تویوتا کمری ۲۰۲۱ رونمایی شد

تویوتا کمری 2021

به تازگی «تویوتا» از نسل جدید «کمری» با تغییرات ظاهری اندک و تغییرات وسیع در بحث ایمنی و تکنولوژی رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در تویوتا کمری جدید، نسخه ۲٫۵ از نسل جدید سیستم ایمنی تویوتا را داریم که از آخرین به روزرسانی های کمپانی در بحث ایمنی بهره می برد. همچنین تریم جدید XSE برای نسخه هیبرید کمری اضافه شده است و تغییراتی اندک را در ظاهر داریم که مجموعه تغییرات ذکرشده باعث می شود کمری، که حالا نزدیک به ۴۰ سال قدمت دارد، به پرفروش بودن خود در بازار ادامه دهد. با وجود این که سلیقه بازار در این سال ها به سمت کراس اوورها رفته است اما هنوز هم سدان های محبوبی مثل کمری فروش خوبی را دارند و تویوتا با معرفی نسل جدید این خودرو می خواهد این فروش خوب تداوم داشته باشد.

تویوتا کمری 2021

نسخه ۲٫۵ سیستم ایمنی کمری به صورت استاندارد در تمام تریم های کمری ۲۰۲۱ قرار دارد و این سیستم، نسبت به نسخه قدیمی،  کیفیت بالاتری را در دوربین ها ارائه می دهد و حساسیت رادارها در آن به خوبی ارتقا یافته است. این سیستم در قسمت هایی مثل سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل تطبیق پذیر، سیستم کنترل خطوط و… بهبود قابل توجهی داشته است. کمپانی تویوتا اعلام کرده که جدیدترین نسخه از سیستم ایمنی خود را با کمری ۲۰۲۱ رونمایی کرده است، اما به زودی این سیستم را در تمام خودروهای آینده این کمپانی خواهیم دید.

تویوتا کمری 2021

در تمام تریم ها تغییرات ظاهری هم داریم. در تریم های SE و XSE جلوپنجره اسپرت تری را با طرح لانه زنبوری داریم و در تریم های LE و XLE ورودی های هوای زیرین متفاوت شده است. همچنین یک رنگ آبی جدید برای کمری ۲۰۲۱ قابل سفارش است و در نسخه TRD امکان سفارش کمری با سقف مشکی فراهم است.

تویوتا کمری 2021

درون کابین صفحه نمایش ۷ یا ۹ اینچی، مشابه آن چه در راو۴ دیده می شد، داریم که سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. طرح چرم استفاده شده در داخل تغییر کرده است و در تریم XLE طراحی جذابی در الگوی چرم به کار رفته دیده می شود.

تویوتا کمری 2021

مثل قبل همچنان سه گزینه برای سفارش موجود است. پیشرانه ۲٫۵ لیتر ۴ سیلندر خروجی ۲۰۲ تا ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ تا ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور را، بسته به تریم و سیستم انتقال قدرت، ارائه می دهد. همین موتور در نسخه هیبرید با موتور الکتریکی به صورت تلفیقی ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتن متر نیز قابل سفارش است. در نسخه هیبرید قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می شود، اما در باقی نسخه ها انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک صورت می گیرد.

تویوتا کمری 2021

تریم L در کمری جدید حذف شده و جای خود را به تریم LE داده است و دیگر تریم ها XLE، SE، SE Nightshade، XSE و TRD هستند. نسخه جذاب و اسپرت TRD با کیت آیرودینامیک جدید، خروجی های اگزوز دوگانه و خطوطی قرمزرنگ، از نظر ظاهری کاملاً متمایز از دیگر نسخه هاست.

تویوتا با رونمایی از کمری جدید به جنگ خودروهایی مثل هوندا آکورد و مزدا ۶ در آمریکا می رود و انتظار می رود برای آنان که هنوز به سدان های خانوادگی علاقه دارند انتخاب جذابی باشد.

تویوتا کمری 2021

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.