نیسان GT-R تاکومی 2024 معرفی شد

نیسان GT-R تاکومی 2024
نیسان GT-R تاکومی ۲۰۲۴

نیسان در به‌روزرسانی مدل GT-R از مدل تاکومی که از نام سازندگان موترو این خودرو الهام گرفته، رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

روز جمعه، این خودروساز نسخه های ویژه تاکومی و اسکای لاین T-spec جدید را معرفی کرد که هر دو در تابستان امسال به تعداد محدود به فروش می رسند. اطلاعات قیمت در نزدیکی عرضه به بازار اعلام خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نسخه T-spec Takumi Edition به عنوان ادای احترام به استادان صنعتگر معروف به تاکومی، که مسئول مونتاژ دستی موتور ۳.۸ لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو GT-R هستند، ساخته شده است. از ویژگی های خاص این خودرو می توان به رنگ بنفش آن در ترکیب با فضای داخلی سبز اشاره کرد. این خودروها همچنین با چند ویژگی منحصر به فرد زیر کاپوت، از جمله رنگ طلایی برای صفحه VIN و خط قرمز روی پلاک با نام شخصی که روی موتور کار کرده است، عرضه می شوند. مانند تمام مدل های ۲۰۲۴ GT-R T-spec، تاکومی ادیشن مبتنی بر درجه Premium GT-R است و از چند ویژگی اضافی، از جمله برخی ویژگی های Nismo بهره می برد. ویژگی های اضافی شامل گلگیرهای جلو پهن تر، روتورهای ترمز کربن سرامیکی، چرخ های ۲۰ اینچی طلایی رنگ و ترکیبی از چرم و جیر درون کابین است.

نیسان GT-R تاکومی 2024
نیسان GT-R تاکومی ۲۰۲۴

Skyline Edition نیز براساس ورژن Premium ساخته شده است و دارای رنگ آبی Bayside نسل R34 Skyline GT-R است. تریم داخلی دارای رنگ آبی آسمانی جدید نیز به نام سورا آبی است. هیچ اسب بخار اضافی‌ای اعلام نشده است، به این معنی که خودروها باید با قدرت ۵۶۵ اسب بخاری کلاس Premium معمولی مطابقت داشته باشند. به گفته نیسان، مدل سال ۲۰۲۴ طرح های اصلاح شده‌ای را برای نمای جلو و عقب و بال عقب GT-R به ارمغان آورده است که به بهبود نیروی رو به پایین و کاهش درگ کمک می کند. مدل نیسمو ۶۰۰ اسب بخاری همچنین طراحی جدید بال عقب را دریافت کرده که دارای پایه های گردن قو و ۱۰ درصد مساحت بیش تر است. تغییرات دیگری که قبلاً برای سال ۲۰۲۴ اعلام شده بود شامل بازگشت درجه T-spec و همچنین در دسترس بودن برخی از رنگ های گذشته است.

کابین نیسان GT-R تاکومی 2024
کابین نیسان GT-R تاکومی ۲۰۲۴

GT-R فعلی برای کسانی که GT-R خود را از Skylines می شناسند R35 نامیده می شود و از سال ۲۰۰۹ به فروش می رسد. نیسان در مورد برنامه های GT-R بعدی خود، R36، تاکنون سکوت کرده است، اگر چه این خودروساز به پلتفرم جدید و احتمالاً نوعی برقی‌سازی اشاره خواهد کرد.

نیسان GT-R تاکومی 2024
نیسان GT-R تاکومی ۲۰۲۴
۴.۴ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.