پژو 5008 مدل 2024 معرفی شد؛ پرچمدار جدید پژو

پژو 5008 مدل 2024
پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

به تازگی کمپانی پژو از نسل جدید ۵۰۰۸ پرده برداشته است که در ادامه به معرفی این خودرو به عنوان پرچمدار جدید فرانسوی ها خواهیم پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

اکثر مردم دنیا برند پژو را با هاچبک های کوچک، اسپرت و جذاب این برند می شناسند اما در این بین دو کراس اوور ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز از جمله موفق ترین محصولات پژو هستند که به طور مثال ۵۰۰۸ نسل قبلی حدود ۸۰ هزار دستگاه فروش را در سال گذشته از خود به ثبت رساند که عمده آن در کشور های اروپایی، ترکیه و چین بود. حال کمپانی پژو نسل جدید ۵۰۰۸ را در نسخه های مختلف برقی، هایبریدی و پلاگین معرفی کرده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نسل جدید؛ بزرگتر اما ظریف تر

پژو 5008 مدل 2024

پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ درست مانند نسل قبلی، در بخش دماغه کاملا با نسل جدید ۳۰۰۸ مشابه به نظر می رسد. چراغ ها به صورت باریک و خشمگین در لبه کاپوت کار شده اند و توسط یک نوار مشکی رنگ به یکدیگر متصل هستند. دی لایت ها به صورت موتیف ۳ تایی برگرفته از پنجه شیر هستند و جلوپنجره نیز حالت فریم لس دارد. در نمای جانبی به دلیل ایجاد فضای کابین بزرگ و اصطلاحا تورینگ، طراحی به نسبت باکسی شکل را شاهد هستیم. در این بین کروم کاری بالای پنجره های جانبی سبب شده است که از سادگی این بخش کاسته شده و ظرافت لازم به بیننده القا شود.

پژو 5008 مدل 2024

بالاخره به بخش عقبی خودرو می رسیم. در این نما چراغ ها حالت فیزیکی و گرافیک داخلی فوق العاده جذابی دارند و برای هماهنگی با نمای جلو، با یک نوار مشکی به یکدیگر متصل هستند. سپر طراحی فوق العاده اسپرتی دارد و درب صندوق برای ایجاد فضای بار بیشتر، تا حد امکان به صورت برجسته طراحی شده است.

فضای داخلی پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۴

پژو 5008 مدل 2024

پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۴، پس از نسل جدید ۳۰۰۸، دومین مدل تولیدی کمپانی پژو با جدیدترین نسخه از تکنولوژی i-Cockpit است. در داخل ۵۰۰۸ یک نمایشگر منحنی ۲۱ اینچی دیده می‌ شود که کلاستر و صفحه‌ نمایش اطلاعاتی-سرگرمی را در بالای غربیلک فرمان کوچک و جدید پژو به صورت یکپارچه در بر گرفته است. علاوه بر این، یک نمایشگر لمسی کوچک‌ تر هم با میان‌برهای قابل تنظیم در کنسول مرکزی تعبیه شده است. تعبیه انتخابگر وضعیت دنده بین نمایشگر میان‌بر و کلید استارت، نورپردازی داخلی گسترده کانسپت مانند و پارچه‌ های باکیفیت، از دیگر موارد قابل توجه در کابین ۵۰۰۸ هستند.

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هم می توان به مواردی نظیر ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، کلاستر دیجیتال و مانیتور یکپارچه، سیستم استارت و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس، کروز کنترل تطبیقی، میرور اسکرین، نور پردازی داخلی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، رادار خطی، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، سیستم خودران سطح ۲، سقف پانورامیک، رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

نسخه‌ی پایه ۵۰۰۸، از پیشرانه ۱.۲ لیتر توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید ساده بهره می گیرد. این مجموعه برای ۵۰۰۸ ، قدرتی معادل با ۱۳۶ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مدل پلاگین هیبرید، از ترکیب موتور ۱.۶ لیتر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و موتور برقی ۱۲۳ اسب بخاری و قدرت ترکیبی ۱۹۵ اسب بخار بهره می‌گیرد. شتاب این مدل ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت آن ۷ لیتر در صد کیلومتر است. این مدل در حالت تمام برقی قادر به پیمایش ۸۰ کیلومتر است.

نسخه‌ی برقی به نام E-5008 دو مدل خواهد داشت. در حالت تک موتور الکتریکی، ۲۱۰ تا ۲۲۸ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما E-5008 دو موتوره با سیستم چهار چرخ محرک، ۳۱۸ اسب بخار قدرت دارد. مدل تک موتوره ۲۲۸ اسبی، همراه باتری ۹۸ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۶۶۰ کیلومتر و با باتری ۷۳ کیلوواتی امکان پیمایش ۵۰۲ کیلومتر را خواهد داشت.

سوالات متداول

پژو ۵۰۰۸ پلاگین چه مشخصاتی دارد؟

مدل پلاگین هیبرید، از ترکیب موتور ۱.۶ لیتر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و موتور برقی ۱۲۳ اسب بخاری و قدرت ترکیبی ۱۹۵ اسب بخار بهره می‌گیرد.

پژو ۵۰۰۸ برقی چه مشخصاتی دارد؟

نسخه‌ی برقی به نام E-5008 دو مدل خواهد داشت. در حالت تک موتور الکتریکی، ۲۱۰ تا ۲۲۸ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما E-5008 دو موتوره با سیستم چهار چرخ محرک، ۳۱۸ اسب بخار قدرت دارد. مدل تک موتوره ۲۲۸ اسبی، همراه باتری ۹۸ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۶۶۰ کیلومتر و با باتری ۷۳ کیلوواتی امکان پیمایش ۵۰۲ کیلومتر را خواهد داشت.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.