ب ام و M5 تورینگ (BMW M5 Touring) مدل 2025

ب ام و M5 تورینگ
ب ام و M5 تورینگ

ب ام و سرانجام نسخه استیشن مدل محبوب و معروف خود، سری ۵، را با نام M5 Touring معرفی کرد. لازم به ذکر است که این نسخه برای اولین بار وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد. 

آریزو 8 آریزو 8

ب ام و نسخه های مختلفی از سدان محبوب خود یعنی سری ۵ را تاکنون تولید و‌ در بازارهای سراسر دنیا عرضه کرده است. حالا در سال جاری میلادی تیپ استیشن آن را که با نام تورینگ شناخته می شود تحت عنوان BMW M5 Touring معرفی کرده و کم کم باید شاهد آن در خیابان های بسیاری از کشورها باشیم. البته ب ام و اعلام کرده که این مدل جدید خود را سرانجام برای اولین‌ بار به بازار آمریکا هم خواهد برد تا رقابت این خودرو با دیگر هم رده‌هایش گرم‌تر شود.

طراحی ظاهری

ب ام و M5 تورینگ از نظر طراحی ظاهری دقیقا مشابه نسخه سدان خود بوده البته با این تفاوت که حالا ستون D هم به این خودرو اضافه شده تا آن را در دسته خودروهای استیشن جای دهد. نسخه‌ای که ب ام و از این خودرو رونمایی کرده احتمالا کیت خاصی داشته که در نمونه های معمولی آن ممکن است وجود نداشته باشد. ضمنا با نگاهی به جلوپنجره معروف ب ام و در M5 تورینگ در می یابیم که اثری از موتور برقی هم قطعا در این خودرو وجود دارد. 

خوشبختانه ب ام و در این محصول جذاب خود برخلاف برخی دیگر از مدل هایش دست به طراحی های خاص و عجیب نبرده و همچنان خودرویی جذاب و چشم نواز روبرویمان قرار دارد. فرم چراغ های خشمگین طراحی شده و استفاده از خطوط تیز در کنار برخی خطوط سیال در تمام قسمت ها سبب شده تا جلوه عضلانی این خودرو بیشتر شود. سپر در هر دو بخش جلو و عقب ظاهری بسیار اسپرت و پویایی داشته و همچنین قسمت عقب M5 Touring چراغ های اصلی باریک و کشیده طراحی شده اما به یکدیگر متصل نیستند. 

کابین ب ام و M5 تورینگ

کابین ب ام و M5 تورینگ

در بخش کابین تفاوت چندانی با دیگر مدل های ب ام و وجود نداشته و همان کلاستر یکپارچه با سیستم مالتی مدیا با ابعادی بزرگ در بخش بالایی داشبورد قرار گرفته‌اند. فرمان هم از سبک جدید طراحی ب ام و پیروی کرده و استفاده از چراغ های نواری بر روی داشبورد و رودری ها هم مورد دیگری است که در استیشن جدیدی ب ام و به چشم می خورد. ضمنا در نمونه‌ای که عکس های آن منتشر شده صندلی ها و برخی دیگر از اجزای دکوراتیو مانند قسمتی از رودری ها به رنگ قرمز در آمده تا در ترکیب با صندلی های یکپارچه ب ام و جلوه اسپرتی ام ۵ تورینگ افزایش پیدا کند. 

نکته مثبت دیگر این نسخه نسبت به نمونه سدان فضای بیشتر کابین و خصوصا فضای بزرگتر قسمت صندوق است. صندلی‌ های عقب این خودرو مانند دیگر استیشن ها به صورت تاشو طراحی شده‌ و سبب شده تا فضای کاربردی M5 تورینگ نسبت به نسخه سدان M5 افزایش چشمگیری پیدا کند. برای افرادی که علاوه بر سرنشینان بار زیادی نیز با خود به همراه داشته و یا خانواده هایی که قصد سفر را دارند این خودرو بسیار گزینه جذاب‌تری نسبت به نمونه سدان خود است. 

مشخصات فنی M5 Touring

ب ام و M5 تورینگ در بخش فنی در اصل خودرویی هیبریدی بوده که به یک پیشرانه V8 توئین توربو و یک موتور برقی مجهز شده است. این مجموعه برقی – بنزینی برای M5 تورینگ مجموعا ۷۱۷ اسب بخار قدرت و چیزی در حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را به همراه دارد تا با یک استیشن واگن مخوف طرف باشیم. از این قدرت سرسام آور حدود ۵۷۷ اسب بخار برعهده موتور بنزینی هشت سیلندر توئین توربوی این خودروست و الباقی را موتور برقی تولید می کند. 

طبق اعلام ب ام و شتاب رسمی M5 تورینگ حدود ۳.۵ ثانیه بوده و در حالت تمام برقی با پک باتری خود توان طی مسافتی در حدود ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) را دارد. همچنین این شرکت اعلام کرده M5 تورینگ در بازار آمریکا ۱۲۱.۵۰۰ دلار قیمت داشته و البته عرضه جهانی آن هم در زمستان ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد. 

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.