امکان بازدید از چری آریزو ۶ قبل از رونمایی

امکان بازدید از چری آریزو 6 قبل از رونمایی
شرکت مدیران خودرو به تازگی نمایش عمومی چری آریزو ۶ را قبل از رونمایی رسمی در کشور آغاز کرده است. حال در جدیدترین نمایش عمومی این خودروی چینی، علاقه مندان می توانند آریزو ۶ را در مرکز تجاری ارگ تجریش بازدید نمایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حال حاضر یک دستگاه چری آریزو ۶ به عنوان نمونه ی اولیه در طبقه ی منفی ۱ ارگ تجریش ( ورودی سعد آباد ) قرار دارد و کارشناسان فروش این شرکت نیز توضیحاتی در خصوص این سدان جدید می دهند. لازم به ذکر است که نمایش های عمومی چری آریزو ۶ در مراکز تجاری مختلف با همکاری برخی نمایندگی ها انجام می شود.
با توجه به سیاست های جدید کمپانی چری چین، آریزو ۶ فعلا به عنوان لوکسترین خودروی این نشان به حساب می آید. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ با نام آریزو GX معرفی شد و بالاخره نمونه ی نهایی آن برای بازار چین، چند شب پیش در این کشور رونمایی شد. در حال حاضر هم مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری چری در ایران، چند دستگاه آریزو ۶ را برای آزمایش های فنی و اخذ مجوزهای لازم برای عرضه به کشور آورده و برخی از آن ها را به مدت محدود جهت آشنایی اولیه مردم در مراکز پرتردد قرار می دهد.


چری آریزو ۶ به پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار ( در برخی بازارها تا ۱۵۲ اسب بخار ) و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر ( در برخی بازارها ۲۰۵ تا ۲۱۵ نیوتون متر ) مجهز است که در خودروهایی چون چری تیگو ۷ و آریزو ۵ دیده می شود. اما جعبه دنده ی اتوماتیک این خودرو نسبت به آریزو ۵ ارتقا پیدا کرده و با فناوری های جدید سامانه های CVT، می تواند به صورت مصنوعی تعویض دنده ی ۹ سرعته را برای راننده فراهم کند. همچنین به گفته مدیران فنی این پروژه، میزان نفوذ صدای موتور و جعبه دنده به داخل کابین آریزو ۶ با توجه به عایق بندی های چند لایه ی این خودرو به شکل چشمگیری نسبت به آریزو ۵ کاهش پیدا کرده است.
۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی با دوخت، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سانروف، سنسور پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی و اتوهلد، حالت رانندگی اسپرت و اقتصادی، سیستم تهویه الکتریکی با صفحه ی لمسی تنظیمات، نمایشگر و سیستم صوتی با قابلیت اتصال ورودی حال های مختلف، پشت آمپر سوپر ویژن و TFT، کامپیوتر سفر، آینه های تاشو برقی، درچه ی تهویه صورت برای سرنشینان عقب، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، کروزکنترل، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، ساب ووفر، نور پردازی داخلی و… از جمله امکانات چری آریزو ۶ به حساب می آیند. لازم به ذکر است که نمونه ی وارد شده به ایران نیز به سنسور رادار نقطه کور مجهز است و معلوم نیست که در نسخه های تولیدی این آپشن وجود دارد یا خیر؟
یکی از ادعاهای کمپانی چری در مورد این سدان جدید، رسیدن از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۹٫۲ ثانیه است. حال باید ببینید که با حضور این خودرو در جاده های کشور، آیا می توان در بررسی های عملی خودرویی پرشتاب دانست؟
نسخه ی نهایی چری آریزو ۶ قرار است که توسط مدیران خودرو در سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران در اواخر آذر ماه به صورت رسمی رونمایی شود. برخی احتمال می دهند که با توجه به تغییر نرخ ارز و سیستم تخصیص ارز به خودروسازان، بهای این خودرو فراتر از ۲۲۰ میلیون تومان باشد.

گالری تصاویر چری آریزو ۶

پایگاه خبری اسب بخار

تصاویر گالری: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.