود ۱۹۵ کیلومتر را طی کرد، در حالی که اگر در بزرگراه ها با حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، تنها می تواند مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند، که اتفاقاً این یک موتورسیکلت مناسب برای استفاده در شهر است و برای تورینگ و سفرهای طولانی مناسب نیست. مدل S2 Mulholland با وزن ۱۹۶ کیلوگرم، عملکرد قابل توجهی را با شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای ارائه می‌دهد.

با این حال، این موتورسیکلت قابلیت شارژ در سطوح ۱ و ۲ را دارد، که به ترتیب می‌تواند در زمان ۵.۹ ساعت و ۷۸ دقیقه، باتری را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند. هر دو روش در صنعت موتورسیکلت‌های برقی به طور کلی استاندارد هستند، اگرچه به نظر در مقایسه با خودروهای الکتریکی چندان کاربردی نیستند.

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

به گفته LiveWire، اگرچه S2 Mulholland از همان پلتفرم S2 استفاده می‌کند، اما تجربه سواری آن به دلیل برخی از تغییرات در پارامترهای طراحی، متفاوت و جذاب تر است. بار دیگر، S2 Mulholland بیش‌تر شبیه به موتورسیکلت های محبوب هارلی دیویدسون است تا موتورسیکلت‌های Del Mar یا One که ویژگی‌های مسابقه‌ای دارند.

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

اما در حالی که برند LiveWire پلتفرم S2 را قرار است وارد اکثر بازارهای جهانی کند، شرکت همچنان سعی می کند تأثیرات مخرب زیست محیطی محصول خود را کاهش دهد. موتورسیکلت S2 Mulholland نمایانگر تغییر زبان طراحی این شرکت است، زیرا LiveWire تصور مجددی از پروفایل و هویت موتورسیکلت را ارائه کرده است و از مواد پایدار در بخش‌های کلیدی استفاده می‌کند.

موتورسیکلت S2 مال هالند
موتورسیکلت S2 مال هالند

به عنوان مثال، Mulholland اولین موتورسیکلت این برند است که در پنل‌های جلو و عقب خود از بیوکامپوزیت CAP Hemp استفاده می‌کند، در حالی که پیشرانه و سیم‌کشی این موتورسیلکت از ماده Hylon® Ocean ساخته شده‌اند که در واقع از تورهای صیادی دور ریخته‌شده ساخته شده اند و صندلی نیز با استفاده از سیلیکون بی‌پترولیوم و مواد بازیافتی ساخته شده است. همچنین به مشتریان سه گزینه رنگی ارائه خواهد شد: مشکی مات، مشکی براق، قرمز براق و نسخه بدون رنگ به نام سفید ماهی.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.