مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس با 805 اسب بخار قدرت

 یک نسخه هیبرید جدید بر روی خط تولید AMG GT قرار خواهد گرفت که پیشرانه هیبرید V-8 آن باعث تولید ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود که برای یک خودرو با این حجم موتور حیرت انگیز است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

 مرسدس تصمیم گرفت که قدرت ۵۷۷ اسب بخاری مدل کوپه GT63 را افزایش دهد. این برند با معرفی مرسدس آ ام جی GT63 S E Performance مدل ۲۰۲۵ این اقدام را انجام داده است، این خودرو از سیستم پیشرانه هیبریدی V-8 خود ۸۰۵ اسب بخار قدرت می‌گیرد. مدل E Performance جدید در شانگهای در طول هفته مسابقات فرمول ۱ معرفی شد و سیستم هیبریدی آن از فناوری‌های مورد استفاده در خودروهای مسابقه‌ای با تکنولوژی برتر دنیا الهام گرفته است. همین سیستم قدرت قبلاً در مدل کابریو SL63 به صورت مشابه نیز استفاده شده است.

 سیستم E Performance یک موتور V-8 توئین توربوشارژر با حجم ۴.۰ لیتر و قدرت ۶۰۳ اسب بخار را با یک موتور الکتریکی در قسمت عقب ترکیب می‌کند. موتور الکتریکی هم‌زمان و همگام با پیشرانه احتراق داخلی، توان ۲۰۱ اسب بخار را تولید می‌کند و آن را از طریق یک گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر لازم باشد، موتور الکتریکی همچنین قدرت خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند تا وسعت دسترسی بیشتری را به دست آورد. به همراه ۸۰۵ اسب بخار، سیستم هیبریدی مجموعاً ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 باتری AMG با ظرفیت ۶.۱ کیلووات‌ساعت، موتور الکتریکی این خودرو را تغذیه می‌کند و در بالای محور عقب جاگذاری شده است. این باتری دارای یک سیستم سرمایش مستقیم است که مایع ویژه‌ای را در اطراف هر یک از ۵۶۰ سلول آن می‌فرستد تا دمای ثابتی را حفظ کرده و عملکرد باتری را بهبود بخشد. مرسدس ادعا می‌کند که سیستم خنک کننده‌ای که طراحی کرده‌اند، قادر است بیشتر از سیستم‌های مبتنی بر آب، انرژی حرارتی را ذخیره کند و ظرفیت گرمایی آن دو تا سه برابر بیشتر است. همچنین مرسدس می‌گوید که تکنولوژی باتری‌ها، تحت تأثیر سیستم هیبریدی موجود در خودروهای مسابقه فرمول ۱ شرکت است و تمرکز بر تأمین سریع قدرت و جذب آن دارد به جای آنکه تمرکز بر برد خودرو داشته باشد. این باتری با یک شارژر AC داخلی با قدرت ۳.۷ کیلووات مجدداً شارژ خواهد شد.

 مرسدس ادعا می‌کند که مدل E Performance در زمانی کوتاه‌تر از ۲.۷ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۷ کیلومتر در ساعت) می‌رسد و حداکثر سرعتی که این مدل می‌تواند به آن دست پیدا کند، ۱۹۹ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر بر ساعت) است. این مقدار سه دهم ثانیه سریع‌تر از زمان ادعای شرکت برای مدل استاندارد GT63 است. در این خودرو هیبریدی AMG هشت حالت رانندگی مختلف وجود دارد، از جمله حالت کاملاً الکتریکی، حالت‌های Sport، Sport+ و Race. این خودرو AMG همچنین چهار سطح بازیافت انرژی برای باتری دارد، از جمله حالتی که شبیه رانندگی تک پدال در خودروهای الکتریکی است.

 مرسدس طراحی هواپیمایی خودروی AMG GT63 S E Performance را با اضافه کردن یک عنصر کربنی جدید در زیربدنه، جلوی موتور بهبود بخشیده است. این بخش تقریباً ۱.۶ اینچ به پایین می‌آید زمانی که خودرو به سرعت ۵۰ مایل در ساعت (۸۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد و اثر ونتوری (Venturi) ایجاد می‌کند که خودرو را به سمت پایین می‌کشد و از پرتاب و بالا آمدن جلوی خودرو به بهترین نحو جلوگیری می‌کند. مرسدس بنز E Performance همچنین، در بخش عقب یک اسپویلر قابل جمع شدن دارد که در سرعت بیشتر از ۵۰ مایل در ساعت (۸۰ کیلومتر در ساعت) باز می‌شود و می‌تواند بین پنج زاویه مختلف تغییر کند، که به منظور بهبود پایداری یا کاهش مقاومت هوا طراحی و جانمایی شده است.

 E Performance با کنترل فعال سواری AMG به صورت استاندارد عرضه می‌شود که از هیدرولیک فعال به جای میله‌های ضد لغزش مکانیکی استفاده می‌کند. این سیستم همراه با جلوگیری تطبیقی که دو اتصال هیدرولیکی دارد، عمل می‌کند و همگی به هم متصل هستند؛ بنابراین خودروی AMG قادر است به راحتی بین رانندگی روزانه راحت و رانندگی اسپرت جابه‌جایی داشته باشد. همچنین، سیستم استیرینگ چرخ عقب نیز به صورت استاندارد موجود است، این آپشن همان امکانی است که برای اولین بار در آخرین نسل کلاس اس معرفی شد و به خودرو این امکان را می‌داد تا در هنگام چرخاندن فرمان جلو، چرخ‌های عقب در زاویه مخالف چرخش کنند و هندلینگ و پایداری خودرو را بالاتر ببرند که این آپشن برای یک خودرو اسپرت در سرعت‌های بالا یک آپشن کاربردی است.

 تغییرات ظاهری این خودرو اندک هستند، اما این تغییرات شامل یک درگاه شارژ در قسمت عقب خودرو، لوگو “GT 63 S” قرمز و چهار لوله اگزوز در قسمت عقب به شکل دوتا دوتایی می‌شود. رینگ‌های ۱۰ پر با قطر ۲۰ اینچ و با رنگ سربی تانتالوم به طور استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شوند و طرح‌های دیگری با قطر ۲۰ و ۲۱ اینچ نیز به طور سفارشی برای خودرو موجود هستند. پشت این رینگ‌ها، در بخش ترمز یک کالیپر ۶ پیستون برنزی در قسمت جلو و یک کالیپر تک پیستون در بخش عقب برای این خودرو طراحی شده است. کالیپرهای ترمز به دیسک‌های ترمز از جنس کربن سرامیک متصل می‌شوند که در جلو قطر ۱۶.۵ اینچ و در عقب قطر ۱۵.۰ اینچ دارند.

 در بخش کابین خودرو نیز تغییرات چندانی صورت نگرفته است، به غیر از صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم AMG که شامل امکان ماساژ نیز است و به صورت استاندارد عرضه می‌شود. در ایالات متحده، مرسدس همچنین برنامه Manufaktur Signature را راه‌اندازی کرده است که گزینه‌های رنگ انحصاری، چرم ناپا با دوخت دایاموند در سراسر کابین و فرمان با دوخت دستی را ارائه می‌دهد.

 GT63 S E Performance در اواخر سال ۲۰۲۴ به نمایندگی‌های فروش در ایالات متحده می‌رسد. مرسدس هنوز قیمت را اعلام نکرده است، اما این خودرو اسپرت ارزان نخواهد بود. مدل استاندارد GT63 با قیمت پایه ۱۷۷,۰۵۰ دلار عرضه شد، بنابراین می‌توان حدس زد که مدل جدید E Performance با قیمت بالاتر از ۲۰۰,۰۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.