باز هم نقص فنی در شیرون!/ دومین فراخوان بوگاتی اعلام شد

بوگاتی شیرون

کم تر پیش می آید که خبر فراخوان از سوی خودروسازان لوکس و پریمیوم در رسانه ها منتشر شود. شاید از میان خودروهای گران قیمت، برخی مدل های «فراری» و «لامبورگینی» بیش تر آسیب پذیر باشند و مشمول فراخوان گردند. اما باز هم این فراخوان ها با توجه به تیراژ فروش آن ها، چندان مهم و جدی نیستند. اما امروز شرایط به گونه ای است که جزئی ترین فراخوان ها هم مورد توجه رسانه ها و مردم قرار می گیرند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA)، تاکنون دو فراخوان برای «شیرون»، «شیرون اسپرت» و «دیوو» اعلام کرده است. کمپین نخست، ۷۳ دستگاه از ۳ مدل «بوگاتی» را شامل می شد که بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به تولید رسیده اند. اما دومین کمپین، تنها ۴ مدل خودروی ساخته شده در سال ۲۰۲۰ را در بر می گیرد که مربوط به خودروهای شیرون و دیوو است.

فراخوان بزرگ تر، تنها به رفع یک ایراد ساده در سیستم کنترل الکترونیکی پایداری نیاز داشت. اگر در سیستم Drive Mode Switch، حالت Handling Mode فعال می شد، بعد از هر چرخه اشتعال موتور، سیستم ESP به طور خودکار به حالت Original Mode باز نمی گشت! بنا به گفته های NHTSA، این نقص می توانست ریسک بروز تصادف را بالا ببرد و تنظیمات مختلف در Performance Mode را به هم بریزد. همچنین خودروهای مبتلا به این نقص نمی توانستند مقررات استاندارد شماره ۱۲۶ ایمنی وسایل نقلیه فدرال را پاس کنند.

اما فراخوان بعدی، تنها ۴ مدل بوگاتی شیرون و دیوو ساخت ۲۰۲۰ را در بر می گیرد. مشکل از جایی شروع شد که شفت متحرک (میل لنگ) سمت چپ در عقب خودرو، با توجه به تکان هایی که از آن شنیده می شد، ممکن بود در شرایط خاص تحت فشار بماند و نهایتاً بشکند. پیشنهاد بوگاتی به مالکان این خودروها تعویض رایگان شفت متحرک با قطعه اصلاح شده است.

این فراخوان جدید، دومین فراخوان بوگاتی در سال های اخیر است. شرکتی که روزگاری به ساخت هایپرکارهای بی نقص و ابَرقدرتمند شناخته می شد، اکنون در محصولات جدیدش با چالش های تازه ای روبه‌رو شده است. چالش هایی از جنس نقص فنی که برای یک بوگاتی مدرن مایه شرمساری به حساب می آیند. لازم به ذکر است که بوگاتی پیش از این فراخوان اخیر، فراخوان دیگری هم برای نقص در ایربگ های کناری شیرون در تابستان ۲۰۱۸ داده بود.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.