برترین مدل های مرسدس بنز که نیازی به نشان AMG ندارند

برترین مدل های مرسدس بنز

علاقه مندان به «مرسدس بنز» همیشه علاقه زیادی به نسخه های “AMG” این برند نشان داده اند و می توان گفت جذاب ترین های مرسدس بنز با نشان AMG تولید می شوند، اما این به آن معنا نیست که مرسدس بنزهای بدون این نشان جذاب نیستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این مقاله به معرفی برترین مدل های مرسدس بنز که نیازی به مهندسی AMG ندارند می پردازیم.

گرچه مدل های مرسدس بنز با مهندسی AMG جذابیت خاص خودشان را دارند و از نظر عملکرد بی نظیر هستند، اما در این فهرست خودروهایی را معرفی می کنیم که از تمام کلاس ها انتخاب شده اند و نشان AMG را روی بدنه خود ندارند، با این حال، بسیار پرقدرت و جذاب هستند.

مرسدس بنز ۵۰۰E

مرسدس بنز 500E

مدل جذاب مرسدس “AMG E60” بر پایه همین شاسی ساخته شده است، اما “۵۰۰E” در نوع خودش جذابیت های خاص دیگری دارد. در زمان تولید این خودرو، مرسدس بنز وظیفه بازطراحی شاسی W124 را به «پورشه» داد تا موتور ۵ لیتری V8 مرسدس بنز SL روی آن قرار بگیرد. زمانی که کمپانی آماده تولید این مدل بود، متخصصان مرسدس بنز متوجه شدند ظرفیت خط تولید آن ها پاسخ‌گوی تولید ۵۰۰E نیست. پس کمپانی مرسدس با پورشه قرارداد همکاری را تنظیم کرد که مونتاژ این خودرو در کارخانه پورشه انجام پذیرد. گرچه، نمونه های تولیدی توسط پورشه برای رنگ آمیزی باید به کارخانه مرسدس بنز می آمدند. در مجموع، فرآیند تولید این مدل با سختی های زیادی انجام گرفت اما تمام تولید آن به سختی هایش می ارزید. نتیجه این فرآیند سدانی بسیار قدرتمند بود که با موتور V8 خروجی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می داد.

مرسدس بنز S کلاس W221

مرسدس بنز S کلاس W221

اگر بخواهیم نسلی از S کلاس را به عنوان ضعیف ترین انتخاب کنیم، بدون شک اتاق W220 می تواند ضعیف ترین نسخه S کلاس باشد که بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ به فروش می رسید. اما بعد از این نسل کمپانی تصمیم گرفت نسل جدید S کلاس را تغییر دهد. مرسدس بنز در اتاق “W221” از نظر عملکرد فنی و همچنین میزان لوکس بودن ارتقا پیدا می کند و به یکی از جذاب ترین کلاس Sهای تاریخ بدل می شود. مدل S500 از مرسدس بنز S کلاس با کد اتاق W221 به پیشرانه ای ۵٫۵ لیتری V8 مجهز است که توان تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و مدل S600 به موتور تویین توربو V12 مجهز است که خروجی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با این اعداد و ارقام طبیعی است که این نسل از S کلاس از جذاب ترین های تاریخ این نشان است.

مرسدس بنز SLR مک لارن

مرسدس بنز SLR مک لارن

از نظر فنی این خودرو نباید در فهرست ما باشد، چراکه موتور ۵٫۴ لیتری دست ساز در این خودرو توسط مهندسان AMG طراحی شده و جعبه دنده اتوماتیک این خودرو را نیز تیم AMG طراحی کرده، اما خودرو نهایتاً محصولی مشترک از مرسدس بنز و «مک لارن» است. این خودرو برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمد و طراحی آن از مرسدس بنز “SLR 300” الهام گرفته بود. با وجود این که مک لارن در ساخت بدنه از قطعات فیبرکربنی زیادی استفاده کرده بود اما وزن نهایی این خودرو به ۱۷۴۹ کیلوگرم رسید که بسیار زیاد بود. البته با قدرت پیشرانه V8 و ۶۱۷ اسب بخاری، این خودرو تنها در ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسید. با توجه به عملکرد عالی در این خودرو می توانیم SLR مک لارن را یکی از جذاب ترین گرندتورینگ های تاریخ بدانیم.

مرسدس بنز G کلاس G550

مرسدس بنز G کلاس G550

وقتی صحبت از خودروهای آفرودی می شود بدون تردید یکی از مدل هایی که در ذهن شما نقش می بندد مرسدس بنز G کلاس است. خودرویی که از سال ۱۹۷۹ به محصولات کمپانی اضافه شد و پس از آن بسیار ارتقا پیدا کرد. نسل کنونی G کلاس افزون بر داشتن عملکرد عالی، سطح بالایی از امکانات و لوکس بودن را در کابین به شما ارائه می دهد. زیر کاپوت این شاسی بلند پیشرانه ای ۴ لیتری V8 تویین توربو قرار گرفته است که توان تولید ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با وجود ابعاد بزرگ و وزن بالا، G کلاس در کمی بیش تر از ۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام می دهد و با وجود سیستم تعلیق پیشرفته در این شاسی بلند شما در شهر و یا مسیرهای آفرودی یک رانندگی لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

مرسدس بنز SL کلاس رودستر

مرسدس بنز SL کلاس رودستر

در سال ۱۹۵۰ واردکننده آمریکایی، «مکس هافمن»، به مرسدس پیشنهاد داد بلیط برنده بازار آمریکا پس از جنگ، تولید گرندتوررهای با عملکرد قوی است و همین باعث شد مرسدس بنز  تولید این نوع خودروها را در دستور کار خود قرار دهد. بنابراین سال ها بعد کد شاسی R231 تبدیل به یکی از پرطرف دارترین های مرسدس گردید که با موتور V6 با قدرت ۳۶۲ عرضه می شد. اما نسخه کانورتیبل SL550 مرسدس بنز با موتور ۴٫۷ لیتری V8 تویین توربو، خودروی اسپرتی است که نمی توان دوستش نداشت.

مرسدس اسپرینتر

مرسدس اسپرینتر

سبد محصولات مرسدس بنز به حدی کامل است که از تمام کلاس ها می توان یک بهترین را انتخاب کرد. گرچه این کمپانی با خودروهای دیگری در ذهن شما ماندگار شده اما راحتی و عملکرد عالی در ون «اسپرینتر» مرسدس را نمی توان نادیده گرفت. اسپرینتر اولین بار در سال ۱۹۹۵ به اروپا آمد و پس از آن در سال ۲۰۰۰ به بازار آمریکا راه پیدا کرد. آخرین نسل اسپرینتر را می توان یک ون کاملاً مجهز دانست چراکه آخرین نسل از سیستم اطلاعات و سرگرمی این کمپانی در این خودرو نصب شده و مجموعه ای از سیستم های کمکی راننده به صورت آپشن در این خودرو قابل سفارش هستند. نسخه پایه اسپرینتر کنونی موتور ۴ سیلندر دیزل دارد و موتور V6 دیزل هم برای این اسپرینتر قابل سفارش است.

مرسدس E کلاس واگن

مرسدس E کلاس واگن

متأسفانه این روزها به دلیل تغییر سلیقه بازار، خودروهای این کلاس مشتریان زیادی ندارند اما یکی از بهترین خودروهای خانوادگی با فضای بار کافی و موتور قدرتمند در این رده مرسدس بنز «E کلاس واگن» است؛ خودرویی که از آخرین نسل از تکنولوژی های مرسدس بنز بهره می برد و موتور ۳ لیتری V6 تویین توربو را زیر کاپوت خود دارد. با امکان سفارش نسخه تمام چرخ محرک و فضای بار زیاد در این خودرو می توان گفت E کلاس واگن یکی از بهترین خودروهای خانوادگی واگن در دنیاست.

مرسدس میباخ S

مرسدس میباخ S

اگر به دنبال اوج مطلق مهندسی، راحتی و لوکس بودن هستید باید یک مرسدس «میباخ S650» خریداری کنید. البته این خودرو ۱۷۳ هزار دلار قیمت دارد اما شما در این خودرو سطحی از کیفیت و لوکس بودن را خواهید دید که انگار در یک هتل لوکس یا یک جت شخصی نشسته اید. البته که مالکان این خودرو معمولاً راننده ای شخصی دارند اما موتور تویین توربو V12 در میباخ S قدرت بالای ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر را به آن می دهد و این باعث می شود شما برای راندن این خودرو مشتاق باشید. امکانات و آپشن های این خودرو کمال دقت کمپانی را نشان می دهد. میباخ S خودرویی است که کمپانی مرسدس بنز با آن نشان می دهد یک خودرو می تواند بی نهایت لوکس باشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۲.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.