دایملر به پرداخت ۹۵۷ میلیون دلار جریمه محکوم شد

دایملر
«دایملر» به پرداخت ۸۷۰ میلیون یورو (۹۵۷ میلیون دلار) جریمه به دلیل تخلف در آلایندگی خودروهای دیزلی محکوم شده است. شرکت مادر «مرسدس بنز» اعلام کرده که برای جریمه فرجام خواهی نخواهد کرد و پیش بینی حاشیه سود این شرکت بدون تغییر باقی خواهد ماند. تعقیب کنندگان و قانون گذاران پس از روشن شدن تقلب فولکس واگن در آلایندگی خودروهای دیزلی در سال ۲۰۱۵، قوانین جدیدی را درنظر گرفتند.
دایملر
افزون بر این، در چند روز گذشته اخباری مبنی بر اتمام فرصت فولکس واگن مبنی بر توضیح تخلفات برای سرمایه گذاران، منتشر شد. وزارت دادگستری آمریکا نیز تحقیقات جدیدی علیه یکی از مدیران ارشد «فیات کرایسلر» مبنی بر آلایندگی خودروهای دیزلی را آغاز کرده است. جریمه جدید شرکت دایملر، با اتهام دست کاری در ECU خودروهای دیزلی این شرکت ارتباطی ندارد و این پرونده همچنان باز است.
دایملر
تعقیب کنندگان معتقد هستند مرسدس بنز در برنامه نظارتی خود سهل انگاری کرده است. بنابراین، برخی خودروها با وجود آلایندگی بیش تر از حد مجاز، مجوز ترخیص دریافت کرده اند. شرکت دایملر تمایل خود را برای توقف خطای اجرایی صورت گرفته در تیراژ بالا اعلام کرده است. سهم شرکت دایملر پس از انتشار این خبر، ۰.۷ درصد کاهش یافته است.
دایملر
در سال ۲۰۱۷ نیز تحقیقاتی مبنی بر دست کاری منبع اگزوزهای خودروهای دیزلی در شرکت دایملر صورت گرفته بود. در سال ۲۰۱۶ نیز سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا از دایملر خواسته بود تا در رابطه با آلایندگی برخی خودروهای دیزلی مرسدس بنز توضیحاتی را ارائه دهد.
پایگاه خبری اسب بخار
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
منبع: Autoblog

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.