با «فردا SX6» آشنا شوید + تصاویر و کاتالوگ

فردا SX6

شرکت خودروسازی فردا، شب گذشته در اینستاگرام خود اولین محصولش را به بازار ایران معرفی کرد. «فردا SX6» خودرویی است ۷ نفره که در روزهای آتی فروش آن آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت خودروسازی فردا به تازگی پروژه ای را برای عرضه محصول با نشان اختصاصی خود آغاز کرده است. پیش از این شاهد بودیم که برخی خودروسازان بخش خصوصی و دولتی با عقد قراردادهای متفاوت با شرکای خارجی، این سیاست کاری را در پیش می گرفتند. تولید محصولات برلیانس با نشان پارس خودرو، زوتی با نشان سایپا، کوپا با نشان ریگان، چری با نشان ام وی ام و… از جمله اقدامات مشابه به رویکرد خودروسازی فردا به حساب می آید.

حال این شرکت خودروساز بخش خصوصی با عقد قراردادهای مهندسی و مشارکت در تولید با گروه DFM و شرکت های زیر مجموعه ای چون «لیوژو»، به سمت تولید خودروهایی با نشان اختصاصی خود رفته است. SX6 اولین محصولی است که به کارخانه سمنان خودروسازی فردا آمده و در حال حاضر تولید آزمایشی آن آغاز شده است.

فردا SX6 یا همان Farda SX6 در بازارهای مختلف با نشان DFM و FX Auto عرضه شده و حال با برخی تغییرات و هماهنگ سازی با شرایط ایران به کارخانه خودروسازی فردا آمده است. این خودرو تا حدی اصول سازه «فنگ ژینگ S500» را دنبال می کند و از سویی در رده کراس اوورهای متوسط قرار دارد. با وجود اینکه طراحی نمای جانبی و عقب خودرو، فردا SX6 را مشابه به یک MPV کرده است، اما با توجه به الگوی درب ها و نوع ساختار فنی در رده یک شبه شاسی بلند مونوکوک قرار می گیرد. خودروهایی مانند رنو اسپَس، بیسو T5 و… در رده فنی SX6 هستند.

فردا SX6

ویژگی های فنی فردا SX6 چگونه است؟

این خودروی جدید با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو در کارخانه سمنان خودروسازی فردا تولید می شود. این پیشرانه ۴A91T نام دارد و ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده CVT اتوماتیک که به صورت مصنوعی ۵ دنده را برای راننده شبیه سازی می کند، توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی فردا SX6 می رساند.

وزن ۱۴۲۵ کیلوگرم این خودروی ۷ نفره و از سویی دسترسی به حداکثر گشتاور تولیدی در دور ۲۰۰۰rpm، باعث شده تا رسانه های روسی، چینی و… شتاب این خودرو را با توجه به ابعادش منطقی بدانند. لازم به ذکر است که خودروسازی فردا قویترین پیشرانه موجود برای اتاق SX6 را برای نمونه بازار ایران انتخاب کرده است.

اما بدیهی است که نمی توان از این خودرو توقع شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه را داشت. با این وجود نسبت تراکم ۹٫۵ و استاندارد آلایندگی یورو ۵ می تواند نشانه ای باشد که پیشرانه ۴A91T با ویژگی های مساعد به شرایط ایران بر روی این خودرو نصب شده است.

فردا SX6

فردا SX6 به چه امکاناتی مجهز است؟

این کراس اوور مونتاژی در ایران با امکانات قابل قبولی به بازار کشور معرفی شده است. با وجود اینکه برخی ویژگی های خودروهای لوکس چینی در این خودرو دیده نمی شود، اما سطح راضی کننده ای از امکانات رفاهی و ایمنی در SX6 دیده می شود. البته که منطقی دانستن این سطح فنی و امکاناتی به قیمت نهایی این خودرو بستگی دارد!

فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، سانروف، استارت دکمه ای، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه مستقل ردیف جلو و عقب، رینگ آلومینویمی، سنسور پارک جلو و عقب، کامپیوتر سفر، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور باد لاستیک، سه ردیف صندلی و… از جمله امکانات فردا SX6 است.

البته در معرفی این خودرو به سیستم تهویه اتوماتیک نیز اشاره شده که در تصاویر منتشر شده از جانب این شرکت، چنین ویژگی در پنل تنظیمات روی داشبورد SX6 دیده نمی شود.

فردا SX6

SX6 چه قیمتی در بازارهای هدف دارد؟

گروه DFM تا به امروز تیپ ها و مدل های مختلفی از SX6 را به بازارهای هدف خود ارسال کرده اند. بر اساس منابع رسمی و قابل دسترس، این کراس اوور ۷ نفره قیمتی در بازه ۸ هزار و ۶۳۰ دلار تا ۱۳ هزار ۶۷۰ دلار (۵۹ هزار و ۹۰۰ یوان تا ۹۴ هزار و ۹۰۰ یوان) دارد. اما با توجه به سطح امکانات موجود در فردا SX6 و از سویی نصب پیشرانه توربو بر روی آن، می توان به قیمت جهانی ۱۲ هزار و ۶۶۰ دلار تا ۱۳ هزار و ۶۷۰ دلار برای این خودرو اشاره کرد. البته که قیمت ۱۲ هزار و ۶۶۰ دلار برای نسخه پایه ۱٫۵ لیتری توربو اتوماتیک است و نسخه های با آپشن های میانی و ۷ صندلی قیمتی فراتر از ۱۳ هزار دلار را در بازارهای آسیایی دارند.

با این وجود هنوز شرکت خودروسازی فردا قیمت مصوبی را برای اولین محصول خود اعلام نکرده و باید در روزهای آتی منتظر اعلام بهای تمام شده این خودرو در بازار ایران باشیم.

فردا SX6

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.