رضوانی بیست (Beast) با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

رضوانی بیست
رضوانی بیست

رضوانی موتور از مدل جدید خود با پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخاری رونمایی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

خودرو جدید کمپانی رضوانی موتور، یک مدل ضد گلوله، ۱۰۰۰ اسب بخاری با آپشن های عجیب و غریب است که براساس طراحی و پلتفرم یک شورولت کوروت ساخته شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کمپانی رضوانی موتور مدت هاست که قرار است خودرو اسپرت جدید خود را معرفی کند و قبل از این شایعه هایی درخصوص طراحی و مشخصات فنی محصول جدید رضوانی موتور بخش شده بود، اما در نهایت، این کمپانی از مدل جدید خود با نام Beast پرده برداشت، این خودرو آخرین ساخته کمپانی Rezvani مستقر در کالیفرنیا آمریکاست.

 شاید نام این خودرو برای شما آشنا باشد، اولین خودروی تولیدشده توسط کمپانی Rezvani نیز با نام Beast به جهان معرفی شد. البته لازم به ذکر است اولین خودرو این کمپانی، بر پایه پلتفرم و پیشرانه خودرو Aerial Atom ساخته شده بود، اما خودرو Beast جدید که می توان گفت نسل جدید اولین خودرو رضوانی است، در واقع، بر روی شاسی یک C8 Chevrolet Corvette سوار شده است. همانند سایر خودروهای Rezvani، در این خودرو هم آپشن های عجیب و هیجان انگیزی نظیر دستگیره‌های برقی شوک دار، شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله، قابلیت پرده دودی یا smoke screen feature (ابری از دود برای پنهان کردن تجهیزات نظامی) را مشاهده می کنیم، که همین آپشن ها و امکانات است که محصولات رضوانی موتور را در جهان از سایر محصولات متمایز می کند.

رضوانی بیست
رضوانی بیست

در بخش مشخصات فنی و قلب تپنده رضوانی Beast، یک موتور هشت سیلندر ۶.۲ لیتری می بینیم، که به طور مشابهی با پیشرانه Corvette Stingray شباهت های زیادی دارد و با تغییرات جزئی بر روی این خودرو سوار شده است. با این حال، این پیشرانه از یک جفت توربوشارژر استفاده می‌کند تا ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اطلاعات و جزییات دیگری درخصوص موتور ارائه نشده است، اما هنوز هم این پیشرانه به یک گیبرکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته متصل است که دارای پدال شیفترهای پشت فرمان هم است.

طبق ادعای کمپانی Rezvani خودروی جدید Beast در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بدنه خودرو Beast Rezvani کاملاً از جنس کربن فایبر است و هدف کمپانی از این اقدام کاهش وزن حداکثری خودرو بوده است و در همین راستا توانسته اند وزن خودرو را به ۱۳۴۵ کیلوگرم برسانند.

در نمای بیرونی خودرو جدید رضوانی موتور، کلیت طراحی شورولت C8 Corvette را می بینیم، بخش هایی مانند ورودی های کناری هوا و سقف قابل جدا شدن از کوروت به رضوانی Beast منتقل شده اند، اما طراحی چراغ ها و نمای جلو و عقب خودرو با شورولت کوروت متمایز هستند و بیش‌تر به نسل قبلی خود شباهت دارد. چهار لوله اگزوز در بخش عقب ظاهری خشن و اسپرت به این خودرو بخشیده اند، همچنین یک دیفیوزر بزرگ در پایین سپر خودرو طراحی شده است. درهای خودرو به سبک پروانه‌ای باز می شوند که به زیبایی و اسپرت بودن خودرو کمک بسزایی خواهند کرد.

کابین رضوانی بیست
کابین رضوانی بیست

در بخش کابین خودرو، کلیت طراحی شورولت کوروت، یعنی کنسول مرکزی و کلاستر به این خودرو هم منتقل شده اند، اما Rezvani ستون دکمه‌هایی که راننده و مسافر را از هم جدا می‌کرد را حذف کرده است. فرمان نیز در بالای خود به دو قسمت تقسیم شده است، که این تصمیم تحت تأثیر فرمول ۱ و در راستای القای حس اسپرت به راننده انجام شده است.

مشتریانی که به کاراکتر جیمز باند علاقه‌مند هستند، یک پکیج ۰۰۷ اختیاری با قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار برای آن ها عرضه می شود که شامل ماسک گاز، دید در شب حرارتی، حفاظت در برابر پالس الکترومغناطیسی، دستگیره‌های برقی شوک دار، دستگاه پاشش اسپری فلفل، قفل‌های مغناطیسی، چراغ‌های چشمک زن، آژیر خطر و سایر امکانات عجیب و شگفت انگیز می شود. همچنین یک سیستم تشخیص دستگاه منفجره نیز به صورت اختیاری وجود دارد، اما قیمت آن از سوی کمپانی ذکر نشده است.

پیشرانه رضوانی بیست
پیشرانه رضوانی بیست

برای این ابرخودرو کمپانی رضوانی، زره بدنه‌ قانونی نیز وجود دارد، اما باید ۵۵,۰۰۰ دلار اضافه برای آن پرداخت کرد. پس از پرداخت این مبلغ، یک زره مقام برای بدنه خارجی خودرو و شیشه مقاوم در برابر گلوله بر روی خودرو عرضه می شود. به احتمال زیاد این امکانات اختیاری تأثیر قابل توجهی بر عملکرد رضوانی Beast خواهد گذاشت.

کمپانی Rezvani برای مدل Beast  قیمت پایه ۴۸۵,۰۰۰ دلار در نظر گرفته است که قیمت بسیار بالایی است. البته همانطور که گفت شد این قیمت پایه خودرو است در صورت اضافه کردن پکیج های اضافی بر روی خودرو مانند پکیج ۰۰۷ و زره بدنه، قیمت نهایی به ۵۸۵,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. هنوز خبر قطعی درخصوص تعداد تولید این خودرو از سوی کمپانی ارائه نشده است، اما براساس شواهد به احتمال زیاد تنها ۲۰ دستگاه از رضوانی Beast ساخته خواهد شد.

گالری تصاویر Rezvani beast

۴.۶ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.