پول استار 4 ؛ با بردی بیش از 480 کیلومتر رونمایی شد

پول استار 4
پول استار ۴

کراس‌اوور کوچک و جذاب پول استار ۴ (Polestar 4) به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی در نمایشگاه خودروی نیویورک، پول استار قیمت‌ها و حدود قیمت تیپ های مختلف خودروی پول استار ۴ را اعلام کرده است. مدل پایه با پیشرانه تک‌موتور و با بردی برابر با ۴۸۲ کیلومتر با یک بار شارژ، قرار است با قیمت ۵۶,۳۰۰ دلار، که به عنوان قیمت پایه برای مدل ۴ در نظر گرفته شده، عرضه شود.

این مبلغ کمی بیش تر از Tesla Model Y با موتور تکی است که در حال حاضر قیمت پایه آن ۴۵,۸۳۰ دلار است، اما پول استار ۴ از اندازه بدنه تا کیفیت ساخت و حتا برد خودرو از اعداد و ارقام بهتری برخودار است. در ادامه جدول قیمت های تمامی تیپ های پول استار ۴ آمده است.

قیمت تیپ های مختلف پول استار ۴
مدل Long Range با موتور تکی: ۵۶,۳۰۰ دلار
مدل Long Range با موتور تکی و پکیج Pilot: به قیمت ۵۷,۸۰۰ دلار
مدل Long Range با موتور تکی و پکیج Pro: به قیمت ۵۸,۳۰۰ دلار
مدل Long Range با موتور تکی و پکیج Plus: به قیمت ۶۱,۸۰۰ دلار
مدل Long Range با دو موتور و پکیج استاندارد Pilot: به قیمت ۶۴,۳۰۰ دلار
مدل Long Range با دو موتور و پکیج Pilot و Pro: به قیمت ۶۶,۳۰۰ دلار
مدل Long Range با دو موتور و پکیج Pilot و Plus: به قیمت ۶۹,۸۰۰ دلار
مدل Long Range با دو موتور و پکیج Plus و Performance: به قیمت ۷۴,۳۰۰ دلار

Polestar 4 به اندازه Polestar 3 بزرگ نیست، که به عنوان رقیب برقی برای پورشه کاین به شمار رود. با طول ۱۹۰.۶ اینچ، پول استار ۴ تقریباً اندکی بزرگ‌تر از پورشه ماکان است و سقف شیشه‌ای استاندارد Polestar حدود سه اینچ پایین‌تر از سقف رقیب آلمانی اش قرار دارد. همچنین، عرض خودروی پول استار ۴ تقریباً ۸ اینچ بزرگ تر است، که همین افزایش عرض در خودرو باعث بزرگی در فضای کابین می شود، این امر با وجود پنل شیشه‌ای بزرگ در قسمت سقف خودرو، که تا ردیف دوم هم ادامه پیدا کرده است، محیط کابین خودرو را بسیار بزرگ و راحت نشان می دهد.

تمام نسخه‌های Polestar 4 از یک بسته باتری با ظرفیت ۱۰۳.۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کنند که می‌تواند با توان ۱۱ کیلووات در برق متناوب (AC) و ۲۰۰ کیلووات در صورت اتصال به یک ایستگاه شارژ سریع DC مناسب شارژ شوند. محدوده نسخه دوموتور از ۴۸۲ کیلومتر به ۴۳۴ کیلومتر کاهش می‌یابد. نسخه با موتور تکی و سیستم RWD، دارای ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ کیلومتر گشتاور است، در حالی که، تیپ پول استار ۴ دو موتور با سیستم تمام چرخ محرک یا AWD قدرتی برابر با ۵۴۴ اسب بخار و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاوردارد. Polestar زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برابر با ۷.۴ ثانیه برای مدل با سیستم RWD و ۳.۸ ثانیه برای مدل AWD اعلام کرده است.

از نظر قیمت، Polestar 4 قرار است در موقعیتی بین Polestar 2 سدان (که با قیمت ۵۱,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود) و کراس‌اوور بزرگ‌تر Polestar 3 (که با قیمت ۷۴,۸۰۰ دلار عرضه می‌شود) قرار بگیرد. همان طور که در مدل ۳ نیز رخ داد، Polestar 4 نسبت به آن چه Polestar در ابتدا اعلام کرده بود، کمی ارزان‌تر شده است. وقتی در سال قبل مدل ۴ را معرفی کرد، Polestar گفته بود قیمت پایه حدود ۶۰,۰۰۰ دلار خواهد بود.

درباره رقبا، قیمت Polestar 4 کمی بیش تر از جنسیس GV60 با قیمت ۵۴,۰۰۰ دلار است، اما اندازه‌اش نیز بسیار بزرگ‌تر است. GV70 الکتریفاید با سیستم تمام چرخ محرک با قیمت ۶۸,۴۵۰ دلار، گزینه بهتری برای مقایسه است و در میان قیمت‌های Polestar 4 با پیشرانه دوموتور قرار می‌گیرد.

Polestar اعلام کرده است که پیش فروش پول استار ۴ در ماه های آینده آغاز خواهد شد و به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی این خودرو به مشتریان عرضه خواهد شد.

۵ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.