دوج دورانگو هلکت به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شد

دوج دورانگو هلکت

شرکت «دوج» در کنار معرفی سریع ترین سدان و ماسل کار جهان، مدل «دورانگو SRT هلکت» را نیز به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان رونمایی کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شرکت دوج در روزهای گذشته تمامی طرف داران به خودروهای آمریکایی را شوکه کرده است. از معرفی چلنجر سوپر استاک هلکت گرفته تا سدان چارجر هلکت با ۷۹۷ اسب بخار قدرت، اکنون نوبت به رونمایی از شاسی بلند دوانگو با پیشرانه قدرتمند SRT Hellcat رسیده است.

ویژگی های فنی

دوج دورانگو هلکت

همان طور که بیان شد، دوج دورانگوی فیس لیفت از پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ هلکت بهره می برد. این پیشرانه قدرتمند، ۷۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور خارق العاده ۸۷۴ نیوتن متر را تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. با این تفاسیر، دوج دورانگو با وجود بدنه عظیم الجثه خود، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳٫۵ ثانیه انجام می دهد.

دوج دورانگو هلکت

بیشینه سرعت به رقم قابل توجه ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و مسیر ۴۰۰ متری درگ تنها در ۱۱٫۶ ثانیه طی می شود. چنین اعداد و ارقامی تا پیش از این، تنها به خودروهای سوپراسپرت نسبت داده می شد، اما دوج دورانگو اکنون مرحله جدیدی از قدرت خودروهای شاسی بلند را به نمایش گذاشته است.

دوج دورانگو هلکت

یکی دیگر از ارقام فنی باورنکردنی دورانگو SRT هلکت، دارا بودن ظرفیت کشندگی ۳٫۹۴۶ کیلوگرم است که در نوع خود بی نظیر به شمار می رود. به منظور بهبود کنترل و پایداری بیش تر، سیستم تعلیق به روزرسانی شده و رینگ های ۲۰ اینچی در لاستیک های مخصوص پیرلی قرار گرفته اند.

دوج دورانگو هلکت

وظیفه ترمزگیری به دیسک های ترمز برمبو محول شده که از کالپیرهای ۶ پیستون در قسمت جلو و ۴ پیستون در قسمت عقب بهره می برد. این دیسک ها در قسمت جلو ۱۵٫۸ اینچ و در قسمت عقب ۱۳٫۸ اینچ ابعاد دارند. در سایر مدل های دورانگوی فیس لیفت انتخاب های دیگری برای پیشرانه موجود است. موتور ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر پایه ای ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

خریداران می توانند پیشرانه ۵٫۷ لیتری همی ۸ سیلندر را نیز با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور سفارش دهند. در نهایت، نوبت به پیشرانه SRT 392 همی می رسد که با حجم ۶٫۴ لیتری خود، ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. دوج دورانگو با بهره گیری از این پیشرانه، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۴ ثانیه انجام می دهد.

طراحی بدنه

دوج دورانگو هلکت

دوج دورانگو فیس لیفت هلکت از چهره تهاجمی تری نسبت به مدل استاندارد قبلی بهره می برد. از جمله تغییرات صورت گرفته در قسمت جلو می توان به جلوپنجره مشبک تیره، ورودی های هوای تیره، بادشکن زیر سپر و رم ایر روی کاپوت اشاره کرد.

دوج دورانگو هلکت

در قسمت عقب نیز از باله جدید و خروجی های اگزوز دوگانه استفاده شده است. برای مدل هلکت خط کشی مخصوصی نیز درنظر گرفته شده که ظاهر خودرو را از سایر نسخه ها متمایز می سازد. افزون بر مدل جدید هلکت، دوج از نسخه های استاندارد دورانگو فیس لیفت نیز با چهره ای به روزرسانی شده رونمایی کرده است.

کابین

دوج دورانگو هلکت

کابین خودرو به طور چشمگیری بهبود یافته و اکنون از داشبورد جدید به سبک طراحی چلنجر بهره می برد. طراحی پنل دکمه ها نیز تغییر یافته و سیستم سرگرمی در مدل هلکت از نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی بهره می برد (نمایشگر ۸٫۴ اینچی در سایر نسخه ها).

دوج دورانگو هلکت

در نسخه قدرتی هلکت از پوشش چرم ناپای باکیفیت برای صندلی ها و نشان مخصوص هلکت استفاده شده است. فرمان خودرو نیز از نوع کف تخت است و از شیفترهای پدالی بهره می برد.

ثبت سفارش برای قدرتمندترین شاسی بلند جهان از پاییز امسال آغاز می شود و اولین نمونه ها از اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهند شد.

دوج دورانگو هلکت به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان چند اسب بخار قدرت دارد؟

این خودرو با پیشرانه قدرتمند خود توانایی تولید ۷۱۰ اسب بخار قدرت را دارد.

شتاب صفر تا صد دوج دورانگو هلکت چقدر است؟

سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳٫۵ ثانیه انجام می دهد.

جداکثر سرعت دورانکو هلکت چقدر است؟

یشینه سرعت به رقم قابل توجه ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.