واردات خودروی دست دوم لغو شد؟

لغو واردات خودروی دست دوم
لغو واردات خودروی دست دوم

 خبرها حاکی از آن است که به دستور مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری، تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت معلق و تمام انتصابات و استخدامی‌های این مدت باطل اعلام شده است. خبری که از منابع رسمی منتشر نشده، اما در صورت تحقق، واردات خودروی دست دوم را نیامده متوقف خواهد کرد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، میثم شرفی، یکی از اعضای کارگروه تعیین کابینه دولت چهاردهم مدعی شده است که «به دستور رئیس‌جمهوری تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت معلق شد و تمام انتصابات و استخدامی‌های این مدت باطل اعلام شد.»
 وی همچنین در ادامه گفته است که «تمام قیمت‌های جدید ایران خودرو و سایپا و خودروهای مونتاژی باطل شد.»
 این خبر هنوز از طریق مراجع رسمی مورد تأیید قرار نگرفته و تنها در حد شنیده است، با این وجود اگر چنین دستورالعملی محقق شود، مصوبات دقیقه نودی دولت سیزدهم از دور اجرا خارج خواهد شد.

یکی از این مصوبات که هیچ پشتوانه‌ای نداشت، موضوع واردات خودروهای دست دوم بود که در پی آن پرسش‌های بسیاری ایجاد شد که اصلاً با چه سازوکاری انجام خواهد شد و در نهایت نیز پاسخی برای آن پیدا نشد. تصویب چنین فرآیندی بیش‌تر به آن شباهت داشت که دولت سیزدهم واردات خودروی دست دوم را به نام خود تمام کند و چالش‌های آن را بر دوش دولت بعد بگذارد.

با این وجود در صورت لغو مصوبات ۲۵ روز اخیر دولت سیزدهم، این موضوع نیز از دستور کار خارج خواهد شد و حال باید دید که آیا دولت چهاردهم برنامه‌ای برای اجرایی کردن واردات خودروهای دست دوم در دست دارد یا خیر؟ ناگفته نماند که هنوز خبر لغو مصوبات به صورت رسمی تأیید نشده است و این امکان نیز وجود دارد که خبر یادشده، کذب اعلام شود. این در حالی است که واردات خودروهای دست دوم، طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی، باید توسط دولت اجرایی شود، اما شیوه اجرای آن می‌تواند در بازار خودرو بسیار تعیین کننده باشد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.