تولید محصول جدید «جک» در «آرین پارس موتور» آغاز شد + تصاویر

جک سانری

شرکت «آرین پارس موتور» به کارخانه تولیدی «آرین دیزل» و گروه «آرین سرمایه» به حساب می آید، به تازگی تولید محصولی جدید از کمپانی جک (JAC) را در ایران آغاز کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ به تازگی تصاویر جک سانری بر روی وبسایت آرین دیزل قرار گرفته است. سانری به عنوان یکی از محصولات گروه جک در حوزه کار و تجاری شناخته می شود که از روی مرسدس بنز اسپرینتر الگو برداری شده است. این خودروی ون در بازار جهانی با سه سایز مختلف عرضه می شود. در حال حاضر شرکت آرین دیزل و آرین پارس موتور بزرگترین نسخه جک سانری را با کاربرد مسافربری به خط تولید خود آورده اند. ون سانری در ایران گنجایش ۱۷ یا ۱۸ مسافر (با احتساب راننده) را دارد و جز بزرگترین کلاس ون های مسافربری به حساب می آید. نمونه های کوچکتر جک سانری در بازارهای مختلف به عنوان خودروی باربری، آمبولانس، تشریفات و… استفاده می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با توجه به اطلاعات موجود در وبسایت آرین دیزل، ون جک سانری با پیشرانه ۲۷۴۶ سی سی توربو دیزل کامینز و جعبه دنده ۶ سرعته دستی به بازار می آید. پیشرانه Sunray در بهترین حالت ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر تولید می کند. این خودرو در نمونه فول آپشن به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری، رادار خطی، ترمز خفه کن موتور، فرمان هیدرولیکی، پله برقی درب مسافران، صندلی های قابل تنظیم با روکش چرم مصنوعی، سنسور عقب، آینه حساس به نور، نمایشگر لمسی، تاخوگراف، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه بالابر برقی، کامپیوتر سفر، تهویه مطبوع الکتریکی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و… مجهز است.

جک سانری

به گفته برخی منابع آگاه، در حال حاضر تولید آزمایشی جک سانری در کارخانه آرین پارس موتور آغاز شده و بزودی شرایط فروش و عرضه آن اعلام می شود. این شرکت که زیر مجموعه گروه آرین سرمایه است، در سال های پیش از آغاز تحریم تاسیس شد و کارخانه سایپا خمین را خریداری نمود. قبل از شروع تحریم ها قرار بود تا در این کارخانه محصولات میتسوبیشی تولید شوند و آرین موتور پویا فروش خودروهای این نشان ژاپنی را با تولید داخل انجام دهد. در گام نخست میتسوبیشی اکلیپس برای تولید SKD در ایران انتخاب شد. اما آغاز تحریم ها از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرد. حال با وجود مشکلات فعلی، شاهد هستیم که شرکت آرین پارس موتور در زمینه تولید و مونتاژ خودروها گام هایی را برداشته و فعلا جک سانری را برای تولید انتخاب نموده است. با توجه به ظرفیت های موجود کارخانه این شرکت، احتمال آن زیاد است که در آینده نزدیک برخی خودروهای سواری جدید توسط این شرکت تولید شوند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.