رضوانی موتور از محصول جدید خود با نام رترو RR1 رونمایی کرد

رضوانی رترو RR1
رضوانی رترو RR1

رضوانی موتور قرار است مدل جدیدی را با نام رترو RR1 در سه تیپ تولید کند، که همه آن ها بر پایه پلتفرم مدرن پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ ساخته شده‌اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی رضوانی موتور برای اولین بار قرار است، در حوزه خودروها با طراحی و تم رترو ورود کند و یک مدل مسابقه ای و مخصوص پیست تولید کند. البته مانند سایر خودروهای رضوانی موتور که آپشن های عجیب و غریبی مانند اسپری فلفل یا پخش کننده دود داشته اند، این مدل که یک خودروی سوپر اسپرت است، قرار نیست با این آپشن های عجیب همراه باشد و بیش تر تمرکز بر مسیر و عملکرد خواهد داشت، اما مشتریان می توانند با خرید این مدل،  یک خودروی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ با بدنه رترو و ارتقاهای عملکردی داشته باشند. رضوانی رترو RR1، آخرین محصول کمپانی رضوانی موتور در صنعت خودروسازی جهان است که در سه تیپ عرضه خواهد شد و قدرت پیشرانه های این سه تیپ از ۵۵۰ تا ۷۵۰ اسب بخار در دسترس خواهد بود.

مشتریان بدون توجه به آن که کدام تیپ را انتخاب می کنند، برخی فاکتورها برای آن در سه مدل یکی است، همه‌ رضوانی RR1ها بدنه‌ جدیدی از فیبرکربن دارند، که با الهام از ماشین‌های مسابقه‌ای ۹۳۵ کرمر دهه ۱۹۷۰ طراحی و تولید شده اند، همچنین نمای جلوی خودرو نسبت به طراحی پورشه ۹۱۱ اصلی نمایی متفاوت دارد. چراغ های جلو خودرو با طراحی جدید بیش تر به پورشه تایکان برقی شباهت دارند تا یک پورشه ۹۱۱ که تغییرات طراحی تنها به نمای جلویی خودرو خلاصه نمی شود. در نمای کناری خودرو تغییرات محدود است، اما در نمای عقب، استایل طراحی کلی پورشه با تغییرات اساسی مواجه شده است، ورودی های هوا بزرگ تر شده اند و امتداد آن ها به نمای عقب خودرو و یک اسپویلر بزرگ ختم می شود. همچنین طراحی رینگ های خودرو از سایر مدل های خودرویی متمایز تر است و بیش تر به فورد Mach-E Race شباهت دارد.

درباره قلب تپنده محصول جدید رضوانی موتور، خریداران رضوانی می‌توانند بین پیشرانه های پورشه ۹۱۱ کررا S، و GT3 و Turbo S انتخاب کنند. مدل RR1 550 تیپ پایه محصول جدید رضوانی است، که دلیل نام‌گذاری آن به این علت است که در بخش پیشرانه یک موتور ۳.۰ لیتری کررا با  ۵۵۰ اسب بخار قدرت در آن استفاده شده که این قدرت در شرایط پیست های مسابقه ای قابل استفاده است و در مسیرهای شهری قدرت به ۵۲۰ اسب بخار کاهش می یابد. مدل رضوانی RR 565 براساس پیشرانه پورشه GT3 ساخته شده است و تغییرات مشخصی در موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر خطی آن اعمال شده است تا در خیابان ها ۵۳۵ اسب بخار قدرت داشته باشد و در مسیرهای مسابقه ای قدرتی معادل ۵۶۵ اسب بخار در اختیار راننده قرار دهد و در نهایت، مدل RR1 750 وجود دارد، که بالاترین تیپ محصول جدید رضوانی موتور است که در پیست های مسابقه ای و در حالت پرفورمنس، پیشرانه این خودرو قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. نسخه‌های شهری این مدل فقط به ۷۱۵ اسب بخار قدرت محدود شده اند که قدرت از طریق سیستم چهار چرخ محرک یا AWD به چرخ ها منتقل می شود.

همچنین آپشن های اختیاری و سفارشی برای همه تیپ های رضوانی RR1 عرضه می شود، که شامل سیستم تعلیق و  سیستم ترمز بهبودیافته، اسکلت بندی فلزی داخل کابین، صندلی و کمربندهای مسابقه ای و پنجره‌های پلی کربنات سبک وزن می شود. همچنین مشتریان می توانند برای بدنه خارجی یک طرح ویژه‌ رترو انتخاب کنند، اما این گزینه‌ها همگی به اضافه قیمت پایه و اصلی خودرو می شود. اگر تمام این آپشن ها برای مدل RR1 سفارش داده شود، قیمت نهایی تمام آپشن ها به حدود ۲۵,۴۵۰ دلار خواهد رسید.

در خصوص قیمت محصول جدید رضوانی موتور باید گفت قیمت پایه رضوانی رترو RR1 در حدود  ۱۴۹,۰۰۰ دلار اعلام شده است. البته این قیمت شامل شاسی اصلی نمی‌شود. هر دستگاه از این خودرو مطابق با سلیقه خریدار ساخته می شود و مشتریان می توانند در کوچک ترین مرحله ساخت این خودرو نظر خود را اعمال کنند. علاوه بر این، شرکت اعلام کرده است این قیمت، قیمت معرفی و پایه است، که پس از سفارش گذاری و فروش ۵ نسخه اولیه، قیمت پایه افزایش خواهد یافت. همچنین در مجموع از رضوانی رترو RR1، پنجاه دستگاه ساخته خواهد شد و این خودرو به صورت تولید محدود عرضه می شود و همین موضوع قیمت آن را در آینده بسیار بالا خواهد برد.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.