مروری بر کیا پگاس؛ پراید به زبانی دیگر

پگاس
پگاس

در این مطلب قصد داریم به معرفی اجمالی کیا پگاس بپردازیم؛ سدانی کوچک از سرزمین های شرقی که این روزها فروش به نسبت خوبی را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تجربه می کند.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری و داخلی

وقتی به ابعاد پگاس و طراحی ظاهری آن نگاه می کنید، به وضوح می توان دریافت که این سدان کوچک به قدری اقتصادی است که پا جای پای سلف خویش یعنی پراید گذاشته است.
پگاس در نمای جلو از امضای طراحی کیا بهره می گیرد و به شدت به برادر بزرگ تر خود ریو شباهت دارد. از ویژگی های بارز نمای جلوی پگاس می توان به جلوپنجره پوزه ببری و لوگوی جدید کیا در لبه کاپوت، که در مدل های ۲۰۲۲ به کار رفته است، و نیز سپر اسپرت خودرو اشاره کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نمای کناری پگاس در اقتصادی ترین حالت ممکن شکل گرفته است و برای کاهش هزینه های قالب ها، زمان پرس و… تقریباً هیچ خط یا پارامتر برجسته و شارپی را در این بخش مشاهده نمی کنیم. حتا رینگ ها نیز به صورت آلومینیومی، ساده و کوچک طراحی شده اند.
به نمای عقب می رسیم؛ در نمای عقب پگاس چندان که باید و شاید امضای کیا به چشم نمی آید و طراحی بخش عقب، به ویژه در قسمت چراغ ها و درِ صندوق، بیش تر ما را به یاد برخی محصولات گروه PSA مانند سیتروئن سی الیزه و پژو ۳۰۱ و حتا رانا پلاس خودمان می اندازد.

پگاس
پگاس

در بخش داخلی هم طرحی ساده را شاهد هستیم که قرارگیری مانیتور نسبتاً کوچک و دریچه های تهویه در یک قاب در پنل میانی داشبورد و همچنین استفاده از کلیدهای تنظیم تهویه دوار و دریچه های تهویه کناری دایره ای شکل، دال بر ساده و اقتصادی بودن خودروست.

کابین پگاس
کابین پگاس

زیباترین بخش داخلی پگاس را می توان غربیلک فرمان آن دانست که از طرحی شکیل،  اسپرت و مشابه برخی محصولات رده بالاتر کیا سود می برد.

کابین پگاس
کابین پگاس

امکانات ایمنی و رفاهی

از جمله امکانات پگاس می توان به ایربگ های جلو و کناری (کناری به صورت سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، ایموبلایزر، فرمان با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، مانیتور ۷ اینچی، شش عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع دستی، کامپیوتر سفری، تنظیم دستی صندلی های جلو و.‌.. اشاره کرد.

پگاس
پگاس

ابعاد کیا پگاس

کیا پکاس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۰۰، ۱۷۰۰ و ۱۴۶۰ میلی متر و فاصله محوری آن هم ۲۵۷۰ میلی متر است. حجم صندوق بار پگاس ۴۷۵ لیتر عنوان شده است.

مشخصات فنی

کیا پگاس از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر بهره می گیرد.
یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه به چرخ های جلو را برعهده دارد.

قیمت

کیا پگاس هم‌اکنون در کشور عربستان با قیمتی در حدود ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد، و چنان‌چه هیچ گونه مالیات و عوارضی برای آن در نظر نگیریم، قیمت این خودرو تقریباً معادل یک رانا پلاس یا پژو ۴۰۵ SLX است.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

کیا پگاس چه مشخصاتی دارد؟

کیا پگاس از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر بهره می گیرد. یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه به چرخ های جلو را برعهده دارد.

کیا پگاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات پگاس می توان به ایربگ های جلو و کناری (کناری به صورت سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، ایموبلایزر، فرمان با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، مانیتور ۷ اینچی، شش عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع دستی، کامپیوتر سفری، تنظیم دستی صندلی های جلو و.‌.. اشاره کرد.

کیا پگاس چه قیمتی دارد؟

کیا پگاس هم‌اکنون در کشور عربستان با قیمتی در حدود ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.