درگ پیکاپ های هیبریدی و بنزینی فورد با یکدیگر + ویدیو

درگ پیکاپ های هیبریدی و بنزینی فورد

معمولاً کسانی که یک دستگاه «فورد F-150» خریداری می کنند، چندان پیگیر عملکرد این خودرو در شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیستند. اغلب مالکان دوراندیش F-150، کاربردی بودن و ویژگی های خارج جاده ای این پیکاپ را مورد توجه قرار می دهند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فورد هم به همین دلیل است که تمرکز خود را در «رپتور» و F-150 بر روی عملکرد فنی می گذارد. با این تفاسیر، مشاهده دو F-150 که برای شرکت در یک رقابت درگ مجهز شده اند، به کرات می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد! به خصوص وقتی که این دو پیکاپ از دو نسل متفاوت با یکدیگر باشند!

مدیران 777 مدیران 777

یک سوی میدان، تنومندترین نسخه F-150 را داریم که به پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 کاملاً جدیدی مجهز شده است. پیشرانه ای هیبریدی که تحت عنوان PowerBoost شناخته می شود و ۴۳۰ اسب بخار قدرت را به صورت ترکیبی ارائه می دهد. حال آن که، گشتاورش به ۷۳۳ نیوتن متر هم می رسد و این بیشینه گشتاور را در دور ۳.۰۰۰ rpm در اختیار شما می گذارد. در سوی دیگر میدان، نسخه از رده خارج رپتور را می بینیم که از دور ۵۰۰۰ rpm، قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و از دور ۳.۵۰۰ rpm، گشتاور ۶۹۲ نیوتن متری اش را در اختیار ما می گذارد. هر دو پیکاپ برای فرستادن قدرت پیشرانه خود به چرخ ها از گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک استفاده می کنند.

فقط ۲.۰۰۰ دلار بین این دو پیکاپ فاصله انداخته است. لازم به ذکر است که نسخه الکتریکی چهار چرخ محرک F-150 با برچسب قیمتی سنگین ۷۹.۰۰۰ دلاری، به مراتب از دو خودروی تست شده در این ویدیو گران تر است. البته که نسخه هیبریدی، ۲۰ اسب بخار قدرت کم تری هم نسبت به نسخه الکتریکی تولید می کند، اما در عوض، گشتاور آن به اندازه ۸۱ نیوتن متر بیش تر است. پیش از آن که این دو F-150 را رو در روی یکدیگر قرار دهیم، شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت هر یک از آن ها را اندازه گیری می کنیم. نسخه هیبرید از چرخ  های غول آسای ۲۲.۰ اینچی برخوردار است که از تایرهای خیابانی بهره می برند. نسخه هیبرید با ثبت عدد ۶.۰۶ ثانیه رکورد خوبی از خود به جا می گذارد. رکوردی که برای خودرویی با این جثه و وزن، اصلاً بد و ناپسند نیست، اما نسخه معمولی به لاستیک های آفرودی مجهز شده است که همین موضوع، شتاب آن را اندکی تحت تأثیر قرار می دهد و عدد ۶.۲۵ ثانیه را برای او به جا می گذارد.

ما اصلاً قصد نداریم نتیجه درگ را اسپویل کنیم! اما محض یادآوری باید به شما بگوییم که رپتور استاندارد در حال خداحافظی از بازار است، چراکه یک نسخه پرفورمنس بالا از این پیکاپ به زودی روانه خیابان ها می شود. نسخه ای که احتمالاً از پیشرانه قدرتمند V8 استفاده خواهد کرد و این پیشرانه هم از مشتقات پیشرانه نصب شده در “Ram TRX” است. گویا همان واحد ۵.۲ لیتری موجود در «شلبی موستانگ GT500» نیروبخش نسخه جدید رپتور خواهد بود که البته با یک تیون مجدد قدرت آن به بازه ۷۲۵ تا ۷۵۰ اسب بخار رسیده است.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.