مک لارن آرتورا اسپایدر 2025 با 700 اسب بخار قدرت

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025
مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵

اگرچه مک لارن آرتورا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، اما فروش این محصول به علت مشکلات ناشی از تولید با تأخیر در سراسر جهان همراه بود، برای جبران، کمپانی مک لارن تصمیم گرفته است نسخه اسپایدر مک لارن آرتورا مدل ۲۰۲۵ را روانه بازار کند که با بهبودهایی در بخش طراحی و مشخصات فنی نسبت به نسخه کوپه همراه است. همچنین وزن این ابرخودرو تنها ۶۱ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه است و قیمت آن از ۲۷۳,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مک لارن از زمان معرفی خودروی هیبریدی آرتورا، که بیش از دوسال از آن می گذرد، تاکنون سختی های بسیاری را برای تولید و تحویل این مدل تجربه کرده است. کمپانی مک لارن برای بهبود کیفیت، تحویل خودروهای آرتورا را به مدت چند ماه به تعویق انداخت، اما در سال ۲۰۲۴ یک بار دیگر کمپانی تصمیم گرفت با مدل آرتورا انقلابی در کلاس خودروهای سوپراسپرت برپا کند.

مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵ دارای به‌روزرسانی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه کوپه است، از جمله یک طراحی تجدیدشده برای جای‌گیری سقف تاشوی این خودرو. همچنین بسیاری از به‌روزرسانی‌ها در نسخه اسپایدر برای مدل ۲۰۲۵ آرتورا کوپه نیز عرضه خواهد شد و از هم اکنون امکان سفارش برای مشتریان و علاقه مندان به برند مک لارن وجود دارد.

مشخصات فنی مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025

پیشرانه هیبریدی مک لارن آتورا اسپایدر، یک موتور M630 V6 با حجم ۳.۰ لیتر و تویین توربوشارژر است، که در مجموع، قدرت ۶۹۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، که ۱۹ اسب بخار بیش تر از نسخه کوپه است. جعبه‌دنده هشت سرعته بازطراحی شده، نسبت به نسخه کوپه، افزایش  ۲۵ درصدی عملکرد را برای نسخه اسپایدر به ارمغان آورده است، که قدرت پیشرانه از طریق دیفرانسیل الکترونیکی به چرخ‌های عقب منتقل می شود.

مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵ در ۳.۰ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۷ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد، در ۸.۴ ثانیه به سرعت ۱۲۴ مایل بر ساعت (۲۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد و در ۲۱.۶ ثانیه به سرعت ۱۸۶ مایل بر ساعت (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت این مک لارن که به صورت الکترونیکی محدود شده در حدود ۲۰۵ مایل بر ساعت (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت) است.

همچنین این برند انگلیسی برای خودرو جدید خود، آپشن جدید “Spinning Wheel Pull-Away” را ارائه کرده است که به راننده این امکان را می دهد تا در هنگام حرکت از حالت سکون اگر پدال گاز را تا تخته کند، چرخ های عقب به بهترین شکل ممکن بکسواد کنند و دودی غلیط را تولید کنند. همچنین پیشرانه الکتریکی مک لارن آرتوار اسپایدر به تنهایی قادر است مسافتی در حدود ۲۱ مایل (۳۵ کیلومتر) را طی کند. آرتورا اسپایدر دارای یک باتری ۷.۴ کیلووات ساعت است.

سیستم خنک‌کنندگی جدید مک لارن شامل کانال های هوای جدید برای کاهش دمای سیستم ترمز و پیشرانه خودرو به صورت اختصاصی برای این مدل طراحی شده اند. آرتورا ۲۰۲۵ از دیسک‌های کربن سرامیک و کالیپرهای آلومینیوم سبک استفاده می‌کند.

طراحی اصلاح شده مک لارن آرتورا اسپایدر

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025

با وجود افزودن سقف سخت قابل تاشدن، مک لارن آرتورا اسپایدر تنها ۱۳۶ پوند (۶۱ کیلوگرم) سنگین‌تر از نسخه کوپه وزن دارد و وزن آن در حدود ۳,۴۳۹ پوند (۱,۵۵۷ کیلوگرم) است. طراحان کمپانی برای جای‌گذاری سقف متحرک، ظاهر مک لارن آرتورا را در قسمتی از بدنه تغییر داده اند.

هشت موتور الکتریکی کل سیستم باز و بسته شدن سقف خودرو را کنترل می‌کنند و در ۱۱ ثانیه این اقدام صورت می گیرد، البته امکان  انجام این فرآیند تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. همچنین سقف خودرو با یک پنل شیشه‌ای الکتروکروماتیک نیز در دسترس است.

قیمت مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵

کابین مک لارن آرتورا اسپایدر 2025

کمپانی مک لارن اعلام کرده است مدل آرتورا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ در بازارهای جهان عرضه خواهد شد و قیمت اسپایدر از ۲۷۳,۸۰۰ دلار شروع می‌شود. در سال ۲۰۲۵، رینگ های نقره‌ای با ۱۵ پره جدید در نسخه پایه به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. سیستم صوتی استاندارد دارای پنج بلندگو است، اما سیستم صوتی آپشنال از برند Bowers & Wilkins با ۱۲ بلندگو بر روی این خودرو عرضه می شود.

گالری تصاویر مک لارن آرتورا اسپایدر ۲۰۲۵

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.