تیونینگ فورد کراون ویکتوریا با پیشرانه ۲۷ لیتری تانک!

فورد کراون ویکتوریا

یک خودرودوست سوئدی به تازگی «فورد کراون ویکتوریا»ی خود را با پیشرانه ۲۷ لیتری تانک تقویت کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فورد کراون ویکتوریا با بهره مندی از فضای گسترده زیر کاپوت خود، انتخاب های متعددی را در بحث تعویض پیشرانه پیش روی مالک خود می گذارد. اکنون یک ماشین‌باز سوئدی پا را فراتر از تمامی تیونرها گذاشته و یک موتور ۲۷ لیتری ۱۲ سیلندر را برای کراون ویکتوریای خود درنظر گرفته است. «دنیل ورنر» در مصاحبه با نشریه “Road & Track” اذعان داشت که پیش از خرید خودرو، پیشرانه موردنظر را خریداری کرده بود.

مدیران 777 مدیران 777
فورد کراون ویکتوریا

او در ابتدا قصد خریداری پیشرانه ۳۷ لیتری «رولزرویس»، که مخصوص هواپیما طراحی شده بود را داشت، اما به دلیل مشکلات فراوان جانمایی، پیشرانه ۲۷ لیتری ۱۲ سیلندر را انتخاب کرد. این پیشرانه نیز توسط رولزرویس و مخصوص تانک های جنگ جهانی دوم طراحی شده بود. این پیشرانه، که در تانک Cromwell نیروی زمینی بریتانیا نصب شده بود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

فورد کراون ویکتوریا

ورنر سپس به سراغ خرید فورد کراون ویکتوریا رفته که مدت قابل توجهی در نیروی گشت پلیس آمریکا به کار گرفته شده است. این خودرو در حالت استاندارد ۲۲۴ اسب بخار قدرت تولید می کند. ورنر تنها به نصب پیشرانه تانک بسنده نکرده و قدرت موتور ۲۷ لیتری خود را با انجام تغییراتی همچون نصب دو توربوشارژر و ECU جدید تا ۲۵۰۰ اسب بخار افزایش داده است.

فورد کراون ویکتوریا

انتقال قدرت نیز از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک TH400 «شورولت» به چرخ های عقب صورت می گیرد. به منظور نصب صحیح پیشرانه، قسمت های متعددی از فضای زیر کاپوت و فایروال خودرو بریده شده تا فضای کافی به وجود آید. همچنین در پروسه نصب پیشرانه از قطعات افترمارکت فراوانی از جمله قسمت جلوی شاسی وانت شورولت C10 استفاده شده است. به گفته ورنر، انتخاب پیشرانه تانک برای تقویت خودرویی با ۲۵۰۰ اسب بخار چندان ایده عاقلانه ای به شمار نمی رود و وی به دلیل علاقه شخصی خود این کار را انجام داده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Autoblog

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.