معرفی پیکاپ آفرودی گریت وال تحت نشان PAO

گریت وال pao

کمپانی چینی «گریت وال»، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان شاسی بلند در چین، تولید و فروش گسترده پیکاپ جدیدش با نشان «پائو» را آغاز کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

گریت وال در تولیدات خود سری های مختلف پیکاپ، شاسی بلندهای «هاوال» و برند لوکس “WEY” را دارد. همچنین مدل های الکتریکی ORA زیرمجموعه گریت وال هستند. مهم ترین نشان تولیدی گریت وال، هاوال است که با سری های F،M  و H در بازار عرضه می شود. مدل های سری H هاوال پا به بازار ایران هم گذاشتند. «گروه بهمن» هاوال H2 را به صورت محدود مونتاژ کرد و هاوال H9 هم به صورت وارداتی و در تعداد بسیار کم به ایران آمد. اما به دلیل تحریم ها شرایط برای ادامه حضور این برند در ایران تغییر کرد و هاوال از ایران رفت. چندی پیش اعلام شد که این مجموعه قصد دارد پیکاپ های پریمیومی را تحت برند “PAO” عرضه کند. ابتدا قرار بود این پیکاپ با نشان گریت وال عرضه شود اما بعد از آن این کمپانی تصمیم گرفت این پیکاپ ها را با نشان جدید پائو به بازار بیاورد. تا به حال هم مدل هایی تحت این نشان رونمایی و تولید شده اند اما به نظر می رسد در این مدل جدید حرکت گریت وال مصمم تر و رو به جلوتر بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
گریت وال pao

پائو در زبان چینی به معنی توپ جنگی و یا سلاح بزرگ است. سخنگوی رسمی گریت وال هنگام رونمایی از این محصول گفته بود این نام حس قدرت را در مخاطب القا می کند. معنی و تلفظ این محصول باعث می شود شخصیتی پرقدرت و خشمگین برای این پیکاپ شکل بگیرد. در نظر داشته باشید گریت وال در بازار چین یک عرضه کننده پیکاپ عالی است و پیکاپ های این کمپانی فروش بالایی در چین دارند. پس می توان نتیجه گرفت که پروژه پائو در واقع برای تسخیر بازار جهانی در نظر گرفته شده است و هدف اصلی این نشان فراتر از بازار چین است.

گریت وال pao

در مقایسه با دیگر پیکاپ های گریت وال، چهره پائو خشن تر شده و ظاهری اسپرت تر دارد. این ظاهر خشن با قابلیت های آفرودی این خودرو هماهنگ شده و می توان گفت با یک پیکاپ همه کاره و زیبا طرف هستیم که قابلیت های زیادی در بحث مُدیفای یا شخصی سازی آفرودی دارد. این خودرو ۵۴۳۷ میلی متر طول، ۱۹۵۸ میلی متر عرض و ۱۸۹۳ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری این خودرو ۳۲۳۰ میلی متر است که تمام این اعداد نشان می دهد با یک پیکاپ بزرگ با فضای بار خوب و قابلیت آفرودی بالا با توجه به فاصله محوری مناسب سر و کار داریم.

گریت وال pao

سبک طراحی این خودرو بسیار شبیه به هایلوکس است، حتا قطعات مشکی در جلوپنجره این خودرو شباهت زیادی به نسل جدید هایلوکس دارد. در عقب خودرو چراغ های جدید تمام ال ای دی را می بینیم که به سبک محصولات جدید گریت وال طراحی شده اند. برای دسترسی راحت تر به قسمت بار در این خودرو به سبک پیکاپ های آمریکایی پله هایی طراحی شده که استفاده از قسمت بار را به مراتب راحت تر می کند. این خودرو به صورت اختصاصی برای آفرود طراحی شده و همین باعث می شود ما در این پیکاپ وینچ تی مکس را داشته باشیم و تایرهای جدید کوپر را در چرخ ها ببینیم. همچنین با این پیکاپ تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری را می توانید در آب رانندگی کنید.

گریت وال pao

طراحی داخل خودرو بسیار شبیه به نسخه معمولی پائو است. رنگ زمینه در طراحی داخلی مشکی است و در قسمت هایی از صندلی از رنگ قرمز استفاده شده است. صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و با توجه به ابعاد، فضای داخل این خودرو خوب و راحت ارزیابی می شود. به طور کلی در درون کابین و در نمای بیرونی این پیکاپ طراحی نسبتاً مدرن را می بینیم و حس آفرودی بودن در داخل و خارج از خودرو به خوبی القا می شود.

گریت وال pao

این خودرو با پیشرانه بنزینی ۲ لیتر توربو خروجی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه دیگری که برای این پیکاپ در نظر گرفته شده است موتور ۲ لیتری توربو است که قدرت ۱۶۶ اسب بخار را ارائه می دهد. قدرت در هر دو نسخه به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چرخ ها منتقل می شود و حالت های مختلف رانندگی با این جعبه دنده هوشمند هماهنگ خواهد شد. گفتنی ست این پیکاپ در نسخه پایه قیمت ۱۷۰ هزار یوان را دارد و با توجه به آپشن ها و امکانات این قیمت بیش تر می شود.

گریت وال pao

امکانات و آپشن های نسخه کامل این خودرو:

حالت تک دیفرانسیل عقب – دودیفرانسیل سبک – دودیفرانسیل سنگین
ترمز دیسکی چهار چرخ
قفل دیفرانسیل عقب
چراغ روز
سیستم کنترل پایداری
دو کیسه هوا
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسور باد لاستیک
نمایشگر لمسی اندروید
کروزکنترل
سیستم تهویه الکتریکی دستی
ضبط تصاویر دوربین جلو
استارت دکمه ای
شیشه ها و آینه های برقی
سنسور نور
چراغ های زنون
رادار خطی

همچنین در ویدیو زیر می توانید تا با برخی ویژگی های پیکاپ آفرودی پائو و گریت وال آشنا شوید:

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.