معرفی موتورسیکلت ام وی آگوستا Enduro Veloce در سبک ادونچر

ام وی آگوستا Enduro Veloce
ام وی آگوستا Enduro Veloce

برند ایتالیایی ام وی آگوستا در کلاس موتورسیکلت های ادونچر میان‌وزن، محصول جدیدی با نام ام وی آگوستا  Enduro Veloce 2024 معرفی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

پس از مدل تولید محدود ۲۰۲۴ LXP Orioli از برند ام وی آگوستا، که برای اولین بار در نمایشگاه EICMA در پاییز به نمایش گذاشته شد، اکنون این برند ایتالیایی مدل اندورو ولوچه را معرفی کرده، که بیش تر در طراحی و تولید آن، از مدل قبلی خود الهام گرفته است. پس از ورود Pierer Mobility AG (سهام دار شرکت‌های KTM ،Husqvarna و GasGas) که در حال حاضر ۵۰.۱ درصد سهم اکثریت را در ام وی آگوستا دارد، کمپانی سازنده دوباره بودجه لازم را برای طراحی و تولید اکثر سبک های موتورسیکلت پیدا کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مانند مدل تولید محدود LXP، اندورو ولوچه از موتور تریپل ۹۳۱ سی‌سی جدیدی استفاده می‌کند، که اتفاقاً به طور ویژه برای این دو مدل تولید شده است، همچنین از سیستم های کامل الکترونیکی پیشرفته و یک شاسی سبک با سیستم تعلیق برتر استفاده می‌کند.

مشخصات فنی ام وی آگوستا اندورو ولوچه ۲۰۲۴

پیشرانه سه سیلندر خطی ۹۳۱ سی‌سی آب خنک به همراه ۱۲ سوپاپ در این مدل استفاده شده است. علاوه بر این، این پیشرانه بسیار سبک وزن است و تنها ۶۰ کیلوگرم وزن دارد، که همین موضوع باعث شتاب و قدرت بیش تر در موتورسیکلت می شود. همچنین قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ عقب منتقل می‌شود.

کمپانی ام وی آگوستا اعلام کرده است این موتور سه سیلندر در ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۷,۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. MV ادعا می‌کند ۸۵ درصد از گشتاور بیشینه در ۳,۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس خواهد بود. در مقایسه با سایر مدل ها، مثلاً پیشرانه سه سیلندر ۸۸۸ سی‌سی در مدل جدید تریومف تایگر ۹۰۰، ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

امکانات یا آپشن های ام وی آگوستا اندورو ولوچه ۲۰۲۴

ام وی آگوستا Enduro Veloce
ام وی آگوستا Enduro Veloce

یک مجموعه کامل از کمک‌های الکترونیکی برای راننده توسط یک IMU مدیریت می‌شود. اندورو ولوچه دارای چهار حالت رانندگی در شرایط مختلف است، که شامل تورینگ، مسیرهای آفرودی، مسیرهای شهری و قابلیت سفارشی سازی برای همه محیط‌ها مطابق با نیاز راکب است. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند هنگام سفارش موتورسیکلت، نوع لاستیک خود را از بین مدل های Bridgestone Battlax A41 یا لاستیک‌های AX41 انتخاب کنند، که این دو مدل به طور ویژه میزان پایداری موتورسیکلت را در شرایط مختلف رانندگی بالاتر می برند.

کمک‌های دیگر برای راننده شامل دو سطح کنترل ترمز موتور، لانچ کنترل و سیستم کنترل چرخ جلوست. سیستم ABS دارای دو تنظیم است: سطح ۱ با دخالت کم تر در چرخ جلو و اعمال قدرت بیش تر به چرخ های عقب؛ سطح ۲ با بیش ترین دخالت و فعال بودن ABS در هر دو چرخ جلو و عقب. همچنین سیستم ABS فقط در حالت‌های خاکی و شخصی سازی برای همه محیط‌ها غیرفعال می‌شود. کروز کنترل یکی دیگر از آپشن های این موتورسیکلت ادونچر است که می تواند سرعت موتورسیکلت را در سرعت های مختلف ثابت کند، که با چرخش مخالف دسته گاز هم غیرفعال می‌شود.

ام وی آگوستا Enduro Veloce
ام وی آگوستا Enduro Veloce

یک صفحه نمایش رنگی ۷ اینچی TFT HD به عنوان کیلومترشمار برای موتورسیکلت طراحی شده است که قابلیت اتصال بلوتوث و وای‌فای هم دارد. این صفحه نمایش گزینه‌های متعددی را نمایش می‌دهد و امکان تنظیم میزان روشنایی را دارد. برنامه MV Ride امکان اتصال به تلفن همراه، ضبط و به اشتراک گذاری مسیر را فراهم می‌کند. موتورسیکلت ام وی آگوستا اندورو ولوچه با نورپردازی کامل LED مجهز شده است و با سیستم کی‌لس استارت روشن می شود.

سیستم تعلیق از برند Sachs در هر دو سمت به طور استاندارد عرضه شده است. در جلو یک سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۴۸ میلیمتری، که به طور کامل قابل تنظیم است و در قسمت عقب، یک مونوشاک قابل تنظیم تعبیه شده است. لاستیک‌های تیوبلس Takasago Excel به طور خاص برای استفاده خارج از جاده با اندازه‌های ۲۱ × ۲.۲ اینچ در جلو و لاستیک ۹۰/۹۰-۲۱ نصب شده‌اند، در حالی که، یک رینگ با اندازه ۱۸ × ۴ اینچ و لاستیک ۱۵۰/۷۰-۱۸ در قسمت عقب استفاده می‌شود.

ام وی آگوستا Enduro Veloce
ام وی آگوستا Enduro Veloce

موتورسیکلت ام آگوستا اندورو ولوچه ۲۰۲۴، در بخش سیستم ترمز نمره قابل قبولی می گیرد، این موتورسیکلت در قسمت جلو توسط دو کالیپر چهار پیستونی و دیسک‌های ۳۲۰ میلی متری Brembo Stylema کنترل می شود و یک کالیپر دو پیستونی Brembo و دیسک ۲۶۵ میلیمتری در عقب وظیفه کنترل موتورسیکلت را بر عهده دارد. اندورو ولوچه در یک طرح رنگی، قرمز آگو/نقره‌ای آگو، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ با قیمت ۲۲,۹۹۸ دلار در نمایندگی های برند ام وی آگوستا عرضه خواهد شد.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.