معرفی جی ای سی GS4 مکس؛ این تویوتا نیست

GS4 مکس
GS4 مکس

به تازگی، کمپانی گک (GAC) یا همان جی ای سی چین از کراس اوور جدیدی به نام GS4 مکس رونمایی کرده است، که ظاهر آن شباهت زیادی با محصولات تویوتا همچون هایلندر دارد.

مدیران 777 مدیران 777

گک یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین است که با برند هایی همچون تویوتا، میتسوبیشی و هوندا همکاری گسترده ای داشته است و حتا مونتاژ محصولات‌شان را نیز بر عهده دارد. در این بین، همکاری گک و تویوتا بسیار عمیق بوده و حتا منجر به تولید قوای پلاگین هیبریدی موسوم به THS نیز شده است. اکنون این کمپانی بزرگ چینی کراس اوور جدید و جذابی را تحت عنوان GS4 MAX رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری GAC GS4 MAX

کمپانی جی ای سی را این روزها در ایران نیز به خوبی می شناسیم، چراکه شرکت راسا موتور در حال حاضر سه محصول از این کمپانی را تحت نام های امپو، امکو و GS3 به بازار ایران عرضه کرده است، اما بپردازیم به GS4 مکس.

در بخش ظاهری این کراس اوور با طراحی مدرن و شکیل مواجه هستیم. جلوپنجره خودرو با ابعادی غول آسا و گرافیک مشکی پیانویی به همراه چراغ های کشیده، ما را به یاد برخی محصولات تویوتا نظیر هایلندر می اندازند، اما نمی توان به آن ها لقب کپی‌کاری را نسبت داد و بیش‌تر الهام گرفته شده اند تا کپی شده باشند.

در نمای کناری فرم خاص پنجره ها و کروم کاری اطراف آن ها حسابی جلب نظر می کنند و آینه های کناری نیز طراحی جذابی دارند.

در نمای عقب فرم چراغ ها و اسپویلر کاملاً برای ما آشنا هستند، چراکه با خودروی دیگری از این برند، یعنی امکو، زبان مشترکی دارند. البته که چراغ های عقب GS4 مکس نسبت به امکو شکیل تر و دارای گرافیک داخلی بسیار زیباتر و مدرن تری هستند. سپر نیز با یک دیفیوزر بزرگ در مرکز، طراحی اسپرتی را ارائه می دهد.

در کل باید گفت جی ای سی GS4 مکس در بخش ظاهری از نظر هارمونی و جذابیت و در عین حال مدرن بودن، نمره بالایی را دریافت می کند.

بخش داخلی و امکانات

در بخش داخلی هم طراحی داشبورد تا حدود زیادی به امکو شباهت دارد با این تفاوت که قدری از اغراق آمیز بودن داشبورد امکو کاسته شده و چاشنی لوکس بودن به آن افزوده شده است. داخل کابین دو تریم مشکی – کرم و یا مشکی – قهوه ای برای مشتریان قابل سفارش است. مانیتور خودرو به حالت عمودی و به صورت جداگانه از کلاستر طراحی شده است و دسته دنده الکترونیکی نیز فرم متفاوت و جذابی دارد.

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو نیز می توان به مواردی همچون هشت ایربگ (جلو، کناری جلو و عقب، پرده ای)، سقف پانورامیک، دستیار صوتی هوشمند، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم خودران سطح دو، کروز کنترل تطبیقی، رادار تابلوخوان و… اشاره کرد.

ابعاد خودرو

GS4 مکس
GS4 مکس

جی ای سی GS4 مکس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۵، ۱۹۰۱ و ۱۶۹۰ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۷۵۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی

در بخش فنی برای GS4 مکس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۷۷ اسب بخاری با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر بهره گرفته شده است. یک گیریکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده و تعلیق عقب آن از نوع مولتی لینک است.

قیمت

حدود قیمت این کراس اوور ۱۳۸۰۰ دلار اعلام شده است.

جی ای سی GS4 مکس چه مشخصاتی دارد؟

بخش فنی برای GS4 مکس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۷۷ اسب بخاری با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر بهره گرفته شده است. یک گیریکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۶.۸ لیتر در صد کیلومنر اعلام شده است و تعلیق عقب آن هم از نوع مولتی لینک است.

جی ای سی GS4 مکس چه امکاناتی دارد؟

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو نیز می توان به مواردی همچون هشت ایربگ (جلو، جانبی جلو و عقب، پرده ای)، سقف پانورامیک، دستیار صوتی هوشمند، سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم خودران سطح دو، کروز کنترل تطبیقی، رادار تابلو خوان و… اشاره کرد.

جی ای سی GS4 مکس چه قیمتی دارد؟

حدود قیمت این کراس اوور ۱۳۸۰۰ دلار اعلام شده است.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.