مینی خودرو بائوجون؛ رقیبی برای سوزوکی جیمنی

مینی خودرو الکتریکی بائوجون
مینی خودرو الکتریکی بائوجون

بالاخره تصاویر مینی خودرو الکتریکی بائوجون با استایل آفرودی منتشر شد.

مدیران 777 مدیران 777

این روزها خودروسازان چینی در سگمنت خودروهای مینی و یا ساب کامپکت سخت مشغول فعالیت هستند و حالا جدیدترین محصول چینی های همیشه در صحنه، بائوجون کی وی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در بخش ظاهری کی وی شاهد طراحی جعبه ای شکل و بامزه ای هستیم که بی شک این سبک طراحی و همچنین ابعاد خودرو، کی وی را در مقابل رقیب نام‌داری همچون سوزوکی جیمنی قرار خواهد داد. سپرهای بزرگ، چراغ های جلو متشکل از چهار نوار باریک نئونی موازی، بدنه دو رنگ و آینه های کناری مربعی عناصری هستند که نظر شما را به این آفرودر بسیار کوچک و برقی جلب می کنند.

مینی خودرو الکتریکی بائوجون
مینی خودرو الکتریکی بائوجون

از نکات جالب توجه دیگر در بدنه این خودرو، جانمایی یک دوربین و یک چراغ هدایت مسیر در بخش گلگیرهای جلوی آن است؛ این دو مورد ظاهر عضلانی و در عین حال بامزه ای را برای بائوجون کی وی پدید آورده اند.

نام گذاری بائوجون

در بخش نام گذاری خودرو شاهد هستیم که عبارت KiWi روی جلوپنجره خودرو نقش بسته است. تا پیش از این، KiWi نام یک خودروی برقی شهری از برند بائوجون بود، اما احتمالاً با تولد این آفرودر الکتریکی، کی وی تبدیل به یک زیرشاخه مستقل از بائوجون شده است. جالب آن که بائوجون خود زیرمجموعه برند سایک – جنرال موتورز محسوب می شود و به طور کل، چینی ها علاقه وافری به ایجاد برندهای چندلایه و متنوع دارند!

مشخصات فنی بائوجون

در بخش فنی، شنیده ها حاکی از نصب دو موتور الکتریکی (روی هر محور یک موتور) برای کی وی است. هر یک از این موتورها قدرتی در محدوده ۵۴ تا ۶۸ اسب بخار نیرو تولید می کنند و مجموع قدرت ترکیبی آن ها ۱۱۰ اسب بخار خواهد بود و به این ترتیب، کی وی یک خودروی چهار چرخ محرک محسوب می شود.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.