خودروی الکتریکی آرک فاکس Alpha-T در چین رونمایی شد

آرک فاکس Alpha-T

شرکت «آرک فاکس» (ArcFox)، که به عنوان زیرمجموعه لوکس گروه «بایک» چین شناخته می شود، از شاسی بلند الکتریکی “Alpha-T” رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

برند آرک فاکس زیرمجموعه برند “BJEV” است که خود زیرمجموعه گروه بایک چین به شمار می رود. آرک فاکس فقط خودروی برقی تولید می کند و جدیدترین شاسی بلند این شرکت، با نام Alpha-T، حاصل همکاری بایک و «مگنا» است. آرک فاکس تاکنون چند طرح مفهومی معرفی کرده است، اما به نظر می رسد این اولین محصول تولیدی برند مذکور باشد.

مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های فنی آرک فاکس Alpha-T

آرک فاکس Alpha-T

خودروی الکتریکی جدید آرک فاکس از دو موتور الکتریکی بهره می برد که در مجموع ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی مورد نیاز موتورها از بسته باتری ۹۳٫۶ کیلووات ساعتی ساخت “SK” کره جنوبی تأمین می شود. با بهره گیری از بسته باتری با پتانسیل بالا، شعاع مسافتی Alpha-T در هر بار شارژ به ۶۵۳ کیلومتر می رسد.

ابعاد و طراحی

آرک فاکس Alpha-T

آرک فاکس Alpha-T طراحی جذابی دارد که چهره آن در قسمت جلو اندکی شبیه به «پورشه ماکان» است. از نظر ابعاد بدنه، مدل مورد بحث دارای ۴٫۷۸۸ میلی متر طول، ۱٫۹۴۰ میلی متر عرض، و ۱٫۶۸۳ میلی متر ارتفاع است. فاصله طولی بین محورها نیز به ۲٫۹۱۵ میلی متر می رسد.

آرک فاکس Alpha-T

با بهره گیری از خطوط فراوان روی کاپوت، سقف شیب دار و خطوط کشیده و تیز در قسمت جلو، در مجموع ظاهر جذابی را از آرک فاکس Alpha-T شاهد هستیم. در قسمت عقب نیز چراغ های کشیده شده در عرض بدنه قرار گرفته اند تا ظاهری شبیه به پورشه ماکان به خود بگیرند.

آرک فاکس Alpha-T

بنابر گزارش ها، آرک فاکس Alpha-T از فناوری مرحله دوم خودران بهره می گیرد، اما با استفاده از فناوری ۵G، پتانسیل فعال سازی مرحله سوم خودران نیز وجود دارد.

قیمت شاسی بلند جدید آرک فاکس از ۲۸۰ هزار یوان (۳۹٫۵۶۴) آغاز می شود و اولین نمونه های آن از ماه آگوست به دست مشتریان می رسد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.