بیمه موتورسیکلت سه ماهه، شش ماهه راهکاری برای خرید بیمه موتورسیکلت ارزان

بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه
بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه

بیمه موتورسیکلت مشابه بیمه اتومبیل است که از شما در برابر صدمات یا خسارات ناشی از رانندگی وسیله نقلیه محافظت می‌کند. یک بیمه‌نامه معمولی موتورسیکلت شامل بیمه مسئولیت است که هرگونه خسارتی را پرداخت می‌کند که به دیگران وارد می‌کنید. مدت اعتبار بیمه موتور سه ماهه، شش ماهه و یک ساله است که بعد از گذشت اعتبار باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.در ادامه در رابطه با بیمه موتوسیکلت کوتاه مدت سه ماهه و … و اعتبار آن بیشتر بحث خواهیم کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همه چیز درباره بیمه شخص ثالث موتور

مهم‌ترین مولفه‌ای که برای نگهداری از موتور و افزایش عمر آن علاوه بر مراقبت‌های اولیه باید در نظر گرفته شود، داشتن بیمه اجباری یا همان بیمه شخص ثالث موتور است. علاوه بر این‌که باید مراقبت‌های ایمنی را به عمل آورید، باید به یاد داشته باشید که این موتور ممکن است دچار سانحه‌ای شده و متحمل خساراتی شود. پس بهتر است هرچه سریع‌تر بیمه‌نامه شخص ثالث را برای موتورسیکلت خود خریداری کرده و آن را از گزند خسارات بد دور کنید. با استفاده از بیمه شخص ثالث موتورسیکلت می‌توانید بخشی از خسارات وارده را جبران نمایید.

مدیران 777 مدیران 777

انتخاب بیمه‌نامه مناسب درست شبیه به انتخاب موتور سیکلت مناسب است. شما می‌خواهید متناسب با نیازها و بودجه‌تان موتورسیکلت بخرید، خب دقیقا بیمه شخص ثالث نیز همین است.همانطور که برای انتخاب موتور سیکلت نیاز به انتخابی دقیق و مناسب دارید تا بعدا پشیمانی سراغتان نیاید، برای انتخاب بیمه‌نامه هم باید دقت کافی داشته باشید تا پس از انعقاد بیمه‌نامه متوجه نشوید بیمه خوبی را انتخاب نکرده‌اید.

پوشش‌های مالی بیمه موتورسیکلت:

  1. جبران خسارت‌های مالی که اشخاص ثالثی که در حادثه تصادف با حضور موتورسیکلت زیان ‌دیده ‌اند، وارد می‌ شود.

پوشش جانی موتورسیکلت:

  1. پرداخت دیه فوت اشخاص ثالث در حادثه ای که موتورسیکلت در آن حضور داشته است
  2. پرداخت هر نوع دیه ناشی از نقص‌عضو و از کار افتادگی مربوط می شود.

تعهدات جانی و مالی بیمه موتور سیکلت کدامند؟

تعهدات جانی و مالی بیمه موتورسیکلت را می توانیم طبق چیزی که در زیر آمده است؛ تعریف کنیم:

  • تصادف، واژگونی، سقوط و آتش‌ سوزی وسیله نقلیه (موتور)
  • جبران خسارت ‌های وارده به محموله ‌های وسیله نقلیه اشخاص ثالث
  • جبران هزینه ‌های درمانی ناشی از مصدومیت اشخاص ثالث در سوانح رانندگی
  • پرداخت غرامت فوت و نقص‌ عضو دائم و موقت اشخاص
  • جبران خسارت‌ های مالی وارده به اشخاص ثالث

انواع خساراتی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند.

  1. خسارات مالی به اشخاص ثالث

چنانچه در حادثه‌ای خسارات مالی به شخصی به غیر از راننده مقصر وارد شود براساس پوشش‌های بیمه‌نامه می‌توانند از پوشش‌های بیمه‌ی شخص ثالث موتور استفاده کنند.

  • خسارات جانی به اشخاص ثالث

چنانچه در حادثه‌ای خسارت جانی به شخصی جز راننده مقصر وارد شود می‌توان براساس پوشش‌های بیمه‌نامه از بیمه شخص ثالث خسارت دریافت کرد.

  • خسارت جانی به راننده مقصر: چنانچه راننده موتور طی حادثه‌ای دچار خسارت جانی شود بیمه براساس بیمه‌نامه موجود خسارات وارده را جبران خواهد کرد.

چرا باید بیمه موتور سیکلت سه ماهه یا شش ماهه بخریم؟

بیمه موتوسیکلت ۳ ماهه یا شش ماهه برای آن دسته از راکبانی تعریف شده است که قصد دارند بعد از ۳ ماه یا شش ماه موتور خود را به فروش برسانند. در این صورت شخصی که موتور را خریداری می‌کند باید مدت بیمه‌نامه آن را تمدید کند. اگر برای این راهکار خرید ارزان‌تر بیمه موتورسیکلت، نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم به راهنمای بیمه موتورسیکلت سه ماهه یا شش ماهه مراجعه نمایید. با تهیه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت کوتاه مدت ، از پوشش‌های بیمه در مدت زمان کوتاه تعهد شده در بیمه‌نامه برخوردار خواهید بود.

بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه
بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه

هزینه بیمه موتور سیکلت کوتاه مدت: بیمه موتورسیکلت سه ماهه ، ۶ ماهه

لازم است بدانید که فروش بیمه موتور به صورت کوتاه مدت با حق بیمه روز شمار حساب می‌شود که هزینه آن به نسبت بیمه‌نامه‌های سالانه گران ترخواهد بود.بیمه موتورسیکلت سه ماهه تا ۶ ماهه برای تمامی رشته‌های بیمه‌ای و براساس شرایط متقاضیان می‌تواند ارائه شود. اما اکثر تقاضاها برای بیمه سالانه است و هزینه آن ها بنا بر شرایط تقاضا‌ها و پوشش‌های مورد درخواست مشتریان تعیین می‌شود.

بیمه موتوسیکلت ۳ ماهه یا شش ماهه برای آن دسته از راکبانی تعریف شده است که قصد دارند بعد از ۳ ماه یا شش ماه موتور خود را به فروش برسانند. در این صورت شخصی که موتور را خریداری می‌کند باید مدت بیمه‌نامه آن را تمدید کند

قیمت بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه و ۶ ماهه و ۹ ماهه

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم حق بیمه موتورسیکلت طبق تعداد سیلندرهای موتور مشخص می‌شود. هرچه تعداد سیلندرها بیشتر باشد حق بیمه نیز به تبع آن گران‌تر خواهد شد. محاسبه نرخ بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت به شرح زیر است:

  • بیمه موتورسیکلت سه ماهه شخص ثالث : ۳۰ درصد حق بیمه سالانه
  • بیمه ۶ ماهه شخص ثالث : ۶۰ درصد حق بیمه سالانه
  • بیمه ۹ ماهه شخص ثالث : ۹۰ درصد حق بیمه سالانه

هزینه بیمه موتور سیکلت ؛ کوتاه مدت ۳ ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه

اگر در رابطه با فروش بیمه به صورت کوتاه مدت و محاسبه حق بیمه آن سوال دارید باید اشاره کنیم که در فروش بیمه به صورت کوتاه مدت حق بیمه به صورت روزشمار محاسبه شده و هزینه آت به نسبت بیمه نامه‌های سالانه بیشتر است. این بیمه کوتاه مدت ۳ ماهه و ۶ ماهه و همچنین ۹ ماهه برای تمامی رشته‌های بیمه و بنا بر شرایط متقاضیان ارائه می‌شود.

برای استعلام قیمت، تمدید یا خرید بیمه موتور کوتاه مدت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

تخفیف عدم خسارت بیمه ۳ ماهه موتور سیکلت

چنانچه خسارتی به موتور شما وارد نشده باشد یا از بیمه آن استفاده نکرده باشید شرکت بیمه برای شما تخفیفاتی را در نظر خواهد گرفت. در واقع، به ازای سال‌هایی که بدون تصادف گذراندید و بیمه‌نامه شما خاک خورده است درصدی از حق بیمه به عنوان تخفیف کسر خواهد شد:

  • ۵  درصد تخفیف برای سال اول
  •    ۱۰ درصد تخفیف برای سال دوم
  •    ۱۵ درصد تخفیف برای سال سوم
  •   ۲۰ درصد تخفیف برای سال چهارم

مدارک لازم برای بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه ، ۶ ماهه ، ۹ ماهه

برای خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت ۳ ماهه، ۶ ماهه و … یا در کل همان بیمه کوتاه مدت موتور مدارک زیر نیاز است:

  • کارت ملی
  • کارت موتور
  • بیمه نامه سال قبل (نسخه اصلی)
  • سند مالکیت موتور (موتورهای صفر که سند ندارند، ارائه قولنامه ضروری است).

چگونه بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت بخریم؟

هرچه بیشتر در مورد بیمه موتور سیکلت بدانید، بهتر می‌توانید مسائل احتمالی را درک کرده و مشکلات را تشخیص دهید.

بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه
بیمه موتورسیکلت سه ماهه و شش ماهه

شما ممکن است بخواهید افق دید خود را با مطالعه گسترش دهید. مقالات بیمه دات کام  در رابطه با این موضوع می‌توانند منبع مفیدی برای کمک به شما در تشخیص مشکلات باشند. همچنین می‌توانید برای خرید اینترنتی بیمه موتور به صفحه استعلام و خرید بیمه شخص ثالث موتور در سایت bimeh.com مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات بیمه شخص ثالث را سفارش دهید. پس از تکمیل سفارش بیمه‌نامه به صورت کاملا رایگان برای شما به مقصد انتخابی ارسال خواهد شد.

برگرفته از سایت بیمه دات کام https://bimeh.com/  

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.