فورد موستانگ الکتریکی کبرا جت ۱۴۰۰ رونمایی شد

فورد موستانگ الکتریکی

نام «کبرا جت» برای طرف داران «فورد موستانگ» نامی آشناست. شرکت «فورد» اکنون برای اولین بار نسخه الکتریکی از هیولای مخصوص پیست درگ را رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

فورد موستانگ (با تلفظ صحیح ماستنگ) کبرا جت برای اولین بار در دهه ۶۰ میلادی به عنوان خودروی مخصوص مسابقات درگ معرفی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
فورد موستانگ الکتریکی

پیشرانه حجیم و لاستیک های عریض از جمله ویژگی های همیشگی موستانگ کبرا جت به شمار می رود. اکنون شرکت فورد سنت شکنی کرده و برای اولین بار نسخه الکتریکی کبرا جت را نیز رونمایی کرده است. شاید برای طرف داران خودروهای عضلانی آمریکایی تحمل یک خودروی بی سر و صدا آن هم با نام کبرا جت کمی سخت باشد، اما باید گفت این خودرو مشخصات فنی وسوسه انگیزی دارد که توجه هر خودرودوستی را به خود جلب می نماید.

ویژگی های فنی

فورد موستانگ الکتریکی

نسخه قبلی فورد موستانگ کبرا جت از پیشرانه ۵٫۲ لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر بهره می برد، اما در پروتوتایپ جدید فورد خبری از پیشرانه بنزینی نیست. همان طور که از نام کبرا جت ۱۴۰۰ مشخص است، این خودرو قادر به تولید ۱۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. مشخصات دقیقی از باتری و موتور الکتریکی خودرو منتشر نشده است. با این وجود، نمونه منحصر به فرد کبرا جت الکتریکی ۱۴۹۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

فورد موستانگ الکتریکی

انتقال قدرت نیز به چرخ های عقب صورت می گیرد. نسخه بنزینی کبرا جت با بهره گیری از پیشرانه ۵٫۲ لیتری، مسیر ۴۰۰ متری پیست درگ را در مدت زمان ۸٫۵ ثانیه با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت طی می کرد. نسخه الکتریکی این خودرو، مسیر پیست درگ را در میانه پایین ۸ ثانیه با سرعتی بیش از ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت طی می کند.

فورد موستانگ الکتریکی

«مارک راشبروک»، مدیر جهانی بخش فورد پرفورمنس، می گوید: «این پروژه برای تمامی اعضای تیم فورد پرفورمنس یک چالش به شمار می رفت، اما چالشی بود که ما به انجام دادن آن علاقه داشتیم. پروژه کبرا جت ۱۴۰۰ را به عنوان فرصتی برای توسعه پیشرانه الکتریکی در خودروهای مسابقه ای، که تاکنون تجربه زیادی با آن داشتیم، تلقی می کنیم.»

در حال حاضر، فورد موستانگ کبرا جت ۱۴۰۰ تنها به عنوان یک نسخه اولیه منحصر به فرد رونمایی شده است. مشخص نیست که فورد برنامه ای برای تولید این خودرو در نظر گرفته یا خیر.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.