معرفی موتورسیکلت یاماها موتوروید ۲؛ خودران و جذاب

یاماها موتوروید ۲
یاماها موتوروید ۲

به تازگی، کمپانی ژاپنی یاماها از یک موتورسیکلت کانسپت با تکنولوژی خودران با نام موتوروید ۲ رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از دیرباز، موتورسیکلت‌ها وسایل نقلیه بسیار ساده‌ای بوده اند که همواره تمام مردم آن ها را با یک پیشرانه کوچک و دسته گاز و ترمز و… به یاد می آورند. در این بین البته موتورسیکلت های سنگین با موتورهای حجیم و یا طراحی های عجیب مانند نمونه های هارلی نیز وجود دارند، اما این روزها داستان موتورسیکلت ها کم کم به سمت متفاوت شدن پیش می رود؛ کمپانی ها به دنبال تکنولوژی های جدید هستند و در همین راستا، یاماها یک موتورسیکلت خودران را به نام موتوروید ۲ رونمایی کرده است.

موتوروید ۲

یاماها موتوروید ۲
یاماها موتوروید ۲

موتوروید ۲ (Motoroid) یک موتورسیکلت برقی و کانسپت است که در آن، دسته‌ های معمول برای کنترل موتورسیکلت وجود ندارند. این محصول تعادل خود را به صورت خودکار حفظ می کند و در واقع، در حالت ایستاده نیز نمی افتد. برخی افراد اظهار می‌دارند یاماها به دنبال تولید موتورسیکلت خودران به صورت انبوه و حتا بدون موتورسوار در آینده است. البته این نکته هم لازم است بدانید که چنین محصولی به این زودی‌ها به بازار نخواهد آمد. یاماها گفته است از این کانسپت به عنوان یک جعبه تکنولوژی برای محصولات آینده خود بهره خواهد گرفت.

یاماها موتوروید ۲
یاماها موتوروید ۲

در حال حاضر، یاماها اسکوترهای برقی را در سبد محصولات خود دارد، اما احتمالاً پس از ارائه این کانسپت، شاهد توسعه قوای فنی الکتریکی برای سایر کلاس های موتورسیکلت ها نظیر ریس، استریت و… نیز خواهیم بود. همچنین در حال حاضر، این کمپانی کیت‌ های تبدیل موتورسیکلت‌ های سنتی به نسخه های برقی و پاک را عرضه می‌کند و در بخش های حمل‌ و نقل نوین و همچنین محصولات اسپرت فعال است و بر روی موتورهای خودران نیز به صورت جدی کار می کند.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.