اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!

اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!
اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!

یکی از جدید ترین مشکلاتی که امروز در بازار خودرو می بینیم و بسیاری از مردم از آن ناراضی هستند، انتشار شرایط فروش هایی است که پس از آن فروشی انجام نمی شود!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بازار خودروی امروز ما از همیشه آشفته تر شده و دلیل اصلی این آشفتگی به هم خوردن روند عرضه و تقاضا و توازن این دو المان مهم بازار است. این آشفتگی در کنار بالا رفتن نرخ ارز و تورم باعث شده تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار همه خودروها در تمام رده ها زیاد شده باشد و این باعث شده تا معیار خرید خودرو بیشتر سرمایه گذاری باشد و نه مصرف. البته مصرف کنندگان واقعی هم ترجیح می دهند تا مستقیماً خرید خود را از خودروساز انجام دهند و این یعنی با اعلام هر شرایط فروش، صف خرید طویلی را برای عرضه خواهیم داشت. امروز مشتریان اگر بخواهند خودرویی را از شرکت خریداری کنند یا باید در قرعه کشی ها لاتاری مانند شرکت کنند و یا باید از طریق بورس کالا خرید خود را انجام دهند. البته بعضی از شرکت های خصوصی هنوز خرید بصورت مستقیم و بدون واسطه را دارند که یکی از این شرکت ها مدیران خودرو است. اما مشتریان مدیران خودرو برای خرید از این شرکت با چالش هایی جدی طرف هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!
اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!

سرگردانی مشتریان مدیران خودرو

با اعلام چند شرایط فروش اخیر مدیران خودرو عمده مشتریان برای خرید خودرو با مشکل مواجه شدند. در این خصوص ما به نقل از مخاطبان عزیز اسب بخار به مشکلات این عزیزان اشاره می کنیم. یکی از مخاطبان به خبرنگار اسب بخار می گوید: «زمانی که شرایط فروش مدیران خودرو اعلام شد به چند نمایندگی مراجعه کردم اما تمام آن ها به من گفتند فروش نداریم». مخاطب دیگری می گوید: « یکی از نمایندگی های مدیران به من گفت که این شرایط فروش ها فقط اعلام می شود و ظرفیت ها محدود است و ما فروشی نداریم. نمایندگی به من اعلام کرد که مدیران خودرو به دلیل قوانین وزرات صمت صرفا شرایط فروش اعلام می کند اما فروشی در کار نیست». اما داستان از این هم عجیب تر می شود. بسیاری از مخاطبان اسب بخار به ما اعلام کرده اند که برخی از نمایندگی های مدیران خودرو برای ثبت نام مبلغی اضافی را برای خود طلب می کنند. این مبلغ که بیشتر برای مدل های پرطرفدار فونیکس در نظر گرفته شده در محدوده ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که شرکت این موضوع را تایید نمی کند، اما شما اگر برای فروش محصولات مدیران خودرو اقدام کرده باشید، قطعا به چنین چیزی برخورده اید.

اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!
اعلام شرایط فروش اما بدون فروش!

چرا شرایط فروش اعلام می کنید؟

اینکه نمایندگی های مدیران خودرو مبلغی را برای ثبت نام طلب می کنند، کاملاً غیر قانونی و غیر اخلاقی است. اما چون این موضوع را نمی توان به صورت حقوقی و مستند مرتبط با شرکت مدیران خودرو دانست، پس ما هم نمی توانیم ارتباط این شرکت با این درخواست ها را تایید و یا تکذیب کنیم. اما مشخص است که تقاضا برای خودروهای این شرکت بیشتر از عرضه است و فروش به طور نامناسبی انجام می شود. حال این سوال مطرح است که چرا مدیران خودرو با این محدودیت در تعداد عرضه، همچنان شرایط فروش اعلام می کند؟ آیا بهتر نیست که بزرگ ترین خودروساز خصوصی کشور در روش عرضه و برای حل این مشکلات یک بازنگری داشته باشد؟ چرا مسیرهای دیگر فروش مثل قرعه کشی و یا بورس کالا انتخاب نمی شود؟ این ها سوال هایی است که همه مشتریان دارند و امیدواریم به زودی شرکت مدیران خودرو پاسخی قانع کننده برای آن ها داشته باشد. روند فعلی عرضه در این شرکت بسیاری از مردم را نسبت به نام مدیران خودرو بی اعتماد کرده و اعتماد از دست رفته مشتری چیزی نیست که به سادگی قابل جبران باشد.

۴ امتیاز از ۱۰۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.