مقایسه جی ای سی امپو با ام جی جی تی

مقایسه جی ای سی امپو با ام جی جی تی
مقایسه جی ای سی امپو با ام جی جی تی

سدان های اسپرت را باید از آن دسته خودروهایی دانست که همواره طرف‌داران پر و پاقرص خود را دارند. به همین سبب در این مطلب به سراغ دو سدان تازه وارد و اسپرت یعنی جی ای سی امپو با ام جی جی تی آمده ایم.

مدیران 777 مدیران 777

باز شدن مجدد واردات سبب شد تا هر چند اندک اما به هر صورت، رنگ و بوی تازه ای به بازار خودروی کشور تزریق شود. در این دور از واردات نیز مطابق انتظار، اکثر خودروسازان و واردکنندگان به سراغ دسته کراس اوورها رفتند، اما در این بین، راسا موتور خاورمیانه با عرضه امپو و فرداموتورز با رونمایی از MG GT، دو سدان کاملاً اسپرت با طراحی جذاب و گیرا را به مشتریان خود ارائه داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری جی ای سی امپو با ام جی جی تی

کار را با ام جی آغاز می کنیم. شرکت MG با رونمایی از مدل جدید MG GT در نمایشگاه پکن دو سال پیش، همگان را شوکه کرد. طراحی MG GT جدید بسیار مدرن شده است. در نمای جلو، چهره تهاجمی و خشمگینی را شاهد هستیم، که با یک جلوپنجره عریض مشبک و تیره و دو چراغ کشیده بسیار اسپرت جلوه می کند.

در نمای کناری، خطوط جذاب و کشیده ای را شاهد هستیم که از چراغ جلو آغاز می شود و تا درِ عقب، روی گلگیر، امتداد می یابد تا به چراغ عقب متصل شود. سقف شیب دار و فرم طراحی ستون های B و C نیز در نوع خود جالب هستند.

در بخش انتهایی خودرو شاهد به کارگیری چراغ های جداگانه ای هستیم که به چراغ های نسل قبلی مرسدس بنز C کلاس بسیار شباهت دارند و موتیف سه تایی درون آن ها نیز شما را به یاد محصولات جدید پژو می اندازد. دو خروجی اگزوز کرومی هم در دل دیفیوزرِ سپر، نمای تهاجمی خودرو را تکمیل می کنند.

اما برویم سراغ امپو؛ ظاهر این خودرو کاملاً اسپرت طراحی شده و به همین دلیل است که می تواند به راحتی نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند. در قسمت دماغه خودرو با خطوط شکسته و زاویه‌دار روبه‌رو هستیم که می تواند به جذابیت و اسپرتی بودن خودرو بیافزاید. از طرفی دیگر، فرم جلوپنجره، سپر جلو و چراغ ها بسیار با یکدیگر هماهنگ هستند و در مجموع، چهره ای خشن را برای امپو پدید آورده اند. در بخش عقب طراحی شسته و رفته ای را شاهدیم که خوشبختانه چراغ ها به زور به یکدیگر نچسبیده اند و طراحی کلی نمای عقب ما را به یاد محصولات لکسوس و هوندا می اندازد.

کابین دو خودرو

در بخش کابین MG GT نیز طراحی راننده محور و جذابی را شاهد هستیم. خوشبختانه مانند نمای عقب، که چراغ ها به هم پیوسته نبودند، داخل کابین هم مانیتور و کلاستر، از یکدیگر جدا هستند. فرمان سه شاخه و شیفتر گیربکس شیفت بای وایر هم از دیگر مواردی هستند که در کابین خودرو جلب توجه می کنند. با ورود به درون کابین امپو مجدداً با همان خطوط زردرنگی که در طراحی بیرونی خودرو استفاده شده بود مواجه می شویم که نشان دهنده یک دست بودن تریم خودروست. جدا از حفظ الگوی تریم بیرونی، کابینی بسیار جذاب و اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته شده که المان های مختلفش نشان دهنده این است که طراحی درست و اصولی این خودرو برای کمپانی جی ای سی (GAC) اهمیت ویژه ای داشته است.

امکانات ایمنی و رفاهی جی ای سی امپو و ام جی جی تی

از امکانات ایمنی و رفاهی ام جی GT می توان به کلاستر دیجیتالی، تریم چرمی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار پیشگیری تصادف از جلو، کروز کنترل، شیفترهای پشت فرمان، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش باد تایرها، سانروف، سیستم استارت و ورود بدون کلید و… اشاره کرد.

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم امپو نیز می توان به کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی، نور بالا اتوماتیک، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، هشدار تصادف از جلو، کیت اگزوز، سیستم پایش فشار باید تایر (TPMS)، نورپردازی داخل کابین، دنده پشت فرمان، سیستم تهویه دوکاناله و… اشاره کرد.

مشخصات فنی جی ای سی امپو و ام جی جی تی

سدان MG GT با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۷۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. برای دیگر سدان جذاب وارداتی حال حاضر، یعنی امپو هم از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که قادر است ۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.

از نکات نسبتاً مهم فنی امپو می توان به تغییر در برنامه ریزی و عملکرد خودرو هنگامی که در حالت اسپرت قرار می گیرد اشاره کرد. در صورت انتخاب چنین حالتی توسط راننده، در درجه اول کیت اگزوز خودرو فعال می شود و صدای اگزوز تغییر می کند، سپس برنامه ریزی موتور، گیربکس و فرمان کمکی برقی تغییر کرده است و هماهنگی بیش‌تری میان آن ها را حس خواهیم کرد.

سوالات متداول

ام جی جی تی چه مشخصاتی دارد؟

سدان MG GT با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۷۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.

جی ای سی امپو چه مشخصاتی دارد؟

برای دیگر سدان جذاب وارداتی حال حاضر، یعنی امپو هم از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که قادر است ۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.

۴.۳ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.