معرفی فیس لیفت ام وی ام X55 جدید در بازار چین

ام وی ام X55

کمپانی «چری» به تازگی تصاویر رسمی نسخه فیس لیفت مدل «تیگو ۵X» را، که در ایران با نام ام وی ام X55 شناخته می شود، منتشر کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

پیش از این تصاویر جاسوسی هم از این مدل در رسانه ها منتشر شده بود و جزییات کمی را از طراحی آن دیده بودیم. حالا فروش رسمی این خودرو در چین آغاز شده و کمپانی تصاویر رسمی تیگو ۵X را منتشر کرده است. از نظر ظاهری می توان گفت ام وی ام X55  جدید هیچ شباهتی به نسخه قبلی ندارد و طراحی به کلی تغییر کرده است. زبان طراحی این خودرو سبک جدید طراحی های چری را دنبال می کند، به طوری که به نظر می رسد با چری تیگو ۷ جدید، در ابعاد کوچک تر، طرف هستیم. در طراحی نمای جلو، خطوط طراحی جدید خانواده چری را می بینیم که در مرکز آن سبک جدید جلوپنجره مخصوص چری قرار گرفته است، یعنی همان خطوط ماتریسی کرومی که جلوه خاصی به ظاهر تیگو ۷ هم داده بود. خط کرومی هم که در پایین هر دو سپر جلو و عقب دیده می شد، در نسخه جدید حذف شده و مه شکن ها به صورت حفره ای درون سپرها قرار گرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
ام وی ام X55

در کناره خودرو تفاوت چندانی نسبت به مدل قدیمی دیده نمی شود. در قسمت باربند و پایین درها طراحی با رنگ کرومی دیده می شود و رینگ های آلومینیومی جدید و تراش خورده در این خودرو با دو رنگ مشکی و نقره ای طراحی شده اند. بنا بر اطلاعات منتشرشده، ام وی ام X55 جدید در بازار چین، بسته به تیپ، رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی خواهد داشت. برخلاف نمای جلوی خودرو، قسمت عقب تغییرات کم تری را به خود دیده است. مثلاً خط کرومی بین دو چراغ ضخیم تر شده و جز رنگ سپر عقب، که تغییر کرده و دورنگ شده، تغییر دیگری را در نمای عقب خودرو نمی بینیم. ام وی ام X55 فیس لیفت یا همان چری تیگو ۵x  جدید ۴۳۵۸ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلی متر عرض و ۱۶۷۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۳۰ میلی متر است.

درون خودرو طراحی کمی تغییر کرده است و در قسمت جلوآمپر یک صفحه نمایش ۷ اینچی دیده می شود و سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از طریق صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در دسترس قرار می گیرد. طراحی داخلی با تلفیق رنگ های مشکی و نقره ای انجام گرفته است و در قسمت داشبورد و کنسول وسط سبک جدید طراحی های داخلی کمپانی چری دیده می شود. تنظیمات تهویه دکمه ها طراحی جدیدی دارند و به نظر می رسد چری به خوبی ام وی ام X55 را ارتقا داده است.

ام وی ام X55

ام وی ام X55 فیس لیفت با دو پیشرانه موتورهای ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو به بازار می آید. موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۶ اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه توربو نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار را ارائه می دهد. انتقال قدرت در این خودرو در سه حالت مختلف قابل سفارش است: جعبه دنده CVT، جعبه دنده دستی ۵ دنده و جعبه دنده اتوماتیک ۶ دنده دوکلاچه. ام وی ام  X55، که چندی پیش پا به بازار ایران گذاشت، به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه توان آن را به چرخ های جلو می رساند. این کراس اوور در اصل با نام «چری تیگو ۴» یا «چری ۵X» به بازار کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین عرضه می شود و حالا باید دید نسخه جدید این خودرو هم به ایران می آید یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.