کی جی موبیلیتی موسو خان با صنایع خودروسازی ایلیا به ایران می آید

کی جی موبیلیتی موسو خان
کی جی موبیلیتی موسو خان

به تازگی، طبق اخبار جدید، صنایع خودروسازی ایلیا قصد دارد پیکاپ موسو خان را به صورت وارداتی در ایران عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در نمایشگاه مشهد بود که صنایع خودروسازی ایلیا برای نخستین بار اعلام کرد قصد دارد پیکاپ سانگ یانگ یا همان KG موبیلیتی را به بازار ایران بیاورد. موسو خان نام این خودروست که در اصل نسخه پیکاپ رکستون به شمار می آید و حتا در برخی بازارها نام رکیتون را هم به خود می بیند.

موسو خان؛ قدرتمند و قلدر

موسو در زبان کره ای به معنی کرگدن است. فلسفه سانگ یانگ در طراحی این خودرو این بوده است که ظاهر قدرتمند و خشن کرگدن را تداعی کند. این خودرو در نسل جدید از ظاهری مشابه رکستون G4 بهره می گیرد، با این تفاوت که برخی جزییات آن نظیر سپر، جلوپنجره و فندرها، به سبب بهره مندی از پسوند خان، اسپرت تر و خشن تر طراحی شده اند.

کی جی موبیلیتی موسو خان
کی جی موبیلیتی موسو خان

در نمای کناری چند خط برجسته قابل مشاهده‌اند که این پیکاپ را عضلانی‌تر کرده‌اند. همچنین می‌توان رینگ‌های آلیاژی جدید رکستون اسپرت را دید که در سه اندازه ۱۷، ۱۸ و ۲۰ اینچی (برای نسخه پرچم‌دار) در دسترس قرار می‌گیرند.

فضای کابین و برخی از امکانات

کابین کی جی موبیلیتی موسو خان
کابین کی جی موبیلیتی موسو خان

در کابین رکستون اسپرت ۲۰۲۳ محصول کی جی موبیلیتی (سانگ یانگ) نمایشگری ۱۲.۳ اینچی متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی را در مرکز داشبورد مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این، نمایشگر، که به‌صورت مجزا از داشبورد تعبیه شده، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌ عنوان کلاستر دیجیتال پشت فرمان تعبیه شده است. از نمایشگرها که بگذریم، داشبورد با بازطراحی صورت‌گرفته از المان‌هایی نظیر نورپردازی محیطی ۳۲ رنگ، دریچه‌ های هوای باریک و دکمه‌های لمسی کنترل تهویه برخوردار شده است. همچنین KG چند پورت USB-C را برای راحتی بیش تر کاربران در نظر گرفته است. مشتریان برای کابین این پیکاپ می‌توانند روکش چرم مصنوعی یا ناپا/جیر با رنگ‌های مشکی یا خاکی را برای صندلی‌ها سفارش بدهند و باید دید این پیکاپ با کدام تریم به بازار ایران خواهد آمد.

مشخصات فنی موسو خان

پیکاپ موسو خان از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این موتور از توان تولید  ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر است که توسط گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چهار چرخ آن انتقال پیدا می کند. این پیکاپ با اتاق بار با ظرفیت ۱۲۶۲ لیتر به مشتریان عرضه می شود. پیکاپ موسو خان همچنین قادر است تا سقف ۳ تن وزن را یدک کند، که با اضافه شدن سامانه کنترل نوسان تریلر، حمل این حجم از بار با کنترل بهتری انجام خواهد شد.

۴.۷ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.