ماجرای توییت 2.5 میلیون دلاری مالک توییتر

توییت 2.5 میلیون دلاری مالک توییتر
توییت ۲.۵ میلیون دلاری مالک توییتر

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی و بخصوص توییتر علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده اند و ما در این مقاله ماجرای توییت ۲.۵ دلاری مالک توییتر را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، از ورزشکار گرفته تا هنرمند و یا حتی سیاست مدار حالا همگی حساب توییتر دارند و طرفداران و منتقدین،آن ها را در توییتر دنبال می کنند.همین باعث شده تا توییتر یکی از مهم ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا باشد.اما اخیرا خبر جالبی در رسانه ها منتشر شده که مالک توییتر قصد دارد اولین توییت خود را بفروش برساند.
۲۱ مارس ۲۰۰۶ (۱ فروردین ۱۳۸۵) بود که جک دورسی موسس و مدیر عامل کنونی توییتر اولین توییت خود را در فضای توییتر منتشر کرد.اولین توییت منتشر شده توسط دورسی شامل چند کلمه بود : دارم توییترم رو درست می کنم (just setting up my twttr) و حالا این توییت چند کلمه ای که شاید کم اهمیت هم بنظر برسد قرار است با قیمتی نجومی بفروش برسد.
مدیرعامل توییتر روز جمعه لینک اولیت توییت را در پلتفرم Valuables به اشتراک گذاشته تا پیشنهادات برای خرید این توییت اعلام شود.در حال حاضر بالاترین پیشنهاد از طرف از طرف سینا استوی مدیرعامل Bridge Oracle با مبلغ ۲.۵ دلار ثبت شده است.
اما یک توییت چطور بفروش می رسد؟شاید بنظر عجیب بیاید اما در دنیای مدرن امروز علاوه بر ارزهای دیجیتال،بازار NFT ها یا توکن های غیر قابل معاوضه بسیار داغ شده و این توییت هم به عنوان یک NFT بفروش می رسد.تفاوت توکن و کوین در ارزهای دیجیتال آن است که توکن ها بلاک چین مختص به خود را ندارند و از طریق بلاک چین های دیگر مثل اتریوم معامله می شوند.
طبیعی است که این موضوعات کمی گیج کننده باشد اما اگر بخواهیم توضیح ساده تری را برای این معامله داشته باشیم باید بگوییم که اولین توییت دورسی به صورت یک ارز رمز گذاری شده به خریدار منتقل می شود و این توییت همچنان در توییتر بدون تغییر می ماند و خریدار تنها مالک این توییت خواهد بود.با اینکه معامله به این شکل عجیب بنظر می رسد اما در حال حاضر این نوع از معامله طرفداران خاص خود را دارد.چندی پیش بود که یک میم اینترنتی با نام Nyan Cat به همین طریق و به ارزش ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد.
دلیل مهمی پشت این نوع خرید وجود دارد و در واقع افرادی که NFT ها را می خرند به دنبال بدست آوردن مالکیت آیتم های مجازی هستند.این دسته از افراد معمولا مشتاقانه بازار ارزهای دیجیتال هم دنبال می کنند مثلا جک دورسی مدیر عامل توییتر علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال نشان داده و حالا اولین توییت خود را با چیزی مشابه همین بفروش خواهد رساند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.