سه اصل مورد نیاز برای تحقق اهداف خودرویی سند چشم انداز

سند چشم انداز خودرویی
سند چشم انداز خودرویی

دیروز (دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور در مراسم معارفه وزرای سابق و فعلی کشور به اصولی اشاره کرد که باید در این وزارت خانه رعایت شود، اما اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه شود، دقیقاً این سه اصل مورد نیاز صنعت خودروسازی است و با تکیه بر آن می توان نسبت به روزهای آینده امیدوار بود.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مسعود پزشکیان در مراسم معارفه وزرای سابق و فعلی کشور با تشکر از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که کمک کردند دولت وفاق ملی سریع‌تر شکل بگیرد، افزود: «در اداره امور استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها که در وزارت کشور مدیریت می‌شود، باید سه اصل غیرقابل انکار در مدیریت را مدنظر قرار دهیم؛ اول مسئولیت، دوم این‌که هر کس در هر جایگاهی مسئول انجام چه کاری است و سوم پاسخ‌گویی. این سه اصل باید در ساختار مدیریت وزارت کشور از وزیر و مجموعه وزارتخانه، استان‌داران، فرمان‌داران و بخش‌داران رعایت و اعمال شود.

وی اظهار کرد: «باید برای هر استان نقشه راهی داشته باشیم تا بدانیم قرار است براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش به چه نقطه‌ای برسد که بتوان بعد از مثلاً ۱۰ سال به شکل دقیق ارزیابی کرد که چه بخشی از مسیر طی شده و چه بخشی باقی مانده است. اگر ما نقشه روشنی برای استان‌ها و همه کشور داشتیم امروز بعد از ۴۵ سال وضعیت فعلی و انبوه متراکم ناترازی‌ها را شاهد نبودیم.»

رئیس جمهور تأکید کرد: «ما بنا نداریم برنامه جدیدی برای اداره کشور ارائه کنیم، کشور سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه را دارد که باید تلاش کنیم به بهترین شکل آن‌ها را اجرا کنیم. هر آن‌چه در کشور انجام می‌دهیم باید در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز و با استفاده از به‌روزترین روش‌ها و ابزارها باشد تا ما را به جایگاه اول منطقه برساند، نه روش‌ها و ابزار قدیمی که ما را از دیگر کشورها عقب نگاه دارد.»

با توجه به تأکید رئیس جمهور بر اجرای سند چشم انداز و برنامه هایی که پیش تر ابلاغ شده اند، به نظر می رسد جای خالی سه اصلی که وی بیان کرده است به شدت در صنعت خودروسازی کشور احساس می شود، اما پیش از آن باید بدون تعصب های جناحی و گروهی دلیل عدم تحقق این برنامه ها را به صورت شفاف بیان کند که در دولت جدید افراد از چه طریق و براساس چه مکانیزمی به مسئولیت می رسند؟ به چه کسی باید پاسخ‌گو باشند؟ باید روشن کند که معیار افراد هستند یا گرایش های حزبی، جناحی و گروهی در این راه دخیل است؟ اگر مدیریتی نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد، آیا فقط عزل می شود یا باید در قبال عمکردش پاسخ‌گو باشد و در صورت اشتباه، حیف و میل اتلاف منابع، رانت و فساد، مؤاخذه و برخورد می شود؟ رئیس جمهو باید بداند در سال های اخیر پیرامون انتصاب ها و عملکرد مدیران منصوب حاشیه های زیادی وجود داشته است. آیا با تکیه بر این سه اصل، توسعه صنعت خودروسازی و بازگشت بازار به نقطه مطلوب امکان پذیر خواهد بود؟

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.