مسئول جدید واردکننده ها و واردات خودرو مشخص شد

محمد علی دهقان دهنوی

پس از برکناری مهدی ضیغمی از ریاست سازمان توسعه تجارت، محمد علی دهقان دهنوی به عنوان مسئول جدید واردات خودرو در وزارت صمت تعیین شد.

آریزو 8 آریزو 8

سازمان توسعه تجارت یکی از مهم ترین بخش های پازل واردات خودرو در ایران است که تصمیمات اخذ شده در آن می تواند تاثیرات مهمی بر روی روند عرضه خودرو در بازار بگذارد. به این ترتیب می توان گفت که انتخاب رئیس این سازمان یکی از مهم ترین وظایف وزیر صمت محسوب می شود زیرا بحث واردات خودرو جزو اصلی ترین اقلام ویترین این وزارت خانه است و می تواند دیدگاه مردم را به طور کلی نسبت به عملکرد این بخش از دولت تغییر دهد.

در نتیجه اهمیت انتخاب ریاست سازمان توسعه تجارت، محمد اتابک، وزیر صمت، پس از برکناری مهدی ضیغمی، محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان رئیس جدید این سازمان تعیین کرد.

از سوابق اجرایی دهقان دهنوی می توان معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و ریاست سازمان بورس در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی اشاره کرد.

به طور کلی می توان گفت که اتفاقات معروف رخ داده در بورس (دوران اپیدمی کرونا) جزو دستاوردهای دهقان دهنوی محسوب می شود که عملاً موجب ورشکسته شد بسیاری از سرمایه گذاران بورسی شد. امید است ایشان در دوره ریاست خود بر سازمان توسعه تجارت موفق شوند تا اتفاقات خوب و سنجیده ای را در زمینه واردات خودرو رقم بزنند.

محمد علی دهقان دهنوی کیست؟

محمد علی دهقان دهنوی متولد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۵۷ است. وی عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.
محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ۷ بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ بود. وی معاون اقتصادی فرهاد دژپسند بود که پس از استعفای حسن قالیباف اصل ریاست این سازمان را به عهده گرفت.

تحصیلات

محمدعلی دهقان دهنوی دارای دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس است.

سوابق

  • هیئت مدیره بانک مسکن
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
  • معاون آموزشی مؤسسه عالی آموزش بانکداری
  • ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار
  • معاونت اقتصادی فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد دولت دوازدهم

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.