معرفی کرولا GR Sport برای بازار اروپا توسط تویوتا

تویوتا کرولا GR Sport

«تویوتا» در حال آماده سازی یکی از کرولاهای تاریخ خود با بالاترین پرفورمنس است. کرولا ۲۰۲۱ ویرایش Apex، کم ارتفاع تر، قوی تر و اسپرت تر از آن چیزی است که از یک سدان ساخت تویوتا انتظار دارید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این کرولایی است که برای عاشقان رانندگی تولید می شود. اما درباره «کرولا GR Sport» چه می دانید؟ خودرویی که به تازگی برای بازار اروپا رونمایی شده است. این مدل حتا از ویرایش Apex هم بهتر می تواند باشد! هر چند برخی المان های ظاهری Apex را در خود دارد.

تویوتا کرولا GR Sport

در حال حاضر، برنامه ای برای عرضه GR Sport در آمریکا وجود ندارد. در واقع، فعلاً تنها تویوتای حاضر در بازار آمریکا که لقب GR را بر روی خود دارد، «سوپرا GR» است. در واقع، همان کاری که مرسدس بنز و ب ام و با AMG و M کردند، تویوتا می خواهد با برند GR به پیش ببرد! GR Sport اساساً یک پکیج اسپرت برای کرولاهای بازار اروپاست که ظاهر دلرباتری نسبت به نمونه های استاندارد دارد. از جمله برخی تغییرات ظاهری این مدل می توان به آینه های کناری مشکی، تزیینات مشکی سپرها، زه مشکی درها و اسپویلر هم‌رنگ با بدنه اشاره کرد. رینگ های دورنگ پنج پره دوبل هم زینت بخش استایل بیرونی کرولا GR هستند. درون کابین برای تودوزی از روکش های چرمی با طرح مسابقه ای استفاده شده که بیش تر ما را به یاد کابین «پورشه» می اندازد تا یک کرولا!

تویوتا کرولا GR Sport

اگرچه این تغییرات ظاهری، واقعاً از کرولا خودرویی قدرتمند و افسانه ای نساخته اند! اما حداقل، جذابیت ظاهری بیش تری به آن تزریق کرده اند که تغییرات آن نسبت به ویرایش Apex بیش تر به چشم می آیند. تویوتا کیت GR Sport را هم برای نسخه بنزینی ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر و هم نسخه هیبرید عرضه می کند. طراحی پکیج هایی همچون GR Sport از سوی تویوتا برای خودروهای کسل کننده ای چون کرولا جای تقدیر دارد. اما ای کاش، همچون سایر رقبا، تویوتا هم برای نسخه های ارتقایافته محصولاتش از پیشرانه های بزرگ تر و جعبه دنده بهینه یا سیستم اگزوز خوش صداتر استفاده می کرد.

تویوتا کرولا GR Sport

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.