هاوال H-Dog؛ کراس اوور جمع و جور هاوال برای جوانان

هاوال H-Dog
هاوال H-Dog

در این مطلب به سراغ جدیدترین کراس اوور هاوال یعنی مدل H-Dog آمده ایم تا ببینیم کمپانی هاوال چه خودرویی را برای جوانان آماده ورود به بازار کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هاوال گفته است مدل H-Dog را برای جوانان ساکن در شهرهای بزرگ که لایف استایل سفرهای آفرودی آخر هفته و کمپینگ دارند تدارک دیده است.

طراحی ظاهری

در طراحی ظاهری H-Dog مانند تمامی محصولات سری Dog، شاهد پیکره ای جعبه ای هستیم که پارامترهایی چون چراغ های جلوی دایره ای شکل رترو استایل و رینگ های مشکی رنگ به خوبی در آن خودنمایی می کنند.

هاوال H-Dog
H-Dog

در نمای عقب خودرو، طراحی درِ صندوق بار به خوبی انجام شده است، اما چراغ های عقب طرح نامتعارفی دارند و ترکیب یک دایره با یک نوار مستطیلی چندان خوشایند از آب درنیامده است.

هاوال H-Dog
H-Dog

هنوز نام H-Dog برای کراس اوور جدید هاوال قطعی نیست، چراکه تاکنون در تصاویر مختلف نام هایی چون سگ شکاری، سگ رعدآسا، بیگ داگ پلاس و… برای آن رؤیت شده است.

داخل هاوال H-Dog

کابین هاوال H-Dog
کابین H-Dog

کابین هاوال H-Dog نیز مانند ظاهر آن به روز اما کاربردی و به دور از اغراق های عجیب جلوه می کند. دسته دنده از سایر مدل های سری Dog کری اوور شده و کلاستر دیجیتالی در پشت فرمان به همراه یک صفحه نمایش غول آسا در مرکز داشبورد، از جمله عناصر جلب نظر کننده در کابین H-Dog به شمار می آیند. دریچه های تهویه دو طرف داشبورد هم از طرحی خاص و به نوعی عجیب بهره می گیرند که این مورد نیز از نکات حائز اهمیت در دیزاین کابین به شمار می آید.

کابین هاوال H-Dog
کابین H-Dog

ابعاد خودرو

هاوال H-Dog دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۰۵، ۱۹۰۸ و ۱۷۸۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۸۱۰ میلی متر اعلام شده است.

هاوال H-Dog
H-Dog

مشخصات فنی

هاوال H-Dog دارای دو نسخه بنزینی و PHEV خواهد بود. نسخه اول از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۲۳۸ اسب بخار و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بهره می گیرد و انتقال قدرت آن از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود. اما نسخه دوم یا همان پلاگین هیبریدی، دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو به همراه دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور) می باشد و حداکثر قدرت آن ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن هم عدد قابل توجه ۵۳۰ نیوتن متر اعلام شده است. این نسخه دو دیفرانسیل بوده و دارای دو قفل دیفرانسیل و ۹ مود رانندگی است.

زمان عرضه

پیش بینی می شود مدل H-Dog در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

هاوال H-Dog چه مشخصاتی دارد؟

هاوال H-Dog دارای دو نسخه بنزینی و PHEV خواهد بود. نسخه اول از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۲۳۸ اسب بخار و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک بهره می گیرد و انتقال قدرت آن از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود. اما نسخه دوم یا همان پلاگین هیبریدی، دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو به همراه دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور) است.

هاوال H-Dog چه زمانی به بازار می آید؟

پیش بینی می شود مدل H-Dog در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.