قیمت تیپ جدید دنا مشخص شد؛ دنا پلاس EFP با گیربکس 6 سرعته

قیمت دنا EFP گیربکس دستی
قیمت دنا EFP گیربکس دستی

امروز پس از اعلام طرح تبدیل دنا پلاس توربو دنده دستی مشخص شد که تیپ جدیدی از این سدان با موتور EFP و گیربکس دستی معرفی و سپس قیمت گذاری شده است.

مدیران 777 مدیران 777

دنا پلاس توربو دنده دستی یکی از محصولات به نسبت به پرفروش ایران خودرو هست که اکثراً علاقه مندان به شتاب و قدرت بالا آن را از کارخانه و بازار خریداری می کنند. با توجه به این موضوع و همچنین آماده شدن خط تولید پیشرانه EFP، ایران خودرو تصمیم گرفت تا در کنار دنا پلاس جوانان، نسخه دنا پلاس دنده دستی با موتور EFP و کد کلاس ۷۰۹۰۴ را هم به بازار عرضه کند تا خریدارانش حس و حال بهتری نسبت به دناهای تنفس طبیعی قبلی تجربه کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

قیمت دنا EFP با گیربکس دستی

قیمت دنا EFP گیربکس دستی
قیمت دنا EFP گیربکس دستی

قیمت نهایی این تیپ از دنا با وجود تنفس طبیعی بودن، حدود ۷۰ میلیون نسبت به نسخه قبلی با موتور EF7 توربو گران تر شده و به حدود ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب مشمولان طرح تبدیل در صورت تمایل می بایست ۷۰ میلیون بیشتر برای موتور EFP پرداخت کنند.

قیمت دنا پلاس توربو با گیریکس ۶ سرعته دستیقیمت دنا پلاس EFP با گیریکس ۶ سرعته دستیاختلاف قیمت
۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰۵۵۱,۰۰۰,۰۰۰۶۹,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی دنا EFP با گیربکس دستی

کوچک تر شدن و کاهش وزن میل لنگ، تغییر فرآیند تولید میل لنگ از ریخته گری به فورج گرم، تغییر الگوی تاجی پیستون، اضافه تر شدن سیستم CVVT برای سوپاپ های خروجی و … از جمله تغییرات مهمی است که برای موتور EFP رخ داده است.

به این ترتیب با تغییرات بوجود آمده، موتور EFP می تواند حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متری را به همان گیربکس دستی ۶ سرعته ای که برای دنا پلاس توربو قبلی استفاده می شد، تحویل بدهد.

مشخصاتEF7 توربوشارژEFP
حجم۱.۷ لیتر۱.۷ لیتر
تعداد سیلندر۴۴
حداکثر توان تولیدی۱۵۰ اسب بخار۱۱۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور تولیدی۲۱۵ نیوتن متر۱۵۵ نیوتن متر
سیستم زمان بندی سوپاپ هانداردCVVT سوپاپ های ورودی و خروجی
۳.۱ امتیاز از ۴۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.