باارزش ترین خودروهایی که در سال 2020 می توان خرید – قسمت دوم

بهترین خودروی سال 2020

ممکن است شما از آن دسته افرادی نباشید که عادت دارند اتومبیل خود را تا زمانی که تبدیل به یک زباله چهار چرخ می شود نگه دارند! در این صورت، قطعاً ارزش فروش خودرو به اندازه قیمت خرید آن برای شما اهمیت خواهد داشت. در حالی که، ممکن است برخی خودروها قیمت اولیه بالایی داشته باشند، اما با گذر زمان ارزش خود را نتوانند حفظ کنند و کاملاً دچار افت قیمت شوند. اختلاف بین قیمت اولیه خودرو و ارزش فروش آن را اصطلاحاً «ارزش باقیمانده» می نامند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وب سایت “CarEdge.com” به تازگی طی تحقیقی که انجام داده، موفق شده فهرستی از خودروهایی که بیش ترین ارزش باقیمانده را دارند گردآوری کند. آن ها اطلاعات میلیون ها خودرو را در مدت زمان یک سال آنالیز کرده و در یک فهرست رتبه بندی نام ۲۰۰ خودروی مطرح بازار را براساس بیش ترین و کم ترین ارزش باقیمانده آورده اند. آخرین رتبه بندی آن ها در ماه سپتامبر همین امسال به اشتراک گذاشته شد. در میان ۲۰ خودروی اول، نام برخی مدل ها به چشم می خورد که بسیار جالب توجه است. البته فهرست امسال، با در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی فراوان همچون تأثیر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بر تعطیلی برخی کارخانه های خودروسازی تهیه شده است. سال ۲۰۲۰ قطعاً سالی منحصر به فرد برای هر کدام از ما بوده است. آثار آن را در صنعت خودرو هم به وضوح می توان مشاهده کرد. خودروهایی که در این فهرست مشاهده می کنید توانسته اند در سال ۲۰۲۰ ارزش باقیمانده خود را نسبت به سایر مدل ها بهتر حفظ کنند. البته ملاک بررسی، ارزش خودروها پس از ۵ سال مالکیت آن ها بوده است. لازم به ذکر است که تراک ها، SUVها و سایر سگمنت های خودرویی از این فهرست، فاکتور گرفته شده اند. همچنین تنها خودروهایی مورد بررسی قرار گرفته اند که حداقل ۵ سال از زمان ورودشان به بازار، می گذرد، چراکه هنوز اطلاعات چندانی از خودروهای جدیدتر و ارزش فروش آن ها در بازار دست دوم وجود ندارد.

مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 میاتا

چه کسی پیدا می شود که این رودستر ماندگار «مزدا» را دوست نداشته باشد؟ این اتومبیل اسپرت و خوش استایل، از دهه ۱۹۸۰ میلادی همراه با ماست و در گذر زمان، همواره بهتر از قبل شده است. اگر می خواهید لب ساحل رانندگی کنید یا یک لیوان قهوه استارباکس را پشت فرمان بنوشید، انتخابی بهتر از «میاتا» برای شما وجود ندارد! البته که برای سفر کردن با آن، باید سبک بار باشید! چراکه ممکن است تنها ۱۲ جعبه بزرگ پیتزا در فضای بار آن جای گیرد!

قیمت جدید: ۲۹.۵۴۳ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۶.۰۶۱ دلار

استهلاک: ۱۳.۴۸۲ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۲.۷ درصد

هوندا آکورد

هوندا آکورد

البته که «آکورد» هم یکی از با ارزش ترین خودروها در زمان فروش است. فقط جای تعجب وجود دارد که چرا در میان ۱۰ رتبه نخست این فهرست قرار نگرفته است! آکورد بازار فروش خود در آمریکا را از میانه های دهه ۷۰ میلادی پیدا کرد و این موفقیت را بدون شکست ادامه داد. در واقع، آکورد در تمام این سال ها ترکیب متعادلی از قابل اعتماد بودن و ارزشمندی بوده است. اگرچه ابعاد فیزیکی و برچسب قیمتی آن به تدریج رشد کرده اند، اما همچنان یکی از سدان های باارزش بازار است که هر طیف سنی‌ای از خریداران را به سوی خود جلب می کند.

قیمت جدید: ۲۶.۶۸۱ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۴.۵۳۸ دلار

استهلاک: ۱۲.۱۴۳ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۲.۸ درصد

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت اول

مزدا ۳

مزدا 3

همچون برادر بزرگش، مزدا ۶، «مزدا ۳» هم آسایش و طراحی زیبا را در پکیجی کوچک تر به ارمغان می آورد. اگر به دنبال بیش ترین ویژگی های مثبت در یک خودروی کامپکت می گردید اما موجودی حساب بانکی شما به پرچم دارها نمی رسد، شاید مزدا ۳ شروعی خوب برای تان باشد! البته به جز این گزینه، خودروهای دیگری هم از برندهای دیگر برای خرید وجود دارند.

قیمت جدید: ۲۱.۳۶۵ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۱.۹۹۰ دلار

استهلاک: ۹.۳۷۵ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۳.۹ درصد

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

این آلمانی خوش آوازه، سال هاست در کنار ما حضور دارد. اگرچه خطوط طراحی اش به مرور نرم تر شده اند، اما همچنان اصالت ظاهری خودش را حفظ کرده است. گلف هاچ بکی قابل احترام است و اکنون در هشتمین نسل خود به سر می برد. «فولکس واگن» این محصول را با تریم های مختلف و تیپ بندی های گوناگونی عرضه می کند. چنان چه به دنبال خودرویی هستید که بیش از ۲۰۰ هزار مایل برای شما بدون دردسر کار کند، قطعاً «گلف» انتخاب اول تان باید باشد! به خصوص که به خوبی ارزش خودش را در بلندمدت حفظ می کند.

قیمت جدید: ۲۳.۳۱۵ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۳.۲۲۵ دلار

استهلاک: ۱۰.۰۹۰ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۴.۷ درصد

شورولت کامارو

شورولت کامارو

«کامارو» تکه ای از خاک آمریکاست! و نمادی از خودروسازی یک کشور در نیم قرن معاصر! این کوپه قدرتمند و خوش استایل، نه تنها به سادگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه در گذر زمان، تبدیل به خودرویی ارزشمند می شود که پتانسیل کلاسیک شدن را هم دارد. در مقایسه با برخی رقبای اروپایی، کامارو سر و صدای بسیار بیش تری در خیابان به راه می اندازد و در عین حال، بودجه کم تری هم از جیب شما می خورد.

قیمت جدید: ۳۳.۰۴۵ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۹.۱۹۲ دلار

استهلاک: ۱۳.۸۵۳ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۶.۳ درصد

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.