حراج کم کارکردترین لامبورگینی میورای جهان با قیمتی خارق العاده!

لامبورگینی میورا

به تازگی یکی از کم کارکردترین و خاص ترین نمونه های «لامبورگینی میورا» در لندن به فروش گذاشته شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لامبورگینی میورا، با بهره گیری از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و بدنه جذاب، یکی از نمادین ترین خودروهای سوپراسپرت دهه ۷۰ میلادی به شمار می رود. خودرویی که چند نمونه از آن در تملک شاه سابق ایران نیز بوده است و هم اکنون در موزه خودروهای تاریخی ایران یک نمونه سفیدرنگ آن موجود است.

لامبورگینی میورا

نمونه ای که امروز به آن خواهیم پرداخت، از زمان تولید در سال ۱۹۷۲ تاکنون در اختیار خاندان سلطنتی عربستان سعودی بوده است. از آن جایی که خریداران خودرو جزء افراد خاص تلقی می شدند، دو باله کوچک روی سپر نصب شد تا میورای مذکور ظاهر منحصر به فردی داشته باشد. تنها دو نمونه از لامبورگینی میورا به صورت رسمی از این باله ها برخوردار بودند.

لامبورگینی میورا

 علاوه بر این، این خودرو جزء ۹۶ دستگاه تولیدشده با سیستم کارتل جداگانه برای روغن گیربکس و موتور به شمار می رود. لامبورگینی میورای مورد بحث در دهه ۲۰۰۰ در یکی از انبارهای سلطنتی عربستان، درحالی که کارتن های مقوایی روی آن قرار گرفته بود، پیدا شد.

لامبورگینی میورا

سپس خودرو در سال ۲۰۰۵ خریداری و جهت بازسازی به آمریکا فرستاده شد. دو سال بعد، بازسازی تکمیلی خودرو به پایان رسید و میورای افسانه ای به حالت روز اول خود بازگشت. رنگ خاکستری متالیک این خودرو یکی از برترین نقاط قوت آن است.

لامبورگینی میورا

این رنگ توسط داوران جشنواره معتبر کنکورس لقب Grigio Fantastico Metallizzato و بیش ترین امتیاز را گرفته است. لامبورگینی میورای خاکستری رنگ در سال ۲۰۱۱ به اروپا فرستاده شد و از آن زمان تاکنون در مالکیت تیم Joe Macari Classics قرار گرفته است. با ۵٫۷۵۹ کیلومتر کارکرد، نمونه مورد بحث کم کارکردترین میورای SV در جهان محسوب می شود. همچنین برای این خودروی افسانه ای برچسب قیمتی ۳٫۲ میلیون دلار درنظر گرفته شده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.