مرسدس AMG E53 هیبرید با 603 اسب بخار معرفی شد

مرسدس AMG E53 هیبرید
مرسدس AMG E53 هیبرید

سدان مرسدس بنز AMG E53 در نسخه پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد و دارای برد الکتریکی قابل توجهی است. انتظار می‌رود این خودروی جذاب در اواخر سال ۲۰۲۴ در بازارهای جهانی عرضه شود.

مدیران 777 مدیران 777

آخرین نسخه سدان Mercedes-AMG E53 در زمانی که عرضه شد با موتور شش سیلندر توربوشارژ، توانایی تولید قدرت ۴۲۹ اسب بخار قابل قبول را داشت. نسخه جدید سال ۲۰۲۵ از یک پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد که در حالت نرمال ۵۷۶ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما اگر خودرو در حالت Race Start قرار گیرد، قدرت پیشرانه مرسدس به ۶۰۳ اسب بخار افزایش پیدا می کند. این اعداد به معنای این است که E53 قدرت بیش تری نسبت به نسل قبلی Mercedes-AMG E63 S دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نسخه جدید E53 هیبرید، یک موتور شش سیلندر توربوشارژ ۳.۰ لیتری با حداکثر توان ۴۴۳ اسب بخار دارد، که توان پیشرانه بنزینی با قدرت موتور الکتریکی ترکیب می شود و از طریق یک جعبه‌ دنده نه سرعته اتومات به چرخ های خودرو منتقل می شود. موتور الکتریکی خودرو قادر است به تنهایی تا ۱۶۱ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر توان تولید کند، البته لازم به ذکر است، حالت رانندگی Race Start، از سوی مرسدس بنز به صورت اختیاری قابل سفارش است. AMG زمان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را با سیستم مسابقه ای Race Start در ۳.۸ ثانیه برای سدان E53 هیبرید اعلام کرده است و بدون استفاده از آن، دو دهم ثانیه شتاب خودرو کندتر می شود.

توان الکتریکی از یک باتری ۴۰۰ ولت ۲۱.۲ کیلووات‌ساعتی، که در زیر کف‌پایی صندلی عقب جانمایی شده است، تأمین می‌شود که با توجه به این اعداد برد الکتریکی خوبی هم خواهد داشت. لازم به ذکر است که مرسدس بنز E53 2025 با توان موتور الکتریکی خود به تنهایی قادر است مسافتی در حدود ۱۴۰ کیلومتر را طی کند.

مرسدس بنز E53 هیبرید با امکان شارژ سریع DC 60 کیلووات که به باتری این خودرو امکان می‌دهد که حداکثر در ۲۰ دقیقه، شارژ باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد افزایش دهد. حتا بدون استفاده از شارژر DC، شارژر AC استاندارد خودرو با توان ۱۱ کیلووات می تواند باتری های E53 را شارژ کند.

مرسدس بنز E53 در نمای جلویی یک گریل جدید با میله‌های عمودی با یک حاشیه نقره ای رنگ دارد. در نمای عقب خودرو، چهار لوله خروجی اگزوز، یک اسپویلر جدید و یک نوشته جدید E53 با رنگ قرمز وجود دارد، که نشان می‌دهد این خودرو هیبرید است.

تغییرات در بخش کابین خودرو چندان محسوس نیست؛ علاوه بر لوگوی AMG در پایین فرمان، گرافیک جدید برای صفحه نمایش خودرو اعمال شده است، E53 جدید نسبت به سایر مرسدس های کلاس E تغییرات زیادی نکرده است.

تحویل محصول جدید مرسدس بنز تا اواخر سال ۲۰۲۴ صورت نخواهد گرفت و هنوز قیمت رسمی آن از سوی کمپانی سازنده اعلام نشده است.

۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.