نسل جدید تویوتا هریر (Harrier) معرفی شد

تویوتا هریر

آخرین به روزرسانی «تویوتا هریر» (Harrier) به سال ۲۰۱۴ باز می گردد. با گذشت ۶ سال از آخرین فیس لیفت این خودرو، اکنون تویوتا نسل جدید مدل مذکور را معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق اعلام رسمی شرکت تویوتا، نسل جدید هریر در ماه ژوئن به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

مشخصات فنی

تویوتا هریر

شرکت تویوتا برای شاسی بلند هریر دو پیشرانه را درنظر گرفته است. یک مدل هیبریدی با پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر به همراه یک یا دو موتور الکتریکی، بسته به طراحی و تریم، عرضه می شود. در مدل FWD قدرت خودرو به ۲۱۸ اسب بخار می رسد درحالی که در مدل تمام چرخ متحرک قدرت به ۲۲۲ اسب بخار می رسد.

تویوتا هریر

انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ ها نیز توسط جعبه دنده هوشمند CVT انجام خواهد گرفت. افزون بر مدل هیبریدی، مدل بنزینی هریر با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر عرضه خواهد شد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت در ۶٫۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۰۷ نیوتن متر گشتاور در ۴٫۸۰۰ دور بر دقیقه است.

تویوتا هریر

 پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی نیز با جعبه دنده CVT هماهنگ شده است. در هر دو مدل هیبریدی و بنزینی، انتخاب انتقال قدرت به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها موجود خواهد بود.

ایمنی و تجهیزات

تویوتا هریر نسل جدید با ویژگی های ایمنی و تجهیزات به روزرسانی شده به بازار عرضه می شود. از جمله سیستم های کمک راننده و ایمنی خودرو می توان به خانواده فناوری Safety Sense تویوتا اشاره کرد.

تویوتا هریر

این فناوری شامل سیستم پیشگیری از سانحه با قابلیت شناسایی عابرین پیاده در شب و روز و دوچرخه سواران در روز می شود. به گفته شرکت سازنده، هریر نسل جدید به اولین خودروی تویوتا با بهره گیری از آینه داخلی دیجیتال تبدیل می شود. تویوتا هریر از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ با هفت انتخاب رنگ مختلف به همراه رینگ ۱۹ اینچی استاندارد عرضه می شود. شایان ذکر است که این خودرو بر اساس پلتفرم TNGA-K تویوتا ساخته شده که با پلتفرم لکسوس RX متفاوت است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.