معرفی موتورسیکلت تولید محدود KTM RC 8C 2024

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

کمپانی کی تی ام تصمیم دارد ۱۰۰ دستگاه دیگر از موتورهای سبک LC8c را برای مشتریان خاص و ویژه خود در بازار عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای سومین بار در چهار سال گذشته، KTM در حال ارائه مجدد مدل محدود RC 8C به گروهی از مشتریان خوش شانس است. پس از این که ۱۰۰ نمونه اولیه در سال ۲۰۲۱ (۲۰۰ نمونه دیگر در سال ۲۰۲۳) به سرعت فروخته شدند، طرف‌داران موتورسیکلت و برند کی تی ام امیدوار بودند که این نشانه‌ای از آن چه ممکن است رخ دهد باشد. به عبارت دیگر، موتورسیکلت وزن متوسطی که براساس موتور پارالل توین LC8c با ظرفیت ۸۸۹ سی‌سی (همان موتوری که در مدل‌های Duke و Adventure موتورسیکلت‌های وزن متوسط KTM استفاده می‌شود) ساخته شود، اما تاکنون این مدل وجود نداشته است و احتمالاً هرگز نیز به بازار عرضه نخواهد شد و فقط به طور محدود به مشتریان ویژه و خاص فروخته خواهد شد.

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

مدل g RC 8C از برند کی تی ام نوعی موتورسیکلت هدفمند است که با هدف هیجان و لذت در سواری تولید شده است. مانند موتورسیکلت خاص و رؤیایی KTM در رقابت‌های رالی داکار، ۴۵۰ Rally Replica ،RC 8C بیانگر مفهموم «آماده برای رقابت» است. مدل سال ۲۰۲۴، که محدود به ۱۰۰ دستگاه است، در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۴ برای پیش‌خرید آنلاین آماده خواهد بود. قیمت آن ۴۱,۴۹۹ دلار است (که تنها ۳,۹۹۶ دلار کم‌تر از یک Ducati Panigale V4 R است!).

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

KTM ادعا می‌کند موتورسیکلت LC8c با اصلاحاتی به توان ۱۳۵ اسب بخار دست یافته است؛ افزایش عملکرد به دلیل تغییراتی از جمله سوپاپ‌های از جنس تیتانیوم، میله‌های اتصال تیتانیوم و بهبودهایی در بخش سیستم سوخت رسانی است. این موتور از طریق سیستم اختصاصی ورودی هوا تنفس می‌کند و سوخت خود را از طریق یک پمپ سوخت منحصر به فرد به پیشرانه منتقل می کند. همچنین یک سیستم اگزوز کامل از نوع Akrapovič به موتور اجازه می‌دهد تا صدایی بی نظیر و گوش‌نواز تولید کند.

اگر توان ۱۳۵ اسب بخار به نظر شما عددی بسیار چشم‌گیر نمی‌آید، باید در نظر بگیرید که وزن ادعاشده برای موتورسیکلت RC 8C حدوداً ۱۴۲ کیلوگرم (خشک) است. برای دست‌یابی به این عدد، Krämer یک شاسی فولاد کروملی مخصوص این مدل را تولید کرده است. قطعات دیگری که وزن را کاهش می‌دهند، شامل بدنه کربن-کولار و رینگ هایی از جنس آلومینیوم است.

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

برای عملکرد بی‌نظیر، RC 8C از قطعات با کیفیت بالا Brembo و برند تعلیق ساخت خود KTM به نام WP استفاده می‌کند. در جلو، یک دو شاخ کاملاً قابل تنظیم WP Apex Pro 7543 وجود دارد، و در عقب، یک مونوشاک قابل تنظیم WP Apex Pro 7746 با تنظیم فشرده‌سازی و تنظیم کننده ارتفاع خودکار عرضه می شود. علاوه بر کالیپرهای Brembo Stylema، سیستم ترمز از دیسک اصلی Brembo 19RCS Corsa Corta استفاده می‌کند که به رانندگان امکان ترمزگیری را با حداکثر کیفیت و امنیت می دهد.

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

مانند موتورسیکلت‌های مسابقه ای، کی تی ام RC 8C 2024 گزینه‌های شخصی سازی موتورسیکلت را، که در موتورسیکلت‌های معمولی یافت نمی‌شود، ارائه می‌دهد. تغییر در ارتفاع صندلی، میزان نرمی یا سفتی دست های گاز و فرمان، امکان تنظیم پدال‌های پا و امکان تنظیم ارتفاع فرمان موتورسیکلت از دیگر امکانات این موتورسیکلت مسابقه ای کی تی ام هستند.

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

بسته الکترونیکی RC 8C شامل حالت‌های رانندگی، کنترل چرخش و جلوگیری از لغزش است که همگی قابل تنظیم از طریق یک ECU ،AiM MXS هستند که شامل یک سیستم قدرتمند GPS هم می شود. ویژگی‌های اضافی شامل بال های هواپیمایی و یک پکیج کمکی در تعادل راننده بر روی موتورسیکلت می شود. لاستیک‌های Pirelli Diablo Superbike نیز به صورت استاندارد در این موتورسیکلت استفاده می‌شوند.

مشتریانی که پکیج قطعات مسابقه را اضافه می‌کنند، دعوت به رویداد بین‌المللی آلگارو در پورتیمائو کشور پرتغال می‌شوند، تا حداکثر استفاده را از موتورسیکلت خود داشته باشند، همچنین تکنسین‌های کی تی ام به مشتریان در تنظیم بهینه کمک خواهند کرد.

موتورسیکلت KTM RC 8C
موتورسیکلت KTM RC 8C

سال گذشته، KTM در کم تر از سه دقیقه همه ۲۰۰ دستگاه دست ساز RC 8C را به فروش رساند؛ به طور دقیق، در دو دقیقه و ۳۸ ثانیه. امسال دوباره برند کی تی ام با آگاهی از علاقه مردم به موتورسیکلت های مسابقه ای میان وزن دوباره در تلاش است که یک رکورد دیگر را در فروش به ثبت برساند.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.