باارزش ترین خودروهایی که در سال 2020 می توان خرید – قسمت چهارم

بهترین خودروی سال 2020

ممکن است شما از آن دسته افرادی نباشید که عادت دارند اتومبیل خود را تا زمانی که تبدیل به یک زباله چهار چرخ می شود نگه دارند! در این صورت، قطعاً ارزش فروش خودرو به اندازه قیمت خرید آن برای شما اهمیت خواهد داشت. در حالی که، ممکن است برخی خودروها قیمت اولیه بالایی داشته باشند، اما با گذر زمان ارزش خود را نتوانند حفظ کنند و کاملاً دچار افت قیمت شوند. اختلاف بین قیمت اولیه خودرو و ارزش فروش آن را اصطلاحاً «ارزش باقیمانده» می نامند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وب سایت “CarEdge.com” به تازگی طی تحقیقی که انجام داده، موفق شده فهرستی از خودروهایی که بیش ترین ارزش باقیمانده را دارند گردآوری کند. آن ها اطلاعات میلیون ها خودرو را در مدت زمان یک سال آنالیز کرده و در یک فهرست رتبه بندی نام ۲۰۰ خودروی مطرح بازار را براساس بیش ترین و کم ترین ارزش باقیمانده آورده اند. آخرین رتبه بندی آن ها در ماه سپتامبر همین امسال به اشتراک گذاشته شد. در میان ۲۰ خودروی اول، نام برخی مدل ها به چشم می خورد که بسیار جالب توجه است. البته فهرست امسال، با در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی فراوان همچون تأثیر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بر تعطیلی برخی کارخانه های خودروسازی تهیه شده است. سال ۲۰۲۰ قطعاً سالی منحصر به فرد برای هر کدام از ما بوده است. آثار آن را در صنعت خودرو هم به وضوح می توان مشاهده کرد. خودروهایی که در این فهرست مشاهده می کنید توانسته اند در سال ۲۰۲۰ ارزش باقیمانده خود را نسبت به سایر مدل ها بهتر حفظ کنند. البته ملاک بررسی، ارزش خودروها پس از ۵ سال مالکیت آن ها بوده است. لازم به ذکر است که تراک ها، SUVها و سایر سگمنت های خودرویی از این فهرست، فاکتور گرفته شده اند. همچنین تنها خودروهایی مورد بررسی قرار گرفته اند که حداقل ۵ سال از زمان ورودشان به بازار، می گذرد، چراکه هنوز اطلاعات چندانی از خودروهای جدیدتر و ارزش فروش آن ها در بازار دست دوم وجود ندارد.

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت اول

 دوج چلنجر

 دوج چلنجر

ماسل کار جذاب «دوج» که تا سر حد مرگ به آن تستوسترون تزریق شده است را همه می شناسیم! «چلنجر»های “R/T” و “SRT” معنای دیگری به نام و نشان کمپانی دوج بخشیده اند و ارزش خرید چلنجر را بسیار بالا برده اند. دوج همچنان سال هاست که به سرمایه گذاری بر روی پلت فرم قدیمی چلنجر ادامه می دهد. ارزش چلنجرهای کارکرده در بازار دست دوم، به خوبی گویای این حقیقت است که تلاش دوج برای زنده نگه داشتن این محصول بی نتیجه نبوده است. چلنجر نشان داد که هنوز هم عشق به خودروهای آمریکایی سنگین وزن با اسب بخار بالا در میان مردم زنده است.

قیمت جدید: ۴۲.۰۷۷ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۲۵.۸۸۵ دلار

استهلاک: ۱۶.۱۹۴ دلار

ارزش باقیمانده: ۵۹.۹ درصد

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت دوم

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

برخلاف خودروهای قلدری همچون «موستانگ» و چلنجر، «تویوتا کرولا» قشر متفاوتی از خریداران را نشانه رفته است. اقتصادی بودن، کاربردی بودن و مقرون به صرفه بودن، کرولا را از دیگر خودروهای بازار متمایز می کنند. صاحبان کرولا اعتماد به نفس بالایی دارند، چراکه تویوتا سال هاست لقب پرفروش ترین اتومبیل جهان را با این محصول تصاحب کرده است. اگر شما یک کرولای جدید خریداری کنید، عملاً هیچ جای نگرانی برای تان باقی نمی ماند. هزینه های نگهداری پایین این خودرو، در نهایت به نفع مالکش تمام می شود.

قیمت جدید: ۱۸.۸۶۷ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۱.۶۶۲ دلار

استهلاک: ۷.۲۰۵ دلار

ارزش باقیمانده: ۶۰.۰ درصد

سوبارو BRZ

سوبارو BRZ

کوپه اسپرت ۲+۲ «سوبارو» که با همکاری «تویوتا» ساخته می شود، به زودی با نسل جدیدی جایگزین خواهد شد که حرف های تازه ای برای گفتن دارد. این کوپه و برادر هم‌وطنش، به دود کردن لاستیک ها و پرفورمنس حیرت انگیز مشهور نشده اند. بلکه اکثر جوانان، این دو خودرو را به دلیل قابلیت تیون پذیری بسیار خوب خریداری می کنند. همین موضوع سبب شده “BRZ”های کارکرده از ارزش خرید بالایی برخوردار باشند. قیمت مناسب این خودرو هم سبب شده خریدارش به سادگی پس از خرید آن بتواند به نصب اسپویلرهای اسپرت یا اضافه کردن نیترو به خودرو فکر کند.

قیمت جدید: ۲۸.۸۲۲ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۱۸.۳۴۷ دلار

استهلاک: ۱۰.۴۷۵ دلار

ارزش باقیمانده: ۶۱.۸ درصد

حتماً بخوانید: باارزش ترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ می توان خرید – قسمت سوم

نیسان GT-R

نیسان GT-R

«نیسان» عملاً با مدل “GT-R” فرقه جدیدی در صنعت خودرو ایجاد کرده است که پیروان زیادی هم دارد! محصولی که به ظاهر پرخاشگر و شتاب گیری فوق العاده شهرت دارد. طیف علاقه مندان و طرف‌داران GT-R آن قدر وسیع است که نیسان به خود اجازه داده تا در طول سال های گذشته همواره به قیمت اولیه آن بیافزاید. این موضوع به نفع مالکان قدیمی GT-R هم تمام شده است! کسانی که خودرویی تند و تیز می خواستند و اکنون در بازار دست دوم هم اتومبیل شخصی آن ها به خوبی ارزش مادی خودش را حفظ کرده است. اگر شما هم به دنبال حجم بی رویه ای از اسب بخار هستید و دوست ندارید با گذشت زمان، شاهد افت قیمت سنگین اتومبیل تان باشید، پس حتماً نگاهی به گودزیلای ژاپن بیاندازید.

قیمت جدید: ۱۲۰.۲۷۹ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۷۷.۲۰۰ دلار

استهلاک: ۴۳.۰۷۹ دلار

ارزش باقیمانده: ۶۳.۸ درصد

شورولت کوروت

شورولت کوروت

«کوروت» توانست در سالی که گذشت، مقام نخست بیش ترین حفظ ارزش میان خودروهای صفرکیلومتر را به خود اختصاص دهد. به گونه ای که یک «شورولت کوروت» تا پنج سال بعد از زمان تولید، بخش بزرگی از ارزش اولیه خودش را حفظ می کند. این جانور خاص و دوست داشتنی همچنان به باز آفرینی خودش ادامه می دهد. اکنون هم با قدرت بیش تر و ظاهر جسورتر وارد هشتمین نسل خود شده است. در حالی که، نسل قبلی یا همان “C7” هم تا حد زیادی موفق به حفظ ارزش خود در بازار شده بود، به نظر می رسد نسل جدید از این نظر حتا در جایگاهی بهتر از قبل قرار خواهد گرفت. به خصوص که، قیمت پایه یک «کوروت C8» کم تر از ۶۰.۰۰۰ دلار است. تصور کنید با چنین بودجه ای، سوپراسپرتی خریداری می کنید که شاید چندان دست کمی از یک «فراری» نداشته باشد!

قیمت جدید: ۶۶.۸۹۵ دلار

قیمت پس از گذشت ۵ سال: ۴۵.۶۸۹ دلار

استهلاک: ۲۱.۲۰۶ دلار

ارزش باقیمانده: ۶۷.۴ درصد

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.